Hrvatska

Milanović: Moramo monetizirati autoceste, a Pelješki most želimo odmah!

Milanović: Moramo monetizirati autoceste, a Pelješki most želimo odmah!

Uoči konferencije o zapadnom Balkanu koju u Berlinu organizira njemačka kancelarka Angela Merkel, premijer RH Zoran Milanović održao je danas u Cavtatu radni sastanak s predsjednikom albanske vlade Edijem Ramom, predsjedavajućim Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslavom Bevandom i predsjednikom vlade Crne Gore Milom Đukanovićem.

Među glavnim temama bila je inicijativa jadransko-jonske autoceste.
-Ovo je pitanje važno i za Hrvatsku i naše susjede. Nitko od nas još nije postigao taj glavni cilj povezanosti – rekao je uvodno Milanović, te dodao kako su se ostale teme ticale EU integracija, u čemu Hrvatska može pomoći susjedima.

-Vjerujem da će ovakva suradnja, ali i u širem sastavu nastaviti i dalje. Pokušavamo smisliti kako nadomjestiti dugo vrijeme zaostajanja naših država za europskom razinom razvoja. Fokusirani smo na ono što predstavlja prvu pretpostavku razvoja. Za Crnu Goru to je razvoj energetske i cestovne infrastrukture – rekao je pak Milo Đukanović, predsjednik Vlade Crne Gore Milo Đukanović.
-Ovo je za BiH izrazito važan projekt. Mi idemo u Berlin bez ikakvih kompleksa i želimo potvrditi kako imamo istovjetne prioritete. Ovaj koridor je izrazito bitan i donosi nam svima dobro – istaknuo je predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslav Bevanda.
-Ovo je prva godina bez rata u Europi. Ovo je prva godina kada se sastajemo oko zajedničkom projekta za sve naše zemlje. Ona će povezati sjever i jug Hrvatske, dio BiH, Crne Gore i Albanije. Ovo je zajednički projekt svih nas za budućnost ljudi koji žive u ovom dijelu regije – rekao je pak predsjednik albanske vlade Edi Rama.

‘Monetizacija je nužnost’

-Monetizacija hrvatskih autocesta nažalost je hrvatska nužnost – odgovorio je premijer Zoran Milanović na novinarsko pitanje znači li jadransko-jonska autocesta da je Vlada odustala od monetizacije autoceste.
-U slučaju da promet jednog dana pređe određenu razinu profit se dijeli. Hrvatska država od ovoga može samo profitirati – istaknuo je Milanović.

-Ovaj projekt jadransko-jonske autoceste je u interesu Hrvatske da sav promet ne bi završavao u Dubrovniku ili Pločama, jer južno od Dubrovnika i Ploča ima više milijun ljudi. Oni imaju potrebe cijele godine i uvoze robu. Taj promet ide preko Italije umjesto da ide preko Hrvatske. Mi od EU do dana današnjeg nismo dobili nijednog eura za velike projekte. Sve smo gradili svojim novcima i svojim zaduženjima. Kad smo već svojim naporom sagradili autocestu skoro do Dubrovnika, onda očekujemo razumijevanje. Ta se cesta mora produžiti i ako se već nalazimo u Berlinu što pozdravljam, onda je dobro čuti, da od sedam država koje tamo dolaze, pet zagovara ovakav projekt. Želimo da se to čuje – rekao je Milanović.

-Taj projekt je komplementaran s Pelješkim mostom, odnosno Pelješki most je nešto sasvim drugo. On nam treba odmah kako bi smo povezali ne samo teritorij Hrvatske, nego teritorij EU sa EU. Monetizacija autocesta je posljedica toga da se cesta puni tri mjeseca u godini, a nas ima samo četiri milijuna, a ne 12 milijuna – rekao je Milanović.

Jedno od novinarskih pitanja bilo je i što ovaj projekt znači za dolazak autoceste do Dubrovnika obzirom da jadransko-jonska autocesta u Pločama skreće u Popovo polje u BiH.
-Ukoliko to realiziramo, to znači da će autocesta koja je sada došla 90 kilometara od Dubrovnika da bi tada došla do Dubrovnika. Autocesta je trenutno u Pločama, a jadransko-jonska autocesta znači vezu do Dubrovnika punim profilom autoceste – rekao je Milanović.

Pročitajte još

TKO PROPUSTI ROK, SNOSIT ĆE POSLJEDICE Ako ste zaštićeni najmoprimac, prijavite se u Registar stanova!

Dulist

MAĐARSKI I TALIJANSKI BORBENI ZRAKOPLOVI Iduća dva mjeseca bi trebali štititi hrvatsko nebo

Dulist

OD PREVLAKE DO ILOKA Biciklistički maraton u spomen ubijenih redarstvenika u Borovu selu

Dulist