Peškafondo

Dobrodošli u Kraljev Grudobran

Gosti s cruisera, posebno dobro ‘upućeni’ Amerikanci u zadnje vri¬jeme kad kroče preko gangwaya i uđu u povijesnu jezgru, oduševljeni viđe¬nim najčešće pitaju svog vodiča jesu li kamene kulise zidina i tvrđava tu zbog snimanje serije Igre prijestolja.
I da. Postali smo svojevrsni Kraljev Grudobran filmske industrije, taj neki izmišljeni grad iz planetarno popular¬nog Game of thronesa, a da se sveopća histerija zaokruži, sami smo pokrenuli izgradnju marketinške priče uteme¬ljene upravo na toj seriji. I ne sporim da nam Igre prijestolja nisu napravile sja¬jan i besplatan PRi da nam nisu doni¬jele financijsku dobit jer već su otvo¬rene suvenirnice Game of Thronesa, a mnoge vodičke ture obilaze mjesta snimanja serije. Ali? Gubimo li nepovratno svoj identitet?
Sjajan primjer se može pronaći na Korčuli. Taj otok je u potpunosti isko¬mercijalizirao Marka Pola. Čovjek koji možda nikad nije, u 13. stoljeću, kročio na tlo Korkire postao je njihov zaštitni znak. Korčulani su ga brendirali, na sve su strane suvenirnice koje nude moderno dizajnirane majice, kikare, upaljače, podmetače, ma što god pože¬ljeli sa znakom Korčule i Marka Pola. I svaka im čast na tome.
A mi? Što smo mi napravili? Gdje nam je Ruđer? Getaldić? Gundulić? Pučanin Pracat ili Skočibuha? Gdje je opet otputovala Cvijeta? Po nekima od dubrovačkih velikana se zovu osnovne škole – i? Zašto od tih sjajnih povijesnih likova nismo stvorili zvi¬jezde? Što od knezova nismo pravili idole, postavljali njihova prijestolja!? Ne, mi gradimo marketing Dubrovnika na jednoj HBO-ovoj seriji? Ma što mi to radimo???
Ti svi naši likovi nisu bili dovoljno stvarni, njihovi životi nisu bili dovoljno raskošni i nisu dovoljno napravili za ovaj Grad? Pa da se netko sjetio ‘izvući’ samo jednoga i njega brendirati, puno bi se napravilo. I umjesto da Držić ili Pracat, šeću po Stradunu, i umjesto da se za njima okreću gosti i s njima slikavaju selfije i njih googlaju kako bi doznali o kome i čemu se radi, mi imamo nekakvog lika, koji je sebi na glavu nakrpio natpis Game of Thrones i on predstavlja Dubrovnik. E pa ljudi, meni je to strašno!
Treba razmišljati o zaradi… na potra¬žnju uzvratiti ponudom i treba znati svakom gostu izvući dodatan euro, ali u svemu treba imati dostojanstva, a ponajprije zaštititi nakaženje Grada i njegovih povijesnih vrijednosti.

I ne samo to! Sve to naša gradska uprava objeručke podupire. Tim više što nakrcava sadržaj temeljen na seri¬jalu na Lokrum, otok koji je i sam pre¬pleten raznim mitovima i legendama. Od prije nekoliko stoljeća. Pa uzmite samo činjenicu da su u svijetu danas najpoznatije legende o dva proklet¬stva faraona Tutankamona i dijamanta Houp, no za Lokrum, ukleti otok, i Lokrumsko prokletstvo manje više nitko ne zna. Znamo mi, Dubrovčani. A zašto je tome tako? Nitko se nije potru¬dio tu priču komercijalizirati. Napraviti multimedijalni centar, staviti ekrane i marketinški je lansirati. Lokrumsko prokletstvo nije zanimljivo. Ni Mak¬similijan I. ni princeza Charlotta, a ni Richard Lavljeg Srca nisu fora. Važno je da imamo vizionare koji će u Gradu i od Grada stvarati nove mitove teme¬ljene na televizijskom serijalu.
E pa zato dragi gosti, zaboravite sve što se dosad znali o Dubrovniku i dobrodošli u Kraljev Grudobran!
Adio vam

Pročitajte još

Sad je red na županiji!

Dulist

#POZITIVA Ima li turizma bez mase!?

Barbara Đurasović

Da mi je (p)ostat’ načelnik!?

Barbara Đurasović

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija