Hrvatska

I U ZL DUBROVNIK Novi sustav upravljanja zračnim prometom

I U ZL DUBROVNIK Novi sustav upravljanja zračnim prometom

U noći s 12. na 13. veljače 2014. Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) uspješno je uvela u operativni rad novi sustav za upravljanje zračnim prometom temeljen na najnovijoj verziji COOPANS softvera, čime je Republika Hrvatska dobila jedan od najmodernijih i najsigurnijih sustava za upravljanje zračnim prometom u Europi.

Novi HKZP-ov sustav upravljanja zračnim prometom, instaliran je između ostalog i u Dubrovniku te u Zagrebu i na terminalima Pula, Split i Zadar, a ima ukupno 69 radnih pozicija, uključujući i najsuvremeniji simulator s 20 pozicija i dvije testne platforme.

Riječ je o projektu vrijednom oko 30 milijuna eura kojeg HKZP najvećim dijelom financira zajmom Europske banke za obnovu i razvoj. Ovim projektom osigurana je stalna usklađenost s EU standardima, ali i konkurentnost HKZP-a na europskom tržištu usluga u zračnoj plovidbi. Operativni softver temelji se na Thalesovom sustavu TopSky i koristi se u sedam centara kontrole zračnog prometa u pet europskih zemalja.

Realizacijom ovog projekta harmonizirani su sustavi za upravljanje zračnim prometom u pet članica COOPANS udruženja (Cooperation between Air Navigation Service Providers), čiji su članovi pružatelji usluga u zra
noj plovidbi iz Irske (IAA), Švedske (LFV), Danske (Naviair), Austrije (Austro Control) i Hrvatske (HKZP).

Prelaskom na novi sustav omogućeni su kvalitetniji alati za rad kontrolora zračnog prometa i veća sigurnost zračnog prometa. Usklađeni sustav za upravljanje zračnim prometom u članicama COOPANS-a omogućit će i skraćivanje udaljenosti i trajanja leta, čime se ujedno doprinosi zaštiti okoliša kroz smanjenje potrošnje goriva i emisije stakleničkih plinova.

Partneri ovim udruživanjem očekuju smanjenje troškova razvoja tehnologije za 30%, a u usporedbi s troškovima pojedinačnog razvoja ostvaruju i dodatne uštede zbog smanjenja operativnih troškova kroz zajedničke radne koncepte i ostala operativna poboljšanja koja se temelje na usklađenoj radnoj platformi.

Ovaj prelazak proveden je bez kašnjenja ili drugih zastoja u zračnom prometu, a prije samog uvođenja u operativni rad HKZP je dobio odobrenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.

Poslovni.hr

 

Pročitajte još

MILANOVIĆ SE ZAHVALIO GLASAČIMA ‘Do kraja ću se držati slova i duha hrvatskog Ustava’

Dulist

EUROPSKI SUD ODLUČIO Zaštita od klimatskih promjena – ljudsko pravo

Dulist

Zagrebačke plaće za 170 eura veće nego u ostatku Hrvatske

Dulist