Aktualno

Kamioni prevozili pretežak teret, Grad ispisao više desetaka prijava

Živim poviše Banja i gledam sve te silne dizalice na gradilištima, ali i kamione kako dovoze i odvoze materijal. Neki od njih ne poštuju propise o dozvoljenoj tonaži, a često nam znaju oštetiti i cestu zbog preteškog tereta – istaknula je jedna naša sugrađanka (podaci poznati redakciji), a DuList je tragom njezinih navoda odlučio provjeriti s Gradom Dubrovnikom kolika je dozvoljena tonaža kojom kamioni s građevinskim materijalom smiju prometovati nerazvrstanim cestama, postoje li neke iznimke, ali i je li tko od izvođača radova kažnjen zbog prekoračenja tonaže i oštećenja ceste.

-Odlukom o nerazvrstanim cestama propisano je kako je na nerazvrstanoj cesti zabranjeno poduzimati bilo kakve radnje bez odobrenja nadležnog tijela te se to između ostalog odnosi na prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste. Čl. 24. iste Odluke navodi da je teško teretno vozilo ukupne mase veće od 7.5 tona. Dakle, sve do 7.5 tona je dozvoljeno, za više od toga treba imati odobrenje UO za promet. U odluci o nerazvrstanim cestama nije propisano do koje najveće dopuštene mase kamioni s građevinskim materijalom smiju prometovati na nerazvrstanim cestama. S obzirom da taj podatak nije propisan Odlukom, za svaku vrstu kamiona najveća dopuštena masa je propisana Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama – istaknuli su iz Gradske uprave te su naglasili kako je od početka godine napisano više desetaka prijava za kamione koji su prometovali bez odobrenja, ali, isto tako i da Grad nije proveo sankcije po pitanju oštećenja prometnice kamionima.

Zaprimljen 61 zahtjev
Inače, treba istaknuti i kako je trenutno, tj. od 15. lipnja sve do 15. rujna na snazi Odluka o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova te kako se sukladno Odluci ne mogu izvoditi zemljani radovi. Prema podacima koji su nam dostavljeni iz Grada Dubrovnika, Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika zaprimio je 61 zahtjev kojim se traži odobrenje za izvođenje građevinskih radova u razdoblju privremene zabrane.

Kako zbog izmjene Odluke o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova na području Grada Dubrovnika (od 4. lipnja 2020.) više ne postoji Povjerenstvo koje daje odobrenja, tako se na poslane zahtjeve ovaj Upravni odjel očitovao tražiteljima dozvole tako da se na pet zahtjeva očitovao da se radi o radovima na koje se ne odnosi predmetna zabrana, s obzirom da je izvođenje radova od interesa za RH, za devet zahtjeva se očitovao se da se radi o zemljanim radovima koji su zabranjeni predmetnom Odlukom te da se isti ne mogu izvoditi u razdoblju privremene zabrane. Na 47 zahtjeva Upravni se odjel očitovao pozitivno, tj. utvrđeno je da se radi o obrtničkim radovima i/ili radovima na izgradnji konstrukcije građevine koji nisu zabranjeni predmetnom Odlukom.

Gradilišta od državnog interesa
Pet gradilišta na kojima su radovi proglašeni od interesa za Republiku Hrvatsku odnose se na radove u Trstenom investitora Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te četiri gradilišta Vodovoda, i to u Orašcu, na Lopudu, na području Mokošice, Štikovice i Zatona Malog te u Lozici.
Privremenu zabranu radova dobila su četiri privatna investitora, ali i tvrtke Rivijera Dubrovnik d.o.o. koja u Solinskoj ulici gradi poslovno-stambeno zdanje koje je izazvalo revolt tamošnjih stanara, zatim tvrtka Treasure Tour d.o.o. čiji je opunomoćenik Željko Ćapin, a koja radove izvodi na području Orašca. Privremena zabrana zbog zemljanih radova odnosi se i na gradilište tvrtke Croatia Bus u Komolcu.

Što se tiče trenutačno aktivnih gradilišta Grada Dubrovnika, riječ je o onima na šetnici Nika i Meda Pucića, Hotelu Stadion, Cesti Most – Osojnik te izrade javne rasvjete u Mokošici.
-Od manjih trenutačno aktivnih gradilišta na kojima je investitor Grad Dubrovnik, možemo istaknuti obnovu pločnika na Pilama te održavanje pločnika u povijesnoj jezgri na nekoliko manjih otvorenih gradilišta – naglasili su iz Gradske uprave.

Fotografija je ilustrativne prirode/Iz tiskanog izdanja od 22. srpnja 2020.

Pročitajte još

Eurowings uvodi četiri linije prema Dubrovniku

Dulist

Preminuo je prvi pročelnik Odjela za komunikologiju dr. sc. Milan Kiperaš

Dulist

PROĐIRALI SMO MOLUNTOM Sigurna luka zaraznog optimizma

Zvonimir Pandža

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija