Grad

GRADONAČELNIK OBJASNIO Što je ‘participativno budžetiranje’?

GRADONAČELNIK OBJASNIO Što je 'participativno budžetiranje'?

Model participativnog budžetiranja kao demokratskog alata kojim će se odluke o raspodjeli dijela javnih sredstava donositi u izravnoj suradnji s građanima, uz prethodnu raspravu i razradu projekata, predstavljen je u srijedu. 

Građani će imati takvim modelom putem gradskih kotareva moći predlagati i glasati za pojedine projekte u Proračunu.

-Mi želimo samo najbolje za naš grad zato smo se i odlučili ići u ovom smjeru participativnog budžetiranja koje se sigurno neće dogoditi u idućih godinu dana u punom opsegu. Cilj je da u budućnosti građani u njihovim kotarima i mjesnim odborima biraju i prilažu određene projekte kako bi se u konačnici o tim projektima glasalo. Već ovu godinu radimo s gradskim kotarima i mjesnim odborima kako bi proračune izrađivali odozdo-prema-gore i već smo dobili prijedloge što bi sve moglo ići u proračun za sljedeću godinu, ali to je samo početak i trenutno je uključeno nekih 300tinjak ljudi koji su aktivni kroz kotare i mjesne odbore, a ideja je da budu uključeni svi stanovnici tih kotara i mjesnih odbora – poručio je gradonačelnik Mato Franković.

Modeli participativnog budžetiranja variraju ovisno o lokalnom kontekstu pa će stoga Grad Dubrovnik s razradom vlastitog modela krenuti već ove godine s ciljem da implementacija započne s financijskom konstrukcijom za 2020. godinu. Proces pripreme i implementacije koordinirat će Razvojna agencija Grada Dubrovnika DURA u suradnji s gradskim odjelima. Participativno budžetiranje predstavila je Jelena Brbora iz DURA-e a cijeli proces podijeljen je u tri faze:

FAZA I – PRIPREMA / 2018.

Proces pripreme započet će u 2018. s ciklusom konzultacija s gradskim kotarevima, gradskim odjelima i firmama te organizacijama civilnog društva i građanima s ciljem prikupljanja informacija za razradu modela prilagođenog kontekstu grada Dubrovnika.

FAZA II – PRIPREMA / 2019.

Sljedeće godine planira se finalizacija metodologije rada te formiranje i edukacija užeg i šireg tima za implementaciju pripremnog procesa 2019. godine i samu provedbu 2020. te evaluaciju procesa.

FAZA III – IMPLEMENTACIJA / 2020.

Proces participativnog budžetiranja 2020. godine podijelit će se na dva dijela: proces odabira i proces implementacije projekata.

Prilikom predstavljanja iz DURA-e su naglasili kako je ovo jako osjetljiv proces kojem se mora pristupiti svaki put unikatno i pažljivo budući da je uglavnom za svaki Grad drukčiji.

Bitno je naglasiti da je cijeli model participativnog budžetiranja još uvijek ‘u povojima’ te da će se cijeli sustav, uključujući način na koji će građani glasovati, razviti tijekom sljedećih godinu dana.  tokom 2019. godine bi cijeli sustav trebao biti popraćen izradom elektroničke podloge za sustav glasanja i prikupljanjem prijedloga. Prilikom predstavljanja naveden je primjer kojim bi građani koji pripadaju određenom kotaru putem OIB-a imali priliku elektronički glasati tri puta. Za projekte će moći dati dva pozitivna glasa i jedan negativan. Također je potvrđeno kako će idući mjesec  biti ostvarena web stranica na kojoj će svaki kotar imati svoje mjesto, kao i njihovi projekti.

Participativno budžetiranje u Hrvatskoj za sad provodi šest gradova, od čega je Grad Dubrovnik s tri u izravnom kontaktu: Sisak, Karlovac i Pula.

Gradonačelnik Franković je potvrdio kako su neki kotari svoje prijedloge gradu već dali te će za njih biti osigurano oko 20 milijuna kuna.

Pročitajte još

BALKAN ROADSHOW 2024. Turistička ponuda Dubrovnika predstavljena u Aziji

Dulist

SUFINANCIRANI PROJEKATI GRADA DUBROVNIKA I DURA-E Među njima i dodatna sredstva za pomoćnike u nastavi

Dulist

POTPORE ZA SEDAM KLUBOVA Uručeni ugovori za programe sportskih aktivnosti za osobe s invaliditetom

Dulist