Grad

OPET UBER ‘Zakon nije donio niže cijene i bolju uslugu. Da mogu, i Fićom bi vozili’

OPET UBER 'Zakon nije donio niže cijene i bolju uslugu. Da mogu, i Fićom bi vozili'

Gradski vijećnici ovog ponedjeljka usvojili su odluku na temelju kojega će Grad Dubrovnik taksistima moći izdavati dozvole. Svi oni, a ima ih oko 1200 na našim cestama, danas zapravo voze bez dozvole Grada. U sivoj su zoni, kako je tijekom rasprave rekao vijećnik Mosta Maro Kristić.

Kako je objasnio pročelnik za promet Đuro Šutalo, stupanjem na snagu novog zakona, sve prijašnje odluke o autotaksi djelatnosti prestale su važiti.

-Tko god dobije licencu Ureda državne uprave, mora dobiti od jedinice lokalne samouprave dozvolu za koju naknada iznosi 500 kuna – objasnio je Šutalo dodavši kako će Grad, kad vijećnici usvoje odluku, moći krenuti u izdavanje dozvola.

-Ovo je jedna od reperkusija novog zakona, koja potvrđuje da svi tu djelatnost obavljaju bez ikakvog odobrenja Grada Dubrovnika, dakle oko 1200 vozila djeluje u sivoj zoni. Kad se završi priča oko toga da će grad početi izdavati dozvole, da sve one koji jene zatraže maknemo iz prometa – rekao je Kristić, dodavši kako u Dubrovnik stižu i Cammeo i Eko taksi, što je dodatnih 400 vozila.

-To će biti potpuna paraliza prometa i neće postojati mjera koja će taj promet riješiti. Nemamo mehanizama, ali iskoristimo ono što imamo. Sve koji ne podnesu zahtjev pokušajmo ih odstraniti iz prometa – rekao je Kristić.

-Dubrovnik je jedina jedinica lokalne samouprave koja je počela provoditi nadzor nad taksi vozilima, što smo radili s Policijskom upravom. Otkrili smo da brojna vozila Ubera ne udovoljavaju niti osnovnim standardima. Naše mogućnosti su male sve dok ne uvedemo zonu posebnog prometnog režima. Taksisti su poput nomada. On danas vozi u Dubrovniku, sutra u Splitu. Split očekuje navaliju tijekom Ultre. A što je novi zakon donio? Nije donio niže cijene, ni bolju uslugu… Da mogu i Fićom bi vozili – rekao je gradonačelnik, dodavši kako su podatak o 1200 taksi vozila dobili od policije, no po njemu ih je puno više.

-Oni rade od Vitaljine do Stona i svaki naš građanin vidi svakodnevno da je svako drugo, treće vozilo Uber. Cammeo i Eko taksi imaju samo jedan problem – nemaju dovoljno vozača. Mi ovu odluku moramo usvojiti, ona je naša zakonska obveza – rekao je gradonačelnik još jednom ponovivši kako će izletničkim autobusima biti zabranjeno dolaziti na Pile četvrtkom i subotom. Tko dođe, rekao je, bit će vraćen u Gruž.

Maro Kristić smatra kako bi gradski vijećnici trebali svoj stav poslati ministru.

Ivan Jelčić podržao je Kristićevu ideju o deklaraciji, odnosno zajedničkom stavu.

-Možda ona neće ništa pomoći. Ovim zakonom dovedeni smo pred svršen čin. Propisuje da se dozvola mora donijeti na pet godina. Licenca mora koštati jednu desetinu mjesečni primanja. Zašto zaokružiti na 500 kuna? Zašto ne bi koštala 560? To nam je 60 tisuća kuna koje smo ostavili na stolu – govorio je Jelčić, dodavši kako se taj novac može podijeliti udrugama…. Tih 500 kuna za dozvolu na pet godina je samo sto kuna godišnje!

-Urušio nam se sustav. Imamo nešto više od 42 tisuće stanovnika, a 38 tisuća registriranih vozila. Kad sve to uzmete u obzir, nama se mora dogoditi problem. I to smo vidjeli za kišnog dana kada je skoro 4 sata bio blokiran promet. Tada dolazi do ugroze života. U tom trenutku još u grad nisu došli gosti koji nam dolaze s automobilima. Sad zamislite taj kišni dan! – govorio je gradonačelnik.

-Oni će svakako dobiti dozvole, usvojili mi ovu odluku ili ne jer je tada nadležno Ministarstvo – rekao je gradonačelnik vijećnicima.

-Jedan snažni akt Gradskog vijeća može ići ‘van etera’ na jednoj od idućih sjednica, a dotad će vjerujem i resorno Ministarstvo shvatiti u koji problem su upala sva turistička središta u Hrvatskoj – mišljenja je gradonačelnik Franković.

-Ispalili smo mi cijeli rafal, a sad se pokazuje da smo bili u pravu – replicirao je gradonačelnik vijećnici Mosta Dolores Lujić, koja je rekla da je Gradsko vijeće po pitanju novog zakona palo bez ispaljenog metka.

Povela se tada rasprava tko je što poduzeo, zašto se tijekom e-savjetovanja nije reagiralo, na što je Marko Potrebica istaknuo kako se djelovalo i privatno i službeno, a kad god su nadležni iz Ministarstva bili u Dubrovniku, to je bila, rekao je, prva tema razgovora.

-Kad vas slušam, ovo mi djeluje kao loša sapunica. Recimo – pogriješili smo, nismo vidjeli promjenu na vrijeme. Jedini koji su to vidjeli su vijećnici Lujić i Kristić, vladajući to nisu uvrstili na sjednicu i to je to. Ove mjere hvatanja taksista sve su požarne mjere. Grad treba ulagati u infrastrukturu, organizirati promet… jer neminovno je da će broj vozila rasti – rekao je Ljubo Nikolić, upitavši pročelnika Šutala što je s kaosom na Buži kojeg stvaraju taksisti.

-Patit će nam svi projekti bez rješenja ovog problema. Kako ćemo ljude prevoziti u Solitudo gdje gradimo stanove za mlade. Dronovima? – rekao je u nastavku rasprave Maro Kristić.

Gradonačelnik je privatio prijedlog Ivana Jelčića (DDS) da se visina naknade poveća na 560 kuna. Odluka je usvojena jednoglasno.

Pročitajte još

SUFINANCIRANI PROJEKATI GRADA DUBROVNIKA I DURA-E Među njima i dodatna sredstva za pomoćnike u nastavi

Dulist

POTPORE ZA SEDAM KLUBOVA Uručeni ugovori za programe sportskih aktivnosti za osobe s invaliditetom

Dulist

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Iliana Stojanović o odlasku iz Masline i mami koja bi je znala zazvati i reći: Daj reci toj ravnateljici da te pusti doma!

Barbara Đurasović