Natrag
27.3.2017 12:45

facebook

twitter

google

rss

dulist

Ministarstvo razmatra pontonski most

4.7.2012 @ 11:53 Andrea Falkoni Račić Aktualno
Ministarstvo razmatra pontonski most

Podijelite:

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture razmatra mogućnost povezivanja krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom države pontonskim mostom.

Potvrdio je za večernji.hr ministar Siniša Hajdaš Dončić kazavši da je prijedlog o pontonskom mostu koji je dobio dao Hrvatskim cestama na analizu. Ministar kaže da ideja o plutajućem mostu ima dosta otvorenih pitanja i da će početkom sljedećeg tjedna dobiti gotovu analizu o tome iz HC-a.

Prijedlog o postavljanju plutajućeg mosta između kopna i poluotoka Pelješca, koji bi tako zamijenio pelješki most, Ministarstvu su iznijeli američki poduzetnik i vlasnik tvrtke The Adriatic Group James Chuck i hrvatska arhitektica Maja Bručić, direktorica tvrtke Lotus Architecti.
Prema njihovu prijedlogu, izrada i polaganje pontonskog mosta stajali bi 36 milijuna eura, a iskoristilo bi se i već uloženih 22 milijuna eura koji su potrošeni za pripremu gradnje mosta kopno – Pelješac. Ukupna cijena pontonskog mosta tako bi bila manje od 25 posto cijene pelješkog mosta. Most bi bio dug 2,4 kilometra i bio položen kao i pelješki most od kojega se odustalo, isplatio bi se za 10 do 15 godina, a prijelaz njime naplaćivao bi se tri eura. Most bi imao dva traka, sastojao bi se od 90 pontona, a na sredini bi se oni mogli podizati kako bi mogli prolaziti brodovi. Stoga Chuck smatra da bi pontonski most bio prihvatljiv i Bosni i Hercegovini zbog mogućnosti prolaska brodova, a što je bilo sporno kod projekta gradnje mosta kopno – Pelješac, pa je taj most morao biti na jednom dijelu jako visok kako bi ispod njega mogli prolaziti brodovi. Vozila bi pontonski most prelazila brzinom do 50 kilometara na sat.

Američki poduzetnik pri tome navodi i da bi se dijelovi za plutajući pelješki most mogli sagraditi u šibenskoj tvrtki Marinetek koja proizvodi pontone za marine, a pritom bi se koristila švedska i finska tehnologija.

Kao mogući način financiranja projekta pontonskog mosta navodi javno-privatno partnerstvo ili davanje projekta u koncesiju.
Ako bi se realizirala ideja pontonskog mosta između kopna i poluotoka Pelješca, koji bi bio dug 2,4 kilometra, bio bi to najduži plutajući most u Europi i drugi najduži u svijetu. Jedini duži od pelješkog pontonskog mosta bio bi onaj u Seattleu koji je dug 4750 metara i u prometu je od 1963. godine. James Chuck tvrdi da je pontonski most jeftinije rješenje ne samo od gradnje mosta nego i od trajektne linije, koja se planirala uvesti od Komarne do Brijeste.

Komentari





O autoru: Andrea Falkoni Račić

Profesorica sam povijesti i etnologije, no igrom slučaja, ili sreće, nakon završenog studija počela sam raditi kao - novinarka. I u tom poslu, uz lijepe, ali i teške trenutke, ostala niz godina. Volim kad svojim radom pomažem ljudima velikog srca. U slobodno vrijeme, nije da ga baš imam, čitam, slušam, osluškujem...

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana