Natrag
12.12.2018 06:20

facebook

twitter

google

rss

dulist

Vozi linija za Orebić, o troškovima dogodine

30.6.2013 @ 10:31 Ana Prohaska Zanimljivosti

Podijelite:

Autobusi gradskog prijevoznika Libertas na liniji Dubrovnik – Orebić i obratno od ponedjeljka, 17. lipnja, ponovno prometuju.

Naime, iz Libertasa su odlučili postojeću liniju broj 15 koja prometuje na relaciji Dubrovnik – Ston – Janjina 'produžiti' i do Orebića, općine s kojom se Libertas pune dvije godine 'natezao' oko plaćanja subvencije. Zanimljivo, u službenom rasporedu vožnji nema spomena nekadašnjoj liniji broj 21, koja je prometovala od grada do Orebića, već je tu liniju preuzela 15-ica.

– Točno je da smo uspostavili liniju Dubrovnik – Orebić. Vozili smo stalno do Stona i tu smo liniju sad produžili, najprije do Janjine i sad do Orebića. Imamo ugovor i određenu naknadu zasad, ali taj iznos općina nije imala u svom proračunu, tako da će to biti nešto sasvim drukčije u idućoj godini, kad se taj trošak uvrsti u proračun. Pronašli smo kompromis kako bi ta linija počela voziti, a to će se sve rješavati do iduće godine – izjavio je za duList direktor Libertasa Đuro Deranja.
Ponovio je kako je iz općine traženo uvođenje linije te kako su 'pronašli rješenje da se to uskladi'. Na naš upit ima li ovaj iznenadni konsenzus s Općinom Orebić ikakve veze s tim što načelnik više nije Tomislav Jurjević (HDZ), Deranja je odgovorio:
 
'Do neba zahvalni'
 
– Razgovarali smo i s prijašnjim načelnikom, dugo vremena. Mi smo voljni sa svakim razgovarati, jer to je naš posao – kazao je Deranja.
Novi načelnik Općine Orebić Tomislav Ančić (HSP AS) potvrdio je kako je linija Orebić – Dubrovnik uvedena.
– Libertas je sada pokrio prijevoz unutar Općine Orebić, dakle liniju Orebić – Trstenik, a za Dubrovnik vozi preko Janjine. Možemo biti zahvalni Libertasu do nebesa što nam je izišao u susret. Napravili smo kompromis, jer su uvažili potrebe građana i situaciju u našem proračunu. Izuzetno smo zahvalni direktoru Deranji, jer nam je taj autobus zaista neophodan. Ako pučanstvo ima potrebu nešto sređivati u Dubrovniku, onda im je ta linija izvrsna – istaknuo je Ančić te je objasnio kako će se subvencija, odnosno troškovi linije u ovoj godini plaćati 'usput'.
– Kako se budemo punili tako ćemo podmirivati. Stanje u općinskoj blagajni nije dobro, uostalom kao i svugdje drugo. Znate da je grad Dubrovnik jedna priča, Konavle druga, a svi mi u županiji smo u dosta velikim problemima. Kad budemo donosili proračun, onda ćemo ići na dogovor po drukčijim osnovama – dodao je Ančić.
 
Sukob Jurjević – Vićan
 
Vrijedi podsjetiti na kronologiju ovog slučaja. Frekventna linija Dubrovnik – Orebić, kojom se ljeti najčešće koriste turisti, a zimi školarci, ukinuta je u svibnju 2011. godine, nakon što uprava gradskog prijevoznika nije uspjela s Općinom Orebić kao suvlasnikom 0,82 posto udjela u Libertasu dogovoriti iznos subvencije od 438 tisuća kuna, što bi u odnosu na stari ugovor (128 tisuća kuna) bio višestruko veći iznos.
Naime, prema odluci Skupštine društva, točnije dubrovačkog gradonačelnika Andra Vlahišća, iz travnja 2011. godine, sve općine koje imaju udio u Libertasu morale su financirati 30 posto zajedničkih rashoda, kao i sve fizičke troškove linija koje prometuju kroz njihovo područje.
Bivši načelnik Tomislav Jurjević, koji je traženi iznos smatrao 'reketom',  nudio je 70 tisuća kuna za pokretanje linije uz mogućnost naknadnog izračuna troškova, cijelo vrijeme tvrdeći kako je linija zapravo vrlo rentabilna.

Nad cijelim slučajem tinjala je sumnja kako je zapravo glavni 'kamen spoticanja' sukob tadašnjeg načelnika Jurjevića, koji je u to vrijeme bio suspendirani predsjednik Županijskog nogometnog saveza, i predsjednika Nadzornog odbora u Libertasu Pera Vićana, inače člana Izvršnog odbora HNS-a. Osim Orebića, na ponudu Libertasa nisu pristali ni Župljani ni Konavljani.
Početkom 2012. godine Libertas se nije prijavio na natječaj za održavanje autobusne linije Dubrovnik – Orebić, pravdajući takvu odluku navodnom neisplativošću relacije. Na natječaj se javio riječki Autotrans i preuzeo vožnju tom linijom.
 
Ključ – Marija Mrgudić
 

Međutim, u lipnju ove godine na izborima za orebićkog načelnika Jurjevića pobjeđuje Tomislav Ančić (HSP AS), koji potom većinom u Općinskom vijeću za predsjednicu Općinskog vijeća izabire Mariju Mrgudić s nezavisne liste, inače na županijskoj listi Vićanovog DDS-a. Slučajnost ili ne, uprava Libertasa potom u ekspresnom roku pronalazi kompromis s gradskom upravom u Orebiću.
A što o ovom 'kompromisu' kažu načelnici dviju vrlo bitnih općina, Konavala i Dubrovačkog primorja?
– Drago mi je da svatko ima liniju i da se svatko vozi. Ali nije mi bilo jasno zašto se čekalo dosad. Vidjet ćemo pod kakvim uvjetima će ići ta linija, da ne ide na štetu nas koji plaćamo subvenciju – kratko nam je kazao načelnik Općine Konavle Luka Korda, a na naš upit očekuje li da Libertas i njemu ponudi 'kompromis' Korda je odgovorio:
– Ne vjerujem da će bolje, ako neće gore!

Načelnik Općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić takav dogovor smatra u najmanju ruku nejednakopravnim.
– To svakako nije fer. Do jučer autobus nije prometovao i stvarali su se problemi jer bivši načelnik nije htio pristati na iznos od 400 tisuća kuna, a sad kad Jurjević više nije načelnik sad je opet sve u redu. Svakako ćemo zatražiti korekciju svog ugovora. Zašto bismo mi onda plaćali, ako se Orebiću oprašta novac na račun prijateljstva? Nismo ni mi neprijatelji! Neka se odluče, hoće li se dogovoriti kao na placi prijateljski ili po računici i zdravoj ekonomiji – ističe Knežić, koji ostavlja na procjenu javnosti koliko je 'kompromisu' doprinijela Marija Mrgudić kao predsjednica Općinskog vijeća.

Ostaje dakle pitanje kakav će pristup imati uprava Libertasa po kraju sezone kad počnu novi pregovori s novim općinskim vodstvom Orebića. Točnije, bit će zanimljivo pratiti hoće li i tada ostati izvješena ponuda od 438 tisuća kuna na godišnjoj razini, ili će se ipak taj iznos spustiti na neku za Općinu Orebić ipak prihvatljiviju cifru. Te na kraju, hoće li jednak tretman imati sve općine uključene u naplatu subvencije za prijevoz.

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana