Aktualno

Autocesta staje u Metkoviću?

Čelnici „Hrvatskih cesta“ i domaćih cestarskih udruga priznali su u ponedjeljak da je nastavak izgradnje autoceste prema Dubrovnku „na čekanju“ ponajprije zbog usklađivanja trase s europskim regionalnim koridorima.

Kako prenosi Slobodna Dalmacija, za nastavak gradnje autoceste od čvora Ploče i spoja s koridorom 5C na granici s BiH, između Vrgorca i Ljubuškog, nema novca u državnom proračunu pa Vlada računa na dodatni novac iz kredita i kohezijskih fondova EU-a, a tada na trasiranje prometnica (ne)izravan utjecaj ima europska administracija.

Iz Bruxellesa, ali i iz obaju bosanskohercegovačkih entiteta, već godinama otvoreno navijaju za to da se, pod firmom “veće ekonomske opravdanosti” i često spominjanog regionalnog povezivanja, gradi Jadransko-jonska autocesta (JJAC), koja bi prolazila teritorijem BiH te praktički isključivala nastavak radova prema Dubrovniku.

U tom slučaju, Dalmatina bi završavala na čvoru Ploče, a prema jugu bi se putovalo preko Ljubuškog, Počitelja te neumskim zaleđem i rubovima Popova polja do Trebinja. Na najmanje tri mjesta (Opuzen − Metković − Doljani, Slano − Zavala i Brgat − Trebinje) Jadransko-jonska autocesta bila bi kvalitetno povezana s hrvatskom cestovnom mrežom, dakle s Jadranskom magistralom i(li) novom brzom cestom od Dola do Osojnika , čija je izgradnja otvoreno spomenuta i na cestograditeljskom skupu u Dubrovniku. Nije tajna da bi takva prometnica bila jeftinija od 3,7 milijardi kuna vrijedne autocestovne dionice na istoj relaciji.   

Iako je kvalitetnije cestovno povezivanje Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije s ostatkom Hrvatske iznimno važno za lokalno stanovništvo i gospodarstvenike tijekom cijele godine, upitno je bi li imalo iste učinke i za sezonsku djelatnost poput turizma, jer većina gostiju u Grad stiže – zrakoplovima i kruzerima.
Budući da je sada obznanjena cijela priča o povezivanju Dubrovnika s ostatkom Hrvatske, koja je do sada bila obavijena zavjetom šutnje iz službenih izvora, ne treba odbacivati za mnoge neželjeni scenarij po kojem bi najjužnija autocestovna točka u Dalmaciji bio “schengenski” granični prijelaz Metković, koji se sa spojem na Dalmatinu već gradi na području Pozle Gore, istočno od Vrgorca.

Naime, dio planirane trase JJAC-a prolazi kroz istočnu Hercegovinu prema Crnoj Gori i Albaniji, i to većinom teritorijem Republike Srpske, a ratne rane još uvijek su svježe, pa bi to mogao biti razumljiv argument protiv takvog rješenja problema zvanog (auto)cestovno povezivanje Dubrovačko-neretvanske županije sa Splitom i Zagrebom.

Pročitajte još

POHVALILI SE PRIVATNOM PLAŽOM Građani zabrinuti, Županija jasnog stava

Dulist

Pripazite ispred Mercantea, kamioni ‘razvalili’ asfalt!

Dulist

Vlada povećala kvote za uvoz radne snage za 3000 radnih dozvola

Dulist