Aktualno

TKO JE VIDIO ZAŠTITITI TERET Ovo je za rubriku vjerovali ili ne!

Kamion nakrcan zemljom i kamenjem s obližnjeg gradilišta na našim cestama nije velika novost.

Posebno jer se gradi na sve strane. No, ono što se ovog utorka poslijepodne moglo vidjeti u Lapadu, točnije u ulici kralja Tomislava, iz smjera Babinog kuka prema semaforima kraj stadiona, mnoge je zapanjilo. Kamion je, naime, prevozio iskop zemlje i kamenja, koji uopće nije bio zaštićen. Dapače, stražnji dio kamiona bio je otvoren tako da je izgledalo kao da će teret svaki trenutak samo ‘skliznuti’ na cestu ili ne daj Bože na automobil iza kamiona. Vjerujemo kako nije bilo nimalo ugodno voziti u koloni iza kamiona, kad je ispred vas ovakav prizor.

Još u travnju prošle godine duList je pisao o ovoj problematici, a kako su nam tada odgovorili iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, ‘nadzor nad vozilima u pogledu najveće dopuštene mase, dimenzija i osovinskog opterećenja i posebnih uvjeta iz posebnih propisa, obavljaju inspektori cestovnog prometa, a te poslove osim inspektora cestovnog prometa mogu obavljati i policijski službenici’.

Ovakvi poslovi, na području Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, povremeno se provode u suradnji s Hrvatskim cestama, ističu iz Policije. Prijevoz tereta na vozilima uređen je i u nekoliko stavaka Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Pa tako saznajemo da, primjerice, u članku 154. stoji kako se vozilo u prometu na cesti ne smije opteretiti iznad najveće dopuštene mase ili dopuštenoga osovinskog opterećenja (što često možemo vidjeti na našim prometnicama), da taj isti teret mora biti tako raspoređen i prema potrebi pričvršćen i pokriven da ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu.

Teret, odnosno vozilo, ne smije nanositi štetu cesti i objektima na cesti, umanjivati stabilnost vozila i ne otežavati upravljanje vozilom, smanjivati vozaču preglednost nad cestom, stvarati suvišnu buku, ne smije se rasipati po cesti i svakako ne smije zaklanjati svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske pločice i druge propisane oznake na vozilu. Postoji i iznimka odstupanje do 3 posto najveće dopuštene mase i dopuštenoga osovinskog opterećenja utvrđenih posebnim propisom. Inače, ukoliko vozač i/ili vlasnik vozila ne poštuje ove propise, kažnjava se novčanom kaznom u iznosu od 5 tisuća do 15 tisuća kuna. Kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbama članaka Zakona. Vozač, ukoliko ne poštuje propise, kažnjava se s 500 kuna.
Od Policije smo saznali i što je potrebno učiniti ukoliko vozač nije poštivao pravila i ako vam se dogodila nezgoda na putu.

– U slučajevima kršenja prometnih propisa, policijski službenici poduzimaju odgovarajuće radnje. Tako u slučaju prometne nesreće do koje je došlo zbog pada tereta s vozila i u kojoj je uzrokovana samo materijalna šteta Zakon o sigurnosti prometa na cestama propisuje da su sudionici takve prometne nesreće dužni ukoliko je to moguće odmah ukloniti vozila s kolnika, omogućiti nesmetano odvijanje prometa, popuniti i potpisati Europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijeniti osobne podatke i podatke o vozilima – napominju iz Policije.

Pročitajte još

UGOSTITELJI VLADI ‘Pred kolapsom smo, hitno morate odobriti kvotu za dodatnih 5000 radnika’

Dulist

JESMO LI SPREMNI ZA EURO? Vujčić: ‘Hrvatski sustav banaka je iznad prosjeka eurozone’

Dulist.hr

PROVJERILI SMO Dubrovnik ima više od 27 tisuća vozila

Andrea Falkoni Račić