Slušni aparat

Van Halen bez gitara još je zabavniji

Ako niste glAzbeni ‘geek’, ime Grega Kurstina, producenta i multi instrumentalista iz Los Angelesa, vjerojatno vam ne znači ništa. I to je u redu. Ima i važnijih stvari od glazbe na ovom svijetu (ne, nogomet nije jedna od njih). No, ako barem povremeno slušate radio, njegov skladateljski i studijski pečat nije vas mimoišao. U posljednjih desetak godina Kurstin je uz Marka Ronsona i nekolicinu drugih vjerojatno najtraženiji producent u pop glazbi, a najpoznatiji je po suradnji s Kelly Clarkson, Siom, Pink, Lykke Li, Lanom Del Rey i Adele. Upravo mu je Adelein, još uvijek posljednji, album ‘25’ (za koji je između ostalog napisao tri pjesme, među njima i singl ‘Hello’) osigurao četiri Grammyja.

Društvo najvećih svjetskih glazbenih profesionalaca, Kurstina je s dva kipića nagradilo i 2018. za suradnju s Beckom na albumu ‘Colors’, a ukupni saldo kaže da je u samo tri godine nanizao čak sedam Grammyja. Od brojnih izgubljenih prilika u posljednjem desetljeću vjerojatno mu je najteže pala nominacija u kategoriji za snimku godine za ‘Chandelier’ Sie koju je te 2015. u dvojakoj kategoriji, uključujući i onu za pjesmu godine, odnio Sam Smith s gospel intoniranom baladom ‘Stay with Me’. Uz sve te pop princeze, s kojima je najčešće radio, Kurstinu nisu strane ni suradnje s indie ili rock izvođačima. Još 2006. napisao je pjesmu za ‘At War With Mystics’ Flaming Lipsa, a samo u 2017. sa spomenutim Beckom skovao je njegov pop album ‘Colors’, dok je Foo Fightersima pomogao snimiti ‘Concrete and Gold’, njihovu najbolju ploču unazad nekoliko godina. Beck gostuje i na u srpnju objavljenom albumu Kurstinovog benda The Bird and the Bee, kojeg s pjevačicom Inarom George predvodi već gotovo 15 godina, a Grohla se za bubnjevima često s njima može vidjeti uživo. Nakon što su se 2010. pozabavili pjesmaricom soft-rock dua Hall & Oates, drugo izdanje u njihovoj seriji ‘Interpreting The Masters’ donosi obrade najpoznatijih pjesama kalifornijskih ikona hard rocka 70-ih i 80-ih, grupe Van Halen, i to onih na kojima je pjevao neuništivi Dave Lee Roth. Ono što ‘Interpreting The Masters Volume 2: A Tribute to Van Halen’ čini zanimljivim je činjenica da na njemu nema ni jedne note odsvirane na gitari, instrumentu koji se najviše povezuje s ovim rock gigantima i njihovim virtuozom Eddiejem Van Halenom, čija je tehnika ‘finger tappinga’ u 80-ima postala svojevrsni glazbeni ekvivalent aerobik video kasetama Jane Fonde – nema tko ih nije kopirao. Kurstin je međutim jednako vješt kao pijanist i klavijaturist pa su klasici poput ‘Ain’t Talking ‘bout Love’ ili ‘Hot for Teacher’ aranžirani tako da riffovi ne gube na prepoznatljivosti, dok, primjerice, megahitom ‘Jump’ ionako dominira synthesizer.

No, i tu bi bilo posve naivno očekivati da će se ovaj duo zadovoljiti čistim ‘prepisivanjem’, pa su čuveni synth riff jednog od najvećih hitova 80-ih jednostavno prepjevali igrajući se glasom Inare George i efektima zborskog pjevanja, a rezultat je toliko dobar da razoružava, čak i one koji ovu pjesmu nikada nisu pretjerano voljeli. Materijal na ‘Interpreting The Masters…’, Bird and the Bee povukli su mahom s istoimenog eksplozivnog prvijenca Van Halena iz 1978. te njihovog komercijalno najuspješnijeg albuma – ‘1984’. Kurstin (Bee) i George (Bird), oboje veliki fanovi, interpretacijama su pristupili bez trunke ironije stvorivši razigranu electro-pop verziju svima poznatih hard-rock hitova. Pri tom su kreativnom procesu, priznaju, imali samo jednog ograničenje – nisu koristili tehničke pogodnosti koje nisu bile dostupne u vrijeme kada su ove pjesme nastale. Uz Kurstinovo snalaženje u studijskim uvjetima i kristalno čist i ekspresivan glas pjevačice George, projekt koji bi na svakom papiru izgledao kao sigurna propast, potpuni je uspjeh, a David Lee Roth i ostatak benda mogu biti samo zadovoljni kako je njihova ostavština interpretirana. Jedino što je u verzijama Bird and the Bee izgubljeno to je mačizam originalnih izvedbi, ali on u 2019. nikome neće nedostajati.

Pročitajte još

Made in Pula: Legendarni Idijoti s ‘j’

Petar Ipšić

Amplifest Porto 2019.

Ivan Jelčić

Dinosaur Jr. lako je voljet

Petar Ipšić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija