Grad

OPARA I FRANKOVIĆ Nećemo dozvoliti da ovakav zakon nastavi smanjivati kvalitetu života

Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković, suglasni su kako je trenutno stanje na gradskim prometnicama njihovih gradova neodrživo. Stoga je, slažu se, potrebna izmjena i dopuna Zakona koji će dokinuti negative efekte liberalizacije taksi usluga.

-Za kraj kolovoza planiramo imati prijedlog teksta koji ćemo uputiti Saboru i Vladi. Na sve ove negativne efekte jedino kolega Franković i ja ukazujemo već dvije godine. Sada, u žiži turističke sezone svi građani, kao i oni koji će o izmjenama Zakona odlučivati, također mogu vidjeti i osjetiti sve negativnosti – rekao je uvodno gradonačelnik Krstulović Opara.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je činjenica da je Zakon o liberalizaciji autotaksi tržišta na području Republike Hrvatske imao snažne efekte.

– On je u startu zamišljen kao zakon koji će prvo smanjiti gužve te potom osigurati povoljniju uslugu korištenja autotaksi prijevoza za sve građane, ali i za posjetitelje. Ni jedan ni drugi efekt se nije dogodio ni u Dubrovniku ni u Splitu – dva grada pod zaštitom UNESCO-a koji su pod enormnim pritiskom taksi vozila.

Nastavio je kako je u Dubrovniku trenutno oko tri tisuće taksi vozila, a prije liberalizacije bilo ih je oko 220, no usluge su i dalje preskupe.

Gradonačelnici će ustrajati na izmjenama i neće dozvoliti da ovakav zakon nastavi smanjivati kvalitetu života Splićana i Dubrovčana, naglasili su te dodali kako je nužno da se prepoznaju i izdvoje UNESCO-ve zaštićene sredine odnosno lokaliteti te da se prema njima drugačije donosi – da se dopusti jedinicama lokalne samouprave da upravo u tim sredinama imaju mogućnost postavljanja limita, odnosno samostalnog uvođenja reda u prostor.

– Drugi neka uživaju u liberalizaciji, mi želimo imati svoju autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga u našim gradovima.

Nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup taksi stajalištima u Splitu je napravljen, najavio je Krstulović Opara.

– Kaos se stvara na autobusnim stanicama, zatim imamo vozače koji Split ne poznaju, a došli su zaraditi. Neka zarade, samo će raditi po našim pravilima – nemoguće je da se zaustavljaju gdje im padne na pamet, a u kontaktnu zonu grada ući će samo s našom dozvolom. U Splitu također imamo oko tri tisuće taksi vozila u ovom trenutku, što je previše, prema našim prvim procjenama optimalan broj je oko 650. Sigurnost prometa i naših građana mora biti prioritet, daleko ispred profita – zaključio je Krstulović Opara.

Prilikom današnjeg susreta gradonačelnici su se dotakli i komunalnog reda u gradovima, posebno nacrta Odluke o komunalnom redu Grada Splita koja se trenutno nalazi na javnom savjetovanju, a koja je nastala upravo u suradnji Splita s Dubrovnikom i Venecijom. Govoreći o stanju u Dubrovniku danas i prije dvije godine, Franković je rekao kako je zatekao potpuni nered i nepoštivanje grada, a dosljednim provođenjem Odluke stanje je danas znatno bolje. U planu dubrovačke gradske uprave je dodatno smanjenje javnih površina za ugostiteljske objekte 1. siječnja 2020. godine.

Pročitajte još

Don David Marjanović novi je kancelar Dubrovačke biskupije

Dulist

DONOSIMO KAD I GDJE Sanitat nastavlja sa zamagljivanjem

Dulist

NEMA MILOSTI Još dva bankomata odlaze iz povijesne jezgre

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija