Peškafondo

Tri gruška kašuna

U gruškoj luci umjesto reprezentativnog zdanja, saznali smo proteklih dana, gradit će se poveći kašuni, koji će osim terminala za prihvat gostiju s brodova na kružnim putovanjima imati i popratne sadržaje, a očito je s teškom mukom uvaljen i mrski im autobusni kolodvor.

Na arhitektonski natječaj pristiglo je 20 radova, a izabran je po svemu sudeći najlošiji rad, čime su se u javnosti sve glasnije počele provlačiti sumnje kako je natječaj namješten. Struka se pobunila, poslala je pismo javnosti u kojem obrazlažu i optužuju, između ostalog, kako se pobjedničko rješenje u potpunosti podudara s Elaboratom kojeg je izradilo Ministarstvo zaštite okoliša i prirode. Mato Franković kao
predsjednik Gradskog vijeća pisao je predsjedniku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarku Koboeviću, nešto ranije i Grad Dubrovnik je rekao svoje NE projektu. Naime, u trenutku odabira najboljeg projekta, Andro Vlahušić, jedan od sedmorice članova ocjenjivačkog žirija svoje mjesto prepustio je arhitektici Vandi Kontić koja nije dala svoj, zapravo gradski glas autoru Alfredu Michaelu Schluderu.

I da, naravno, Srđevci su prvi, mjesecima ranije, iznosili sumnje oko (ne)transparentne provedbe ovog značajnog gospodarsko-infrastrukturnog projekta. Postavlja se pitanje kada su već sve bitne političke stranke Grada Dubrovnika uz arhitekte složno iznijele svoj ‘protiv’ projektu, mogu li ti isti akteri
napraviti čin građanske hrabrosti i napraviti pritisak kako bi se poništio, a zatim i ponovo proveo međunarodni natječaj za izgradnju putničkog terminala u Gružu. To u ovom političkom trenutku ne bi trebalo biti toliko teško, tim više što je Tomislav Karamarko, a koji je SMS-ovima vršio pritisak za što
bržu realizaciju ovog projekta, danas apsolutno marginalizirani politički faktor.

Moram se načas vratiti u travanj ove godine i podsjetiti na veliku svečanost u Italiji. Napolitanci, kojima se nekako po defaultu prišiva pridjev mafijaši, svečano su otvorili svoj terminal u obliku kamenice u talijanskom Salernu. Idejno rješenje potpisuje pokojna arhitektica Zaha Hadid, koja ga je nacrtala i pobjedila na arhitektonskom natječaju još 2000. godine. Doduše Talijanima je trebalo punih 16 godina kako bi se terminal izgradilo i pustilo u promet, ali baš oni, baš ta Cosa Nostra je odabrala
i ponosi se futurističkim izgledom lučkog objekta cijenjene arhitektice u Salernu, kroz kojeg godišnje prođe pola milijuna putnika. Mjestu koji nije ni sjena mega popularnoj turističkoj meki – Dubrovniku. A mi, mi smo u Gružu opet zagrizli ješku partikularnih političkih interesa, i ostavili dovoljno prostora investitorima, pogotovo onim stranim, da nam trljaju nos pričama o koruptivnoj Hrvatskoj, zemlji u kojoj se ne može ništa napraviti zbog užasno trome i potkupljive birokracije. Još je bolnije što bi uskoro
mogle početi curiti informacije o tome koliko je tko dobio u kuverti za odabir jednog arhitektonskog rješenja, koje je u startu okarakterizirano kao nedostojno našem Gradu!
Na kraju krajeva to nešto što nije dostojno Dubrovnika, te naslagane škatule u jedinstvenom gruškom
zaljevu mi Dubrovčani bi trebali gledati sljedećih 40-tak godina. Hoće li itko imati hrabrosti reći mi želimo samo najbolje i zato idemo sve iz početka!?

Adio vam

P.S. Nikad više vladinih dužnosnika i ministara nije pohodilo Grad za otvaranje Igara. Para da nam nije ‘na snazi’ tehnička Vlada. Lijepo je u srcu sezone par dana điravat po Stradunu sa ženama i djecom. Besplatno, dakako!

Pročitajte još

Sad je red na županiji!

Dulist

#POZITIVA Ima li turizma bez mase!?

Barbara Đurasović

Da mi je (p)ostat’ načelnik!?

Barbara Đurasović

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija