Aktualno

ZABILJEŽILI SMO BROJNA OŠTEĆENJA JAVNIH POVRŠINA Kad kamion ‘polomi’, gazda plati

ZABILJEŽILI SMO BROJNA OŠTEĆENJA JAVNIH POVRŠINA Kad kamion ‘polomi’, gazda plati

Teška mehanizacija još 15. lipnja utihnula je na dijelu gradilišta po gradu. No bez obzira radi li se trenutno na njima ili nedovršena zdanja u niskom startu čekaju 15. rujna za nastavak radova, u njihovoj se blizini mogu vidjeti znatna oštećenja na javnim površinama, točnije na gradskim prometnicama pa i nogostupima. Na to su nas upozorili naši sugrađani koje su neki prizori šokirali. Primjerice, oštećen je nogostup tik uz gradilište ispod Bourbona, a ništa bolju situaciju nemamo ni oko gradilišta budućeg studentskog doma kako u Čokolinu tako i u Peytonu. Nedavno smo također pisali o ‘rasutom’ asfaltu na samom ulazu u Mercante, zbog svakodnevnog prolaska kamiona i teške mehanizacije prema obližnjem gradilištu. No to je brzo potom i sanirano.

ZABILJEŽILI SMO BROJNA OŠTEĆENJA JAVNIH POVRŠINA Kad kamion ‘polomi’, gazda platiO Lapadskoj obali, odnosno stanju u kojem se ova cesta nalazi godinama ne treba niti pisati, ovdje se sanacija radi krpljenjem rupa novim slojem asfalta. Iako ne znamo jesu li oštećenja nastala kao posljedica radova na obližnjem gradilištu, u Ulici Kardinala Stepinca na kolniku se ‘otvorila rupa’ koja je doduše prekrivena uz postavljeni znak opasnosti. Nitko naravno ne očekuje da se sva oštećenja, osim onih koji ugrožavaju prometovanje pojedinim ulicama, saniraju dok traje gradnja, ali nas je zanimalo jesu li ih obvezni sanirati investitori ili taj trošak pada na ‘leđa’ gradskog proračuna. Iz Grada Dubrovnika odgovaraju: investitori objekata u izgradnji imaju obvezu sanirati štetu na javnim površinama ako je ista nastala uslijed njihovog djelovanja.

Prometovanje uz dozvolu

Evo i objašnjenja: — Upravni odjel za promet sukladno članku 9. Pravilnika o zaštiti javnih površina Grada Dubrovnika izdaje dozvole za izvanrednu uporabu javne prometne površine, tj. za prolaz kamionima najveće dopuštene mase iznad 10 tona, o čemu dostavlja i obavijest nadležnom upravnom odjelu za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu. Člankom 13. istog pravilnika propisano je: ‘Ako je zbog izvanredne uporabe javne prometne površine došlo do oštećenja javne prometne površine, ista će se popraviti i dovesti u prvotno stanje o trošku pravne ili fizičke osobe zbog čije je djelatnosti nastupilo oštećenje. Oštećenja iz prethodnog stavka, u svakom pojedinom slučaju, utvrdit će ovlaštena osoba Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika i predstavnik izvođača radova ili prijevoznika – navode iz Grada Dubrovnika.

ZABILJEŽILI SMO BROJNA OŠTEĆENJA JAVNIH POVRŠINA Kad kamion ‘polomi’, gazda platiOsam naloga u 2018. i 2019.

Tijekom 2018. godine je bilo sveukupno osam upravnih postupaka – izdanih rješenja da investitori nepravilnosti poput oštećenog kolnika, nogostupa, stupa javne rasvjete, urušavanja zida i slično, vrate u prvobitno stanje, a za koje im se daje rok kojeg komunalni redar procijeni, ovisno o zahvatu koji se mora obaviti. Sve to ‘odigralo’ se u Štikovici, na dva mjesta u Orašcu te u Mokošici dok su ostale na području užeg dijela Dubrovnika. Svi investitori su, ističu iz Gradske uprave, vratili javnu površinu u prvobitno stanje. Tijekom 2019. godine, zaključno s današnjim danom, bilo je također osam upravnih postupaka i to jedan na Kalamoti (koji još traje i nije zasad vraćen u prvobitno stanje), dva na Lopudu koja su riješena te u Štikovici i Mokošici, dok je ostalo na užem području grada. Na jednom mjestu na području grada oštećenja nisu popravljena, ali će, naglašavaju iz Grada Dubrovnika biti kada Odluka o zabrani građevinskih radova prestane biti važeća, odnosno 15. rujna 2019. godine. Treba istaknuti i kako su propisane i kazne, tj. izdavanje Rješenja o izvršenju putem treće osobe. Tada je procedura takva da Grad Dubrovnik unajmi pravnu osobu koja sanira problem te ispostavi račun investitoru, za čime dosad nije bilo potrebe.

ZABILJEŽILI SMO BROJNA OŠTEĆENJA JAVNIH POVRŠINA Kad kamion ‘polomi’, gazda platiDrastično povećanje iznosa za suglasnost

Na kraju iz Gradske uprave napominju kako Grad Dubrovnik donosi Odluku o nerazvrstanim cestama na području Grada Dubrovnika, temeljem Pravilnika o zaštiti javnih površina Grada Dubrovnika, koja propisuje iznose koji privatni investitori moraju platiti da bi dobili suglasnost za prometovanje preko 10 tona. Na dnevnom redu jedne od sljedećih sjednica Gradskog vijeća naći će se prijedlog izmjene postojeće Odluke, s drastično povećanim iznosima za prometovanje teškom mehanizacijom.

Naplaćena sredstva namijenjena su za održavanje gradskih prometnica, zaključuju iz Grada Dubrovnika na ovu temu. Zanimljivo je spomenuti i kako Odluka o komunalnom redu propisuje kako je izvođač građevinskih radova obvezan o svom trošku skrbiti se za čišćenje javne površine pred gradilištem dokle god stiže širenje prašine ili ostale prljavštine s gradilišta kao i za sprječavanje širenja prašine (polijevanjem ili sličnim preventivnim mjerama). Uz to mora čistiti vozila prije polaska s gradilišta tako da s njih ne pada blato ili drugi otpadci na javnu površinu, a u roku od tri dana nakon završetka radova mora očistiti gradilište te ugovoriti odvoz komunalnog otpada s gradilišta s davateljem usluga.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 28. kolovoza 2019.

Pročitajte još

NAGRAĐEN PROTO-ARCH Priznanje za spomen obilježje poginulom vatrogascu Goranu Komlencu

Dulist

GRAND PRix Manjgura osvojila zlato za konferenciju ‘The Wolf strikes again’

Dulist

Dubravka Šuica druga na listi za Europski parlament

Dulist