Natrag
11.12.2018 10:17

facebook

twitter

google

rss

dulist

U Dubrovniku nema krize

28.8.2012 @ 20:28 Ana Prohaska Aktualno

Podijelite:

U Dubrovniku nema krize. Dubrovnik je apsolutno najbolji u svemu. To je dojam koji se stjeće kada se pročita Izvješće gradonačelnika o radu za razdoblje siječanj – lipanj 2012. godine.

Upravo će se to izvješće naći na stolu gradskih vijećnika 5. rujna kada je najavljena 29. sjednica Gradskog vijeća.

Izvješće je to koje podsjeća više na nekakav predizborni govor, nego na izvješće o radu prvog čovjeka Grada. Upravo taj prvi čovjek Grada svoje prste imao je svugdje, od čišćenja javnih površina do ostalih velikih projekata koji građanima život znače, do pregovaranja s Vladom i resornim ministarstvima oko rješavanja prometne izoliranosti Dubrovnika.

S obzirom da se bliže izbori, nije za čuditi, što je naglasak u ovom izvješću stavljen upravo na komunalne projekte, jer upravo oni donose glasove.

– Grad Dubrovnik je ponajveće gradilište komunalne infrastrukture u Republici Hrvatskoj već danas, a do kraja godine sigurno ćemo to mjesto i učvrstiti otvaranjem novih gradilišta. Kada svi naglašavanju investicije kao ključnu mjeru oporavka zemlje onda i u tom slučaju kao i u brojnim drugima grad Dubrovnik služi kao primjer dobre prakse – navodi naš gradonačelnik.  

Gradske tvrtke također su uspješne, redovito plaćaju kreditne obveze i izdana jamstva.
U izvješću se navodi kako je nastavljena konsolidacija svih ustanova i poduzeća kojima je osnivač Grad Dubrovnik, dok gradska poduzeća „vrlo dobro posluju ostavivši loša vremena iza sebe.“

Da, kada bi zaboravili stalne trzavice primjerice na relaciji Uprava Libertasa – radnici. Podsjetimo, najnovija je ponovno izbila zbog kupnje novih ISUZU autobusa. Kupnju tih autobusa gradonačelnik u svom izvješću najavljuje na velika zvona, dok radnici i vozači te autobuse smatraju nekvalitetnima i ističu kako će ih trebati gurati preko Boninova.

A kako bi pomogao posrnulom građevinarstvu, Grad Dubrovnik je pokrenuo cijeli ciklus javnih investicija pa „svim privatnim investitorima izlazi u susret te gaji korektan i poticajan odnos poticanja gospodarstva“. Privatnim investitorima, ali i sebi, izašao je Grad u susret donijevši odluku o  izvođenju radova tijekom ljeta, što, prema riječima gradonačelnika Vlahušića nije ugrozilo turističku izvrsnost. Ali jest živce nas običnih građana.

Sjetimo se samo gužvi prilikom izvođenja radova na kružnom toku na pošti Lapad, ili pak u Sustjepanu.
Najavljena je i izgradnja tehničko – tehnološkog bloka na Osojniku, sa parkingom za smještaj svih potreba Grada i gradskih tvrtki. Kada će to biti možemo samo nagađati i bez obzira što se sadašnja remiza prodaje, i što bi Libertas vrlo skoro mogao postati beskućnik. O tome u izvještaju gradonačelnika nema ni riječi.

Turistički, ovo je još jedna vrlo uspješna godina. 

– Ove se godine stoga očekuje ostvarivanje rekordnih 2,500,000 noćenja – navodi gradonačelnik.

No, ne spominje sve veću ogorčenost građana zbog pretvaranja povijesne jezgre u restoran, u kojem se svakim danom množe stolovi i stolice „kao gljive poslije kiše“.

Uspješan je naš Grad (čitaj gradonačelnik) i na području kulture, socijale, međunarodnih aktivnosti bolje reći službenih putovanja. Brinuo se On i o prometnoj izoliranosti. Tako je održao više sastanaka na ovu temu tražeći kvalitetno i brzo rješenje za „trenutno stanje nastalo nebrigom odgovornih u proteklom periodu“.
 
– Za cestu Čilipi – Dubrovnik treba napraviti idejni projekt, studiju utjecaja na okoliš, otkupiti zemljište i osigurati novac za realizaciju 20 km najvažnije ceste za Grad Dubrovnik. U proteklih 8 godina Hrvatske ceste nisu napravile nijednu od nužno potrebnih radnji, pa zato intenzivno sa Hrvatskim cestama, općinom Župom dubrovačkom krećemo ispočetka – najavljuje.

– Kao gradonačelnik u proteklom sam periodu obavio više razgovora sa ključnim ljudima Vlade Republike Hrvatske, resornim ministrom za promet, njegovim suradnicima i upravom Hrvatskih cesta. Posjetio sam Neum, Mostar i Sarajevo, Bruxelles  kako bih tražio konkretnu pomoć za realizaciju cestovnog povezivanja Dubrovnika. Tražio sam pomoć i od predsjednika Europskog vijeća gospodina Hermana van Rompuya i predsjednika Europskog parlamenta gospodina Martina Schultza, kako bi problem jedine europske eksklave u ujedinjenoj Europi,  Grada Dubrovnika, bio što prije riješen – navodi uz ostalo gradonačelnik Vlahušić u svom izvješću na 40 stranica.
 

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana