Natrag
17.12.2018 20:36

facebook

twitter

google

rss

dulist

Tko će “iskakati” s jumbo plakata?

16.2.2013 @ 10:22 Andrea Falkoni Račić Politika

Podijelite:

Dubrovačke političke stranke niti 90-ak dana prije lokalnih izbora ne žele otkriti taktiku koju će primjenjivati u nadolazećoj kampanji. Ili je još ne znaju. A ostali su nam nepoznati i barem okvirni, preliminarni iznosi njihovih budžeta, preko kojih će uostalom i pokušati doći do 'srca' birača.

Kampanja bi prema najavama lidera stranaka i kandidata za gradonačelnike trebala biti skromna, u skladu s vremenima u kojima živimo. Svi će ostati u zakonskim okvirima kad su u pitanju financije (jer zakon strogo određuje limite iznosa koje će smjeti potrošiti), a na prvom mjestu bit će im čovjek – građanin.
 
IMA VREMENA
 
I dok njihove osječke kolege dijelom već barataju okvirnim iznosima koje će potrošiti na izbornu promidžbu, u Dubrovniku se o tome šuti, jer dobar dio toga nije niti definiran, ili nije za uši javnosti.
Čelnik dubrovačkog HNS-a Antun Pravedan tek nam je 'otkrio' kako se o financijama i načinu vođenja kampanje do sad u stranci nije razgovaralo. Tek se zna kako će postajati call centar, ali je nepoznato hoće li isti biti u Zagrebu ili Dubrovniku.
Prema riječima SDP-ovog kandidata za gradonačelnika Nika Šalje, tek se krenulo u ispitivanje tržišta. Odnosno od svih lokalnih medija zatraženi su cjenici kako bi se na temelju toga mogao formirati predizborni proračun, no on naravno neće izlaziti iz zakonskih okvira. Dapače, Šalja smatra kako će se potrošiti manji iznos od limitiranog.
– Odlučeno je da će središnjica stranke pokrivati promotivne materijale i jumbo plakate, dok će lokalne organizacije pokrivati ostalo, od skupova, okruglih stolova i ostalih aktivnosti – govori Šalja, dodavši kako će se kampanja temeljiti na susretima s građanima.

U SKLADU S KRIZOM
 
– Zamisao je da upravo susreti s građanima budu središte cijele kampanje, a u tom smo smjeru već i počeli s aktivnostima – ističe Niko Šalja.
Na pitanje hoće li se po pitanju financija osjetiti razlika u odnosu na izbore 2009. godine, kada se išlo s koalicijom, Šalja ističe kako ni sada stvari nisu do kraja razriješene, jer je šira koalicija još otvoreno pitanje.
– Kandidatura je osobna i personalizirana i mislim da tu neće biti nekih značajnijih razlika – odgovorio nam je Šalja.
Mišljenja je kako bi sve stranke u Hrvatskoj trebale voditi skromniju kampanju u skladu s današnjim vremenom.
– Situacija nije takva da se možemo bahatiti skupim kampanjama i mi ćemo se na taj način i ponašati – zaključio je Niko Šalja.
Iz Vićanovog Dubrovačkog demokratskog sabora poručeno nam je kako će se na kraju svega podnijeti financijsko izvješće iz kojega će se sve moći iščitati (a to je i zakonska obveza svim strankama). Glasnogovornica DDS-a Romana Čomić rekla nam je kako o planovima kampanje ne može govoriti, kao ni o načinu njenog vođenja, odnosno hoće li se naglasak stavljati na promidžbenim materijalima i porukama ili na susrete s građanima.
– Nisam u mogućnosti o tome govoriti – kratko i jasno je rekla Čomić.
 
ČOVJEK U PRVOM PLANU
 
Hrvatska seljačka stranka i njihov kandidat za gradonačelnika Željko Raguž promidžbene aktivnosti financirat će isključivo stranačkim novcem i donacijama.
– Fokus stavljamo na čovjeka – rekao je Raguž, naglasivši kako se na taj način radi od samog izbora novog vodstva dubrovačkog HSS-a te njegovog izbora za kandidata za gradonačelnika, jer se stalno organiziraju brojne humanitarne akcije.
– Nećemo raditi velike zabave niti ćemo iskakati s jumbo plakata – kategoričan je bio Raguž.
Hrvatska demokratska zajednica još nije izašla ni s imenom kandidata/kandidatkinje za gradonačelnika, pa tako ni s financijama. Potpredsjednik dubrovačkog HDZ-a Antun Kisić rekao nam je kako će se financiranje izborne promidžbe kretati u zakonskim okvirima.
Kratak je bio i Matko Bupić, kandidat za gradonačelnika Hrvatskih laburista.
– Imamo jasan koncept koji ćemo koristiti u kampanji, a sredstva će nam biti ograničena – kratko je poručio Bupić, dodavši kako i sukladno zakonu svi imaju određene obveze po pitanju financiranja, od nužnih objava izvješća do iznosa koji su limitirani Zakonom.
Zapravo jedino što bi se u ovom trenutku moglo zaključiti jest da će dubrovački političari tijekom predizborne kampanje poderati mnogo pari cipela kako bi se približili građanima i predstavili im svoj program 'face to face'.
 
 

Komentari





O autoru: Andrea Falkoni Račić

Profesorica sam povijesti i etnologije, no igrom slučaja, ili sreće, nakon završenog studija počela sam raditi kao - novinarka. I u tom poslu, uz lijepe, ali i teške trenutke, ostala niz godina. Volim kad svojim radom pomažem ljudima velikog srca. U slobodno vrijeme, nije da ga baš imam, čitam, slušam, osluškujem...

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana