Aktualno

GRAĐEVINSKI INŽENJERI SLOŽNI ‘Dosta je priče, brza cesta mora krenuti, 2030. je blizu’

GRAĐEVINSKI INŽENJERI SLOŽNI 'Dosta je priče, brza cesta mora krenuti, 2030. je blizu'

Nužno je kao prioritet prihvatiti četverotračnu brzu cestu bez odgađanja. Za realizaciju investicije ovog tipa potrebno je deset godina. Ako krenemo danas, završit ćemo je do 2030. – zaključak je stručnog predavanja Društva građevinskih inženjera Zagreb u suradnji s dubrovačkim društvom. Kako je pojasnio predsjednik Društva građevinskih inženjera Dubrovnik Nikola Bakija, kao struka su se željeli uključiti u bitno pitanje rješavanja cestovne povezanosti Dubrovnika s ostatkom Hrvatske i šire.

-Cilj nam je da struka promišlja, da se stvari ne rješavaju samo aklamacijom i nametnutim rješenima. Nije sve pitanje novca. Pitanje je što nam sve varijante donose, trebaju se zbrojiti prednosti i mane te donijeti pravo rješenje. Lokalne i županijske vlasti trebaju se odlučiti za projektno rješenje, krenuti u izradu studije utjecaja na okoliš i treba početi raditi. Vrijeme se ne može vratiti, tu smo gdje jesmo – rekao je Bakija.

Zamjenik župana Joško Cebalo naglasio je kako je problematika povezivanja krajnjeg Juga jadransko-jonskim koridorom najvažnija tema ove županije. Dodao je i kako se Dubrovačko-neretvanska županija oduvijek zalaže za bolje i kvalitetnija prometno povezivanje.

-Znamo koji su problemi bili s Pelješkim mostom, a Bogu hvala, on je u izgradnji, pristupne ceste su krenule. Krajnje prometno rješenje juga Hrvatse ne staje ipak s Pelješkim mostom. Zalažemo se, a to je i Vlada prepoznala, za nastavak autoceste do Dubrovnika, zatim brze ceste grad-Zračna luka-granica Crne Gore te nove pelješke ceste – istaknuo je Cebalo. Predsjednik Društva građevinskih inženjera Zdravko Jurčec osvrnuo se na Strategiju prometnog razvoja od 2017. do 2030. godine za koju je istaknuo kako je Drštvo odmah na početku imalo brojne primjedbe te da ju je stručna javnost u mnogočemu kritizirala.

-Izrađivači nisu uopće prikupili podatke o prometu, nomenklatura je bila pogrešna, uopće nije bilo prognoze prometa do 2030. Odrađen je loš posao. Mi na temelju ove stragegije povlačimo novce iz EU, to nam je poluga razvoja, a nije adekvatno razrađena – rekao je Jurčec.

Inženjer Tito Kosty govorio je o jadransko-jonskom prometnom pravcu naglasivši kako on skorim završetkom izgradnje Pelješkog mosta I u budućnosti očekivanim prolazom autoceste područjem Neuma ostvaruje preduvjete za njegov puni očekivani značaj.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

[FOTO] BAHAT I NEKULTURAN A gdje nego na sred puta?

Dulist

SUTRA U GOSPINOM POLJU Motociklisti, policija vas poziva na poligon sigurne vožnje

Dulist