Županija

ŽUPANIJSKI PLAN OPET ‘NA TAPETI’ Žarišne točke brza cesta preko izvora Omble i golf na Srđu

ŽUPANIJSKI PLAN OPET 'NA TAPETI' Žarišne točke brza cesta preko izvora Omble i golf na Srđu

Javno izlaganje ponovljene javne rasprave Prijedloga izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije i Strateške studije utjecaja na okoliš Izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije održano je u petak popodne u Gradskoj vijećnici.

Županijska pročelnica Nikolina Kraljević uvodno je istaknula kako su u ponovljenu javnu raspravu uneseni novi prijedlozi od strateške važnosti za Dubrovačko-neretvansku županiju. Naime, 2017. godine održani su lokalni izbori pa su novi načelnici i gradonačelnici imali svoje prijedloge i primjedbe na plan. Kroz sedamnaest sastanaka s lokalnim čelnicima i predstavnicima udruga, ali i novim ministrom te novom upravom Hrvatskih cesta, pa je odlučeno da se javna rasprava ponovi. Čak 575 primjedbi je zaprimljeno, od čega je usvojeno 215, djelomično usvojeno 54, dok se 253 ne usvajaju.

Marin Pavlović iz Komolca pohvalio je projektanta na trudu, ali ukazao na problem brze ceste kroz Rijeku dubrovačku sjevernim padinama Srđa i izvora Omble.

-Ta trasa ide kroz područje Paleo Omble i Omble, s tri razine opterećenja okoliša. Neshvatljivo je da je na toj varijanti, u sanitarnoj zoni jer je riječ o pitkoj vodi, najmanja moguća ugroženost. To je apsurdno. Isto je s bioraznolikosti i eko mrežom – istaknuo je Pavlović te dodao kako će brza cesta biti tranzitna prometnica, a Dubrovčanima će biti beskorisna.

-Tu trasu treba ukinuti za vijeke vjekova, a realizirati tunel kroz Srđ – zaključio je Pavlović, a Stjepko Kovačić iz Zavoda za prostorno planiranje odgovorio mu je kako će se sve opcije valorizirati kroz studiju izvedivosti Hrvatskih cesta.

-Predlažemo što možemo, tražimo nova rješenja. Zasad imamo samo jednu cestu, državnu koja je zapravo lokalna – rekao je Kovačić, dok je ravnateljica Zavoda Marina Oreb, također iz Zavoda, dodala kako se traži najbolje rješenje iz dvije varijente brza ceste: sjevernom stranom Srđa ili padinama poviše Omble.

-Naš prostor je uzak, a moramo tu stavit ono što nam služi – istaknula je Oreb.

Davor Njirić pitao je koja je svrha brze ceste te kako ne treba forsirati jako dvojbena rješenja koja su izvan pameti, dok je Igor Legaz istaknuo kako za pristanište hidroaviona na Batahovini smetaju most i vjetar. Posebno je istaknuo riječi ‘nepoštivanje presuda’, dodavši kako se Županije treba sudskih presuda za obuhvat golfa na Srđu držati ‘ko pijan plota’. Odgovoreno mu je kako je lokacija pristaništa određena uz ‘zeleno svjetlo’ konzervatora.

-U presudi piše da se plan ukida pa smo pitali Ministarstvo kako ćemo to provesti. Rekli su da Plan 2006. nije obrađivao samo golf, nego više turističkih zona. Ukinuto je desetak zona na području županije, ali za zonu golfa postoji zahtjev iz 2010. godine Razvoj Golfa da se obuhvat poveća na 400 hektara, što nismo usvojili – rekla je Oreb.

-U čemu bi Županija povrijedila zakon ako bi odredili obuhvat od 100 hektara? – pitao je Igor Legaz, a Oreb mu je odgovorila:

-Ne možemo plan mijenjat kako mi mislimo. Imamo rekreativne zone od R1 do R4. Postupili smo po presudi.

Marko Mujan smatra kako je studija pala na koridoru poviše Omble i to je bila krucijalna greška.

-Naš je prijedlog bio trasa sjevernom stranom Srđa s tunelima. Nismo protiv prometnog povezivanja, čak smo prihvatili autocestu i brzu cestu do mosta. Mi smo za napredak i boljitak – rekao je Mujan, dodavši kako granični prijelaz Konfin na rtu Kobila mora biti na svom mjestu, na brdu s kojeg se može nadgledati granica, a ne u podnožju, napomenuvši kako tvrtka Atlas iz Beograda na tom mjestu želi graditi turističko naselje.

Katarina Matović iz inicijative ‘Spasimo Omblu i njene stanovnike’ pitala je izrađivače plana zašto su kulturnu baštinu Rijeke dubrovačke ocijenili s ocjenom 2 te ih pitala koliko ljetnikovaca broji taj prostor. Ljubicu Matović iz iste inicijative zanimalo je kuda točno idu trase iz dviju varijanti brze ceste kroz Rijeku dubrovačku.

-Ta cesta nema nikakve dobrobiti – zaključila je i Ljubica Matović, a Davor Lucianović ustvrdio kako na području županije ima previše prometnica, posebno ako se planira koridor u BiH. Đuro Capor razočaran je što Zavod često primjenjuje kriterije koji pogoduju nekretninskom biznisu.

-Svojim djelovanjem legalizirate mešetarski apetit za prostor – rekao je Capor, a pročelnica Kraljević mu je odgovorila kako nije interes Županije ikome podilaziti, ali i kako su u tumačenju presude za obuhvat golfa tražili pomoć Ministarstva.

Igor Legaz napomenuo je kako je obuhvat golfa na Srđu šest puta veći od prosjeka, a Mato Brnić pitao je kako se mišljenje ministarstva smatra važnijim od sudske presude. Dodao je kako autocesta poviše Slanoga ne može prolaziti uz samu granicu. Nikša Selmani postavio je pitanje opravdanosti projekta golfa na Srđu s obzirom da Dubrovčanima ta radna mjesta neće biti zanimljiva. Također, taj bi projekt bio konkurencija domaćoj čeljadi, smatra Selmani.

Inače, ponovnu javnu raspravu koordinira i provodi Upravni odjel za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije, a traje do 4. srpnja.

Prijedlozi, mišljenja i primjedbe javnosti mogu se upisati u knjige primjedbi koje će biti izložene uz dokumentaciju za Javne uvide ili se mogu dostaviti u pisanom obliku Upravnom odjelu za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije, Vukovarska 16., Dubrovnik, zaključno s posljednjim danom javne rasprave. Svi prijedlozi, mišljenja i primjedbe koji ne budu dostavljeni u roku i čitko napisani neće se uzeti u razmatranje.

Pročitajte još

SJEDNICA OPĆINSKOG VIJEĆA KONAVALA Usvojeno izvješće o radu načelnika Lasića

Dulist

Dolina Neretve prvi put uključena u poseban regionalni program Ministarstva

Dulist

Bliže se kraju radovi na cavtatskoj rivi

Dulist