Natrag
14.11.2018 17:09

facebook

twitter

google

rss

dulist

Koliko je DASH siguran zrakoplov?

30.9.2013 @ 1:25 Baldo Marunčić Aktualno

Podijelite:

Nakon što su bez posljedica uspjeli prizemljiti zrakoplov Croatia Airlinesa u Zurichu, pilot Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković ovoga su vikenda postali pravi heroji nacije.

Međutim, niti 24 sata kasnije dogodio se novi incident u avionu koji je poletio iz Zagreba prema Rimu te se prije slijetanja okrenuo i vratio u Split. U oba je slučaja riječ o istom tipu zrakoplova – DASH – koji je dosad imao već 16 kvarova na prednjem trapu, javlja HRT.
 
Kapetan Šitum je ispričao da tijekom spuštanja nije bilo panike, ali je itekako postojao strah od iskrenja, požara i curenja goriva u slučaju da pukne komad metala, što bi ishod učinilo mnogo gorim.
– Toliko smo se pripremili, potrošili na kraju krajeva dosta goriva, premjestili putnike, sletjeli smo izvan tvz. centarlinea, stvarno smo pripremili sve da do takvih situacija ne dođe – rekao je Šitum.

Inače, kanadske zrakoplove tipa DASH Croatia Airlines ima u svojoj floti već pet godina, ukupno šest komada, i za njih plaća milijunski leasing. Kako je istaknula Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća, kvarovi su na tim zrakoplovima zabilježeni u 16 slučajeva.
 
Pilot Šitum je rekao da avion ima neke nedostatke, koje ipak ne bi stavljao u takvu kategoriju sigurnosti jer 'ipak radi na tom avionu pet godina bez većih incidenata'.

– U ovom trenutku tehnička pouzdanost tog tipa zrakoplova koji se prati u Croatia Airlinesu, koji je dio njihovog svakodnevnog praćenja tog zrakoplova, na nivou je svjetskog standarda, znači svjetskog standarda za taj tip zrakoplova. U ovom trenutku tu nema nekih odstupanja ni trendova koji ukazuju da bi tu trebalo biti neke zabrinutosti za bilo koga tko rabi taj zrakoplov – rekao je pomoćnik direktora Agencije za civilno zrakoplovstvo Denis Šovagović.

– Incident sa zrakoplovom Dash Croatia Airlines imao je i prošle godine na letu za Beč, tada zbog tehničkog kvara na motoru. Pilot je morao sletjeti samo s jednim motorom. Ukupno 600 zrakoplova tog tipa danas leti po svijetu, sve eminentne kompanije njime voze i nitko ne ističe taj zrakoplov kao nesigurniji ili da se više kvari u odnosu na neki drugi tip zrakoplova – rekao je član uprave CA Zlatko Širac.

O promjeni flote u nacionalnoj avio-kompaniji ne razmišljaju, barem ne dok ne otplate desetogodišnji leasing za ove zrakoplove.

Komentari





O autoru: Baldo Marunčić

Diplomirani novinar i magistar struke odnosa s javnošću sa žutim pojasom iz karatea. Fanatik trivije, šahovski kibicer i zaljubljenik u ukusnu domaću hranu i svoj Grad. Ne podnosi nepravdu i smatra kako novinarstvo treba biti oružje protiv te nepogode.

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana