Županija

Vlahušić prijeti: U lipnju ukidamo linije Župi i Konavlima

Vlahušić prijeti: U lipnju ukidamo linije Župi i Konavlima

Ususret subotnjoj sjednici Gradskog vijeća u Maloj vijećnici održan je otvoreni kolegij gradonačelnika.

S iako je dnevni red imao 11 točaka ovo je bio jedan od kraćih kolegija uopće, a vrijedi izdvojiti problematiku javne garaže, subvencije aviokarata za ljude s medicinskim potrebama te naravno vječno pitanje Libertasa.
– Ukupna potraživanja su negdje oko 250 milijuna kuna. Dugo smo pregovarali s Midia grupom, došli smo do toga da smo izdali lokacijsku dozvolu, a Midia grupa je rekla kako će njihova ukupna potraživanja ipak biti na razini 7 milijuna eura. Grad Dubrovnik je u međuvremenu dobio i sportsku dvoranu, plaćeni su brojni doprinosi. Ono što je važno je da možemo imati zadovoljštinu da to ipak nije 260 milijuna kuna, što bi u slučaju negativnog rješenja značilo financijski, neću reći bankrot, ali dugoročno bi značilo značajno opterećenje. Nadamo se kroz proces medijacije rješenje koje će zadovoljiti i naše komunalne interese i drugi dio koji će zadovoljiti i financijski interes Midia grupe i Grada – rekao je na kolegiju gradonačelnik Andro Vlahušić.
-Iznos će se utvrditi medijacijom, a pregovaramo između nula i 50 milijuna kuna – rekao je Vlahušić.

Subvencije za bolesne i građanska kartica
Govoreći o dopuni odluke za subvencioniranje Zračnog mosta Vlahušić je istaknuo kako je prihvaćen prijedlog nezavisne vijećnice Olge Muratti.
– Radi se o tome da postoje brojni građani koji putuju u Zagreb zbog liječenja i HZZO im priznaje cijenu karte, ali samo do određenog iznosa. Građani često puta plaćaju veću cijenu nego što im priznaje HZZO. Za one koji kupe kartu koja je skuplja od onoga što im prizna HZZO, mi ćemo im priznati razliku od iznosa od 250 kuna po povratnoj karti. To znači ako im HZZO priznaje 750 kuna, a povratna karta košta 1000 kuna tada će im biti pokrivena u cijelosti. Ako košta 1200 nažalost Grad će priznati 250 kuna, a preostalih 200 će morati platiti sami – rekao je Vlahušić te dodao kako će tako biti sve do onog trenutka dok se ne uspostavi stabilna donja cijena karte za građane Dubrovnika.
Na kolegiju je najavljena i građanska kartica s kojom će Dubrovkinje i Dubrovčani imati mogućnost popusta na određenim lokacijama u Gradu, ali kako je rečeno, ona će uključivati i jeftiniji taksi prijevoz.
-Predviđena cijena kartice na mjesečnoj razini bit će 20 kuna za sve socijalne skupine, a 80 kuna za radno sposobno građanstvo. Osim ušteda, proširit ćemo odluku o taksi prijevozu da se odnosi i na građane s tom karticom. Oni će se moći voziti s 50 posto popusta u dubrovačkim taksijima

Libertas pored Libertasa
Vlahušić se ovom prilikom osvrnuo i na najavljeno osnivanje nove gradske tvrtke Gradski autobusni kolodvor Dubrovnik, ali i općenito događanja u Libertasu.
– Lučka uprava je raspisala natječaj za početak postupka koncesije za izgradnju lučkog terminala u Gružu, čiji je sastavni dio i autobusni kolodvor. Trenutno on djeluje u okviru Libertasa, a nalazi se u najmu Luke Dubrovnik. Današnjom odlukom se traži novi koncesionar jer će se sve zgrade na tom prostoru srušiti i napraviti novi terminal u okviru kojeg će se napraviti novi kolodvor. Interes Grada Dubrovnika je da autobusni kolodvor koji može biti smješten samo tamo, da budemo 100 postotni vlasnici tog terminala, ali s druge strane da ne ugrozimo poslovanje Libertasa kao prijevoznika – rekao je Vlahušić te dodao kako se nada da će Gradsko vijeće zbog toga prihvatiti ovaj prijedlog te dalje nastavio o sagi između Libertasa, Grada i okolnih općina.
– Općinama Konavle i Župa ovih dana biti će poslano pismo sa svim troškovima u protekloj godini. Napravit ćemo im analizu troškova za te linije, ali i procjenu što bi značilo kada bi došao novi prijevoznik. To bi za općine možda bilo povoljno, ali za stanovnike vrlo nepovoljno jer se sada sa župskim i konavoskim pokazom može voziti unutar Grada. S novim prijevoznikom to ne bi bilo moguće – rekao je Vlahušić.
– Ljudima iz tih općina moramo osigurati da ne moraju dva puta plaćati pokaz – rekao je Vlahušić te dodao kako u lipnju prestaje kredit za autobuse EBRD-u.
-Nećemo ukidati linije prema Župi i Konavlima do tog ugovora u šestom mjesecu. Ali nakon šestog mjeseca trebamo se pripremiti za drugu fazu Libertasa. Autobusni kolodvor je prva faza, a druga faza su dvije poslovne jedinice. One sada mogu biti u okviru Libertasa, ali sa realnim izvorima troškovima, a ako nama susjedne općine ne mogu plaćati, tada ne može to biti financiranje Libertasa nego to mora biti fond koji će odobriti Gradsko vijeće i iz kojeg će se sufinancirati prijevoz na tom području – rekao je Vlahušić.

Pročitajte još

ŽUPAN DOBROSLAVIĆ: ‘Republika Srpska ne smije projektom ZL Trebinje ugroziti vodoopskrbu Dubrovnika’

Dulist

ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA JEDNOGLASNO Nagrada za životno djelo posthumno profesoru Nikoli Miroševiću

Dulist

[ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA] Dobroslavić: Zračna luka kod Trebinja ugrožava naše područje

Dulist