Peškafondo

Tko će zaustaviti teror taksista?

Tko će zaustaviti teror taksista?

Ako ste zadnjih dana učinili krug u automobilu oko grada, teško da niste primijetili uznemirujući nered kojeg stvaraju taksisti.

Najprije se naguravanju ispod Vatrogasaca i pored parkiranih vozila na legalnom parkiralištu iznad Buže stvaraju drugu dodatnu kolonu koja zauzima dobar dio prometnice. Frajeri upale sva četiri žmigavca i za njih je problem riješen. Oni čekaju svoje red za Pile! Malo niže, tiskaju se na ulazu parkirališta od Buže, jer je iscrtano i njihovo je, ali kako je malo mjesta, na ionako zakrčenom, tom istom parkiralištu, stvaraju dodatni nered pa se ‘kroz’ parking može jedino, proći hammerom.
Ispod Minčete i na Pilama svima nam je znana priča. Najbolje bi bilo da se za njih očisti cijeli plato Pila i pretvori isključivo u taksi zonu. Tad, valjda, ne bi pravili kaos, ne bi drukali i ne bi izazivali situacije koje samo što ne eskaliraju u incident.

Pitam se što nas tek čeka ovog ljeta!? Kome će popustiti živci na +40?

Ma moram se zaustaviti, jer ne mogu, a ne podijeliti s vama jednu sličicu od prošlog ljeta. Svi se možemo složiti kako danas moderna tehnologija napreduje gotovo brzinom svjetlosti. I tako prolazim preko Pila, noć je, kad odjednom nešto blica iz mraka. Na prvi trenutak ne vjerujem onom što vidim. E… Dakle, čovjek na taksi stajalištu na Pilama daje signal svom kolegi par stotina metara iznad, na taksi stajalištu Ispod Minčete, da se može spustiti na Pile jer je jedno mjesto slobodno. Da, bilo je to ljeto godine gospodnje 2014., i jedino što sam promislila… dobro da se ne dovikuju ili ne puštaju dimne signale kako bi upozorili kolegu… ‘dolazi, jedno je mjesto prazno’.

No, vratimo se stvarnosti. Sjetimo li se pročelnika Milana Perića, koji godina tuli kako sva taksi vozila trebaju postati bijela, a taksisti pristojni i uniformirani (za što su se kupile čak i ogledne uniforme), treba se zapitati gdje je sve zapelo. I ne samo da se nije uspjelo u tome da su vozila bijela, a taksisti, kako ih Profesor od milja zove ‘ogledalo grada’ u uštirkanim košuljama s pločicama i ispisanim imenom, već se nije uspjelo niti uvesti reda u ono elementarno, cestovnu sigurnost!

Prometna policija se (za sad) u taksiste ne želi prtiti, nisu njihov problem, a Gradska uprava… Upravo je Grad Dubrovnik na čelu s gradonačelnikom Vlahušićem pogodovao, izazvao i stvorio anarhiju među taksi prijevoznicima. Zašto je to učinio, sam on valjda zna. Očito je kako on bez sukoba ne može funkcionirati.

Vratimo se tako par godina unatrag, kad je, želeći udovoljiti svima pa tako i svojim koalicijskim partnerima (a tada mu je Pero V. bio najbliži), gdje god se moglo, povećan broj taksi stajališta. Pošta Lapad i DOC su se pretvorili u taksi poste, na Solidarnosti im se izašlo na ruku s dodatnim mjestima, u Gružu, na Buži, ma gdje god su oni zamislili. Tako danas u gradu s dvije tisuće parkirališnih mjesta (ne uključujući Gradac), taksisti zauzimaju njih 100, odnosno 5 posto od ukupnog broja mjesta predviđenih za ‘promet u mirovanju’.
Ovih dana odaslali su prema gradskoj upravi novi zahtjev za povećanjem broja stajališta. Ekipa bi se zadovoljila s cijelim parkingom iznad Buže jer onih 5-6 mjesta im je, premalo. Pa ima li tome kraja?

U svijetu taksisti kruže centrom grada. Dovoljno ih je dozvati podizanjem ruke, no ne i u nas. Gdje bi još oni i benzin trošili na bespotrebna điravanja. Njih dvjesto bi, očito je, isto toliko stajališta. I pritisci će se nastavljati sve dok ne dođe neka konkurencija i ne razbuca ovu družinu primitivnog ponašanja.

Da, da, znam da taksisti mukotrpno zarađuju svoj novac za vrijeme sezone, ali jednom već netko treba stati na kraj teroru kojeg vrše na cestama. Da teror nije nimalo oštra riječ dokazuje i činjenica kako su izvan sezone taksisti kadri zazvati pauka, pa čak i uništiti gume na vašem automobilu ako se, slučajno, parkirate na ‘njihovom’ mjestu, koji tada zjapi prazan. To nije ništa drugo nego teror. A to je ova gradska uprava nedorasla riješiti… A situacija je iz sezone u sezonu, i tako već šestu zaredom, sve gora i sve ekscesnija. A da tako i ostane ili postane još i gore pobrinuo se gradonačelnik Vlahušić koji je metodom zavadi pa vladaj deset dana prije izbora objeručke prihvatio osnivanje novih ‘plavih taksista’. I ne zavaravajte se, to nema nikakve veze s nižom cijenom za Dubrovčane.

Adio vam

P.S.

Na Pilama se krenulo s postavljanjem stupića koji će priječiti prolaz autobuserima koji ne plaćaju ‘danak’ Gradu. Gradonačelnik je sve to odradio bez znanja Gradskog vijeća, a zanimljivo je kako je cijena tog ‘projekta’, hm 197 tisuća kuna. Tri tisuće manje od iznosa koji bi zakonom podlijegao provedbi postupka javne nabave. Baš zgodno, za ne reći sumnjivo i namješteno.

Pročitajte još

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Otvoreno o životu prije i nakon kobnog 21. listopada 2001. Tko je Zlatko Milić danas?

Barbara Đurasović

OKRUGLI 600. BROJ! Podižemo cijenu novine za 7 centi, a plaću novinara na 1050 eura!

Barbara Đurasović

‘MIRNE DUŠE’ U POLITIKU Pravi, pošteni i rehabilitirani

Barbara Đurasović