Natrag
21.11.2018 17:18

facebook

twitter

google

rss

dulist

TRAŽILI STE: Vlahušić za samohvalu izdvaja preko milijun kuna godišnje!

13.3.2014 @ 11:26 Barbara Đurasović Grad

Podijelite:

Zbog velikog interesa čitatelja i broja zahtjeva koji smo dobili na redakcijski e-mail za njegovom objavom u elektronskom izdanju, danas objavljujemo cjelovit napis iz tiskanog izdanja. Koliko za koji medij izdvaja Andro Vlahušić pročitajte u nastavku. Zašto to radi…procijenite sami…

”Ugovore u vrijednosti gotovo 900 tisuća kuna gradonačelnik Andro Vlahušić sklopio je s pet dubrovačkih medija za nabavu usluga oglašavanja i zakupa medijskog prostora u 2014 godini!

Nije ni dosad nikakva nepoznanica bila kako gradska uprava podebljim iznosima nagrađuje vjernost, lojalnost i ‘objektivnost’ pojedinih medija, no ugovori do kojih je DuList došao u posjed vjerno svjedoče o snazi te njihove ‘ljubavi’.

Riječ je o ugovorima koje je Grad Dubrovnik, točnije gradonačelnik Andro Vlahušić sklopio s dva portala Dubrovnikpressom i Dubrovačkim dnevnikom, besplatnim tjednikom Glasom Grada te dvije radijske postaje, Ragusom i Lausom. Moramo napomenuti kako nismo dobili uvid u ugovor s tjednikom Dubrovački vjesnik pa se može pretpostavljati kako se iznos kojeg Vlahušić izdvaja za promociju svog imagea vrtoglavo penje preko milijun kuna na godišnjoj razini.

Od ukupno 11 lokalnih komercijalnih medija koji egzistiraju u gradu, Dubrovačka televizija nema ugovor s Androm Vlahušićem, a za jedinu gradsku televiziju iz proračuna se izdvaja jedino za prijenose uživo sjednica Gradskog vijeća. Portal Dubrovniknet, Portal Oko i Kenova nemaju također ugovore s Vlahušićem, što nam je potvrdila glavna urednica Dubrovnikneta Lidija Crnčević, vlasnik Portala Oko Ivica Granić i Maro Bošnjak s portala Kenova.

‘Informiranje i promocija’

Pa krenimo s iznosima onih koji imaju ugovore.
Rekorder među portalima svakako je Dubrovački dnevnik čiji rad i djelovanje, četvorice novinara, gradonačelnik Vlahušić svesrdno podupire s 15 tisuća kuna mjesečno. Znači, za potrebe ‘informiranja i promocije’ rada Gradske uprave za Dnevnik u gradskom je proračunu osigurano visokih 180 tisuća kuna.

Drugi gradski portal i 3 novinara koji ima ‘dobre odnose’ s gradonačelnikom je Dubrovnikpress, izdavača Verbum Publicuma. ‘Pressu’ će tijekom 2014. stizati gotovo 13,5 tisuća kuna u mjesečnim obrocima, što znači na godišnjoj razini 161.250,00 kuna.

Radio Ragusa za medijsku suradnju na godišnjoj razini ima ugovor na 195 tisuća kuna, dok je tvrtka Pro Radio, odnosno Radio Laus prošla najslabije. Ugovorili su tek 90 tisuća kuna za marketinško oglašavanje gradske uprave tijekom 2014.

Izuzev Dubrovačkog vjesnika, za kojeg se kuloarski spominju cifre i od oko 400 tisuća kuna koje se u mjesečnim obrocima mimo konta 323 uplaćuju na račun tog tjednika, najveći iznos gradonačelnik je izdvojio za tvrtku Tele-5 d.o.o. Riječ je o nabavi usluga oglašavanja u besplatnom lokalnom tisku Glas Grada (koji ima prosječno godišnje pet zaposlenih) u iznosu od 247.500,00 kuna na godišnjoj razini ili 20.625,00 kuna mjesečno.

Iz odjela za poslove gradonačelnika s ljubavlju


Najveći iznos se dakako u svim ugovorima izdvaja za ‘informiranje i promociju’ Upravnog odjela za poslove gradonačelnika, što znači da se u spomenutim medijima o Vlahušiću piše isključivo s epitetima, pozitivno i ulickano, a po mogućnosti se objavljuju i sva moguća priopćenja koja nastaju u samom gradskom uredu za odnose s javnostima. Kako bi što bolja slika o gradonačelniku izašla u javnost, Vlahušić će tijekom godine navedenim medijima izdvojiti gotovo 437.500 tisuća kuna.

Gradonačelniku je silno važno da njegova populistička kampanja dođe do svakog oka i uha, pa je tako jedna stavka u ugovoru rezervirana za promociju subvencioniranja aviokarata i autoceste u spomenutim medijima. Za to se izdvaja oko 250 tisuća kuna. Iz proračuna Grada Dubrovnika s konta 323 financiraju se također i kampanje ‘poticanja javnog prijevoza’, ‘oprema dječjih i sportskih igrališta’ te program ’50 plus, poticanje zapošljavanja starijih’.

Koprivnica u pet godina dala milijun kuna
Zanimljiva je usporedba s Gradom Koprivnicom. Osim po veličini Dubrovnik i Koprivnica slični su i po velikom broju lokalnih medijskih kuća. Koprivnica ih broji devet i svi do jednog, različitim godišnjim ugovorima financirani su iz gradskog proračuna. Glavna razlika između Dubrovnika i Koprivnice je pak ta što Grad Dubrovnik za 5 lokalnih medija’iskeša’ u jednoj godini isto koliko navedeni grad u istočnoj Hrvatskoj izdvoji u pet godina za 9 medijskih kuća!
U članku iz veljače 2014. Večernji list piše kako je Grad Koprivnica iz svoga proračuna u petogodišnjem razdoblju (2009. – 2013.) izdvojio blizu milijuna kuna za financiranje medija!
– U 2009. godini iz gradskog proračuna izdvojeno je oko 218.000 kuna, a u naredne dvije godine manje od 200.000 kuna. Godine 2012. stavka “informiranje” u gradskom proračunu podebljana je na oko 240.000 kuna

Plaćanje šutnje i ‘peglanje’ imagea


Ali vratimo se u Grad Dubrovnik.  Zašto je gradonačelnik Andro Vlahušić toliko ‘financijski sentimentalan’ prema komercijalnim medijima, njih pet + Dubrovački vjesnik, da im u jednoj godini isplati debelo preko milijun kuna, naravno ne svog već novca svih građana Dubrovnika. Očito je kako se tu ne radi o nikakvoj ljubavi, već o financiranju njegove osobne promocije, pumpanju rejtinga, ali i plaćanju šutnje. Ovih šest, Vlahušić plaća kako bi ‘peglali’ njegov image, prikrivali sve njegove gafove, zataškavali sve njegove afere, grizli za njega i postavljali na stup srama svakoga s kim on nije u dobre. Stoga ne čudi što se o sukobu interesa oko Revelina ne može pročitati ni riječi u tim medijima. Ne čudi što se ti mediji zdušno zalažu za oduzimanje zidina Društvu prijatelja dubrovačke starine. Nije čudo što za njih ne postoji nikakav sukobu interesa ili ne daj Bože pogodovanje VIAM-u, obiteljskoj tvrtci gradonačelnika Vlahušića. Nije čudo da gradonačelnikovu nepravomoćnu presudu u Aferi Šipan, ‘odabrani’ gotovo i ne spominju. Ne spominje se ni pet milijuna kuna bačenih u mikroasfalt kojemu je hitna sanacija trebala jučer, a vjerojatno će nas dočekati u sred sezone.

Razlozi za to su jednostavni: 247.500,00 (Glas Grada),  195.000,00 (Radio Ragusa), 180.000,00 (Dubrovački dnevnik), 161.250,000 (Dubrovnikpress), 90.000,00 (Radio Laus). Priznajte, gotovo 900 tisuća kuna (točno 873.750,00) iz gradske blagajne rade čuda (napominjemo opet kako u ovom iznosu nema onoga koji se izdvaja za najstariji lokalni medij, Dubrovački vjesnik).

I da, za kraj nije nužno, ali napomenimo kako DuList nema ugovor s Gradom Dubrovnikom. Nije ga imao ni u 2011., niti u 2012., niti u 2013., pa smo već navikli da ga nemamo ni u 2014. godini. Jer mi pišemo ono što njemu, gradonačelniku, ne paše.
Premda je u više navrata Andro Vlahušić želio u javnosti plasirati  drukčiju sliku i prikazati nas zavisnima o Gradskoj upravi, blagdanske čestitke sugrađanima ne odbijamo, a u protekle tri godine tvrtka dulist je zadovoljila uvjetima natječaja Gradske uprave i iskoristila mjere poticanja pri zapošljavanju mladih i obrazovanih kadrova bez radnog iskustva. Istaknimo, također, kako na te poticaje ima pravo svaka tvrtka s područja grada Dubrovnika! Na taj je način zaposleno troje, od ukupno jedanaest ljudi, a dvoje novinara i nakon isteka sufinanciranog razdoblja rade u redakciji DuLista.

Komentari





O autoru: Barbara Đurasović


Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana