Natrag
25.6.2017 07:08

facebook

twitter

google

rss

dulist

Promijenite navike i uskočite u kostim!

30.5.2012 @ 20:17 Ana Prohaska Zanimljivosti
Promijenite navike i uskočite u kostim!

Podijelite:

Ljeto nam stiže, a vi ste dobili koje kilo više, i pitate se kako ćete se uvući u kostim.

S kime god razgovarate, preporučit će vam neku od poznatih dijeta. No, ona nije dugotrajno rješenje. Stoga vam donosimo nekoliko savjeta o tome kako se zdravo hraniti:

1. Način na koji se jede je veoma važan (zapamtite da nikada ne biste trebali jesti u hodu, na brzinu, gledajući televiziju), jedite opušteno i u miru i dobro žvačite hranu jer probava počinje već u ustima.

2. Izbjegavajte nervozu – stres ometa pravilan proces probave.

3. Trebali biste imati barem tri do pet obroka dnevno, što znači da ne preskačete užinu.

4. Običavajte u isto vrijeme uzeti doručak, između 8 i 9 sati, a večeru najkasnije dva sata prije odlaska u krevet. Sve funkcije u organizmu se odvijaju prema biološkom satu, određenim ritmom, pa i probavljanje hrane.

5. Birajte hranu prirodnog porijekla bez mnogo aditiva i drugih kemijskih primjesa jer tako čuvate svoju jetru, bubrege i probavne organe.

6. Svi mogu uživati u hrani ako je znaju pravilno izabrati, kombinirati i opredijeliti se za namirnice sa manje kalorija.

7. Sa zadovoljstvom pripremajte obroke, vodite računa da prilikom obrade namirnica što više sačuvate njihove hranjive i zaštitne tvari. Neka sve bude kuhano, prženje zaboravite. Uzimajte što više voća i povrća.

8. Promijenite navike ako su dosada bile loše, jer i čaša soka od ocijeđenog svježeg voća i povrća može biti dobar doručak uz šnitu integralnog kruha.

9. U toku dana uzimajte dosta tekućine i pijte vodu uvijek prije jela.

10. Prilikom kupovine namirnica čitajte etikete o sastavu hrane, aditivima, energetskoj vrijednosti.

11. Ako znate da ne spadate u osobe koje se mogu kontrolirati pri uzimanju hrane, ne kupujte namirnice bogate mastima i ugljikohidratima.

12. Ne pripremajte više hrane nego što vam je potrebno.

13. Nikada ne jedite između planiranih obroka, jer razne grickalice imaju veliku kalorijsku vrijednost.

14. Poslije obroka budite aktivni, ne idite odmah u krevet i ne uvaljujte se odmah u fotelju.
 

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana