Aktualno

Na poslu nas najviše smetaju – ‘brbljavci’

Razina pristojnosti na poslu je dobra, iako bi se na njoj moglo poraditi. Pokazalo je to istraživanje ‘Pristojnost na radnom mjestu’ portala Moj Posao u kojem je više od 700 ispitanika podijelilo vlastita iskustva i razmišljanja o navedenoj temi.

Naime, taj stav dijeli trećina ispitanika (37 posto). Ocjenu više, onu ‘vrlo dobar’, kolegama s posla dodijelilo je 28 posto ispitanika, dok se za čistu peticu, uz napomenu kako ‘njihovi kolege znaju što je pristojnost’, odlučilo 13 posto osoba. Međutim, postoji i druga strana priče i ona manje pozitivna iskustva – 17 posto sudionika istraživanja ističe kako njihovi kolege ‘jedva zadovoljavaju osnove lijepog ponašanja’, a 5 posto ljudi ponašanje suradnika ocjenjuje jednom riječju – užas.

Smetaju nas bahati i glasni kolege
Kad je riječ o iritantnim navikama kolega, najviše nas smetaju takozvani ‘brbljavci’. Ispitanici ističu kako otprilike polovica njihovih suradnika (52 posto) previše priča, a svaki treći kolega vodi glasne, privatne telefonske razgovore. Pri samom vrhu liste nepristojnih navika nalaze se i bahato ponašanje, kojim se može ‘podičiti’ čak 41 posto naših kolega, prostačenje praćeno neumjesnim komentarima (35 posto) te glasno puštanje glazbe u uredu (11 posto). Na pitanje o higijenskim navikama osoba u našoj radnoj okolini, najveći broj ispitanika, njih 86 posto, odgovara kako većina kolega vodi računa o osobnoj higijeni.

Neuredni WC-i, ‘krađa’ tuđe užine, spavanje na poslu
Ispitanike su zamolili da nam, navođenjem konkretnih primjera, približe vlastita iskustva s (ne)pristojnošću na radnom mjestu. Tri četvrtine ispitanika (77 posto) je barem jednom ušlo u wc u kojem je netko prethodno napravio i ostavio ‘nered’, a takvi nenadani ‘susreti’ su učestaliji u muškim (83 posto) nego ženskim (76 posto) toaletima.

Svaki četvrti ispitanik (27 posto) je doživio da mu je netko pojeo marendu. Sami i nismo previše spremni na taj čin pa je tako svega 2 posto ispitanih priznalo krađu tuđeg obroka. Ponekad se znaju poslužiti tuđim mlijekom ili kavom – takvoj aktivnosti je sklono 13 posto ispitanih.

Spremni smo upozoriti na nepristojnost
U situacijama kada se nađemo suočeni s neprimjerenim ponašanjem, ne plašimo se otvoreno ukazati na problem. U pravilu odabiremo iskreni razgovor s ‘nepristojnim’ kolegom (na taj način postupamo u 50 posto slučajeva), a u nešto manjoj mjeri o nečijem neprikladnom ponašanju pričamo sa zajedničkim kolegom iz ureda (25 posto), odnosno nadređenom osobom (21 posto).

U velikoj većini slučajeva (78 posto) taj razgovor vodimo u četiri oka, iako ima i onih koji vole ‘publiku’ i ne zaziru od rasprave pred drugim suradnicima (31 posto). Oni stidljiviji među nama nesuglasice pokušavaju riješiti putem e-maila (4 posto) ili anonimnom porukom (2 posto), dok zagovornici teorije prema kojoj ‘u svakoj šali ima pola istine’ na problem ukazuju korištenjem humora.

Nepristojnost utječe na odnos s klijentima
Dvije trećine osoba se barem jednom u svojoj profesionalnoj karijeri zbog nepristojnosti kolege našlo u neugodnoj situaciji pred poslovnim partnerom ili klijentom. Najčešće se radilo o osjećaju neugode ili srama koji je prošao bez većih posljedica (75 posto), ali događale su se i konkretnije, za posao nepovoljnije, stvari – otvoreni prigovori poslovnih partnera, odlazak partnera sa sastanka pa čak i narušavanje ili prekid poslovnih odnosa.

Što je tvrtka manja, razina pristojnosti je veća
Zaposlenici malih tvrtki ili institucija (do 19 zaposlenika) imaju najmanje problema s nepristojnim kolegama. Gotovo polovica (49 posto) ispitanika koji rade u malim tvrtkama ponašanje suradnika ocjenjuje vrlo dobrom ili odličnom ocjenom, dok se za takve visoke ocjene odlučuje 40 posto zaposlenih u srednje velikim tvrtkama (od 20 do 199 zaposlenika) i 38 posto djelatnika velikih tvrtki (iznad 200 zaposlenika).

Foto: Shutterstock LLC

Pročitajte još

FRANKOVIĆ I DALJE ČVRSTOG STAVA Nema suradnje s Trebinjem bez isprike

Dulist

RAVNATELJICA CENTRA ZA SOCIJALNU SKRB RUŽICA MISIR Prijete nam svakodnevno. Ne odustajemo!

Leona Rašica

ATLANTSKA PLOVIDBA Usmjereni smo na pružanje pomoći ozlijeđenim pomorcima te obiteljima smrtno stradalih

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija