Natrag
16.12.2018 14:20

facebook

twitter

google

rss

dulist

Tko će dijeliti otkaze?

30.3.2013 @ 8:26 Ana Prohaska Politika

Podijelite:

Svaki gradonačelnik i svaka nova gradska vlast ima neku svoju viziju (pre)ustroja gradske uprave. No, zapravo se nitko ne želi uhvatiti u koštac s nepopularnim mjerama smanjenja broja zaposlenika, iako je, a to je od početka svog mandata naglašavao i aktualni gradonačelnik Andro Vlahušić, dubrovačka uprava preglomazna.

Načina za optimalizaciju uvijek ima, a kao primjer za to Vlahušiću i(ili) nekom budućem gradonačelniku bi mogla pružiti Dubrovačko-neretvanska županija, koja je broj svojih zaposlenika optimizirala bez prebolnih rezova.
Prisjetimo se početka Vlahušićevog mandata kada se u hodnicima gradske uprave šuškalo kako gradonačelnik želi brojku od 209 tadašnjih zaposlenika gotovo prepoloviti. Optimalan broj, govorilo se tada, je 120 zaposlenika.

O prevelikom birokratskom aparatu u Gradu Dubrovniku Vlahušić je govorio i na Gradskom vijeću kad je i vijećnicima i medijima podijelio dokument kojim je potkrijepio svoju tvrdnju o prevelikom zapošljavanju od 2000. do 2009. godine.
– U proteklih 8 godina gradska uprava zaposlila je toliki broj ljudi kao niti jedan grad u Hrvatskoj – rekao je tada, 2009. godine, Vlahušić. No, ni on se nije puno maknuo od brojke 209, a tome u prilog govore i brojni natječaji za zapošljavanje koji su se raspisivali u protekle četiri godine.
Što o svemu gradonačelnik misli danas, četiri godine poslije? Kao aktualnog gradonačelnika, ali i kandidata za gradonačelnika HNS-a upitali smo je li zadovoljan što je po pitanju organizacije i ustroja gradske uprave učini u zadnje četiri godine, je li ostvario sve zacrtane ciljeve, koji uključuju i transparentnost rada, te i ima li drukčiju viziju preustroja gradske uprave za novi mandat, ako ga osvoji.
 
KOMUNIKACIJA JE – BESPRIJEKORNA

– U protekle četiri godine jako je puno napravljeno u transparentnosti rada gradske uprave, dvosmjerna komunikacija tražitelja informacija i gradske uprave teče besprijekorno. U tome nam je u početku pomogla i nova web stranica Grada Dubrovnika, na koju se postavljaju svi važniji dokumenti, a svi ostali dostavljaju na zahtjev u najkraćem roku. Informatizacija je trajni proces. Većina službi Grada ima vlastite aplikacije, i na tome nastavljamo raditi, a podignuta je i razina informatičke opremljenosti gradskih službenika – smatra Vlahušić, te nastavlja:

– Što se tiče ustrojstva gradske uprave, najviše je prijepora bilo kada smo oformili poseban upravni odjel za investicije, što se, vrijeme je pokazalo, ispostavilo kao ključan preduvjet realizaciji brojnih projekata. Broj zaposlenih nije rastao, ali smo umjesto ljudi koji su otišli u mirovinu zaposlili odlične obrazovane mlade ljude, najčešće pripravnike i znatno pomladili prosječnu starost gradskih službenika i namještenika – osvrnuo se Vlahušić na zadnje četiri godine. A za budućnost ističe:
– Ubuduće nam je namjera i dalje raditi na informatizaciji i davanju prilike mladima i poboljšanju uvjeta za zaposlene, a što se tiče ustrojstva upravnih odjela, moguće je da će se smanjiti njihov broj.
U planu je i izrada nove, dinamičnije web stranice koja će dodatno podići razinu interakcije građana i gradskih službi, a koja će omogućiti da građani ne moraju više dolaziti u gradske urede nego sve svoje zahtjeve mogu ispunjavati on-line – zaključio je Andro Vlahušić.

NITKO NEĆE ZAVRŠITI NA ULICI

I ostale kandidate za gradonačelnike upitali smo kakva je njihova vizija organizacije i ustroja gradske uprave (broj zaposlenika, (re)organizacija upravnih odjela, informatizacija, transparentnost rada…)?
– Po dolasku u gradsku upravu svakako prvo treba napraviti analizu postojećeg stanja, i sukladno tome novu, modernu sistematizaciju radnih mjesta, kako u gradskoj upravi, tako i u gradskim poduzećima i ustanovama. Populistički bi bilo reći da ćemo otpustiti eventualni višak zaposlenika.

No, pravednije i poštenije je reći da ćemo nastojati nikoga ne izbaciti na ulicu, ali istodobno napraviti reformu u cilju ustrojavanja učinkovitije i jeftinije gradske uprave. Razmotrit ćemo mogućnosti umirovljenja djelatnika koji su blizu mirovine, a u nova zapošljavanja će se ići krajnje promišljeno i štedljivo. Svjedoci smo kako se prije svakih izbora najavljuju neke nove sistematizacije, a istodobno se, osobito pred izbore, u gradskim javnim poduzećima zapošljavaju deseci ljudi, bez jasne potrebe i naravno bez javnih natječaja – mišljenja je kandidat Hrvatskih laburista – Stranke rada Matko Bupić.
Također ističe kako je moguće da će pri reorganizaciji gradske uprave doći do spajanja nekih upravnih odjela, ali i ustrojavanja novih, primjerice upravnog odjela koji će se baviti realizacijom njihovog programa – revitalizacijom i uređenjem gradske jezgre.
– Želimo stvoriti sustav koji će znati odgovoriti na probleme i izazove koje nosi moderno doba. Naš rad svakako će biti transparentniji od rada dosadašnjih gradskih uprava. Što zapravo i nije neki problem, ako ste iskreni i dogovorni i prema građanima i prema samoj instituciji Grada. Sve ćemo odluke, ovisno o njihovoj važnosti, donositi kroz konstruktivne rasprave s građanima i strukovnim udrugama – zaključuje Bupić.

HSS – OTKAZI VJEROJATNI
 
Željko Raguž, kandidat Hrvatske seljačke stranke smatra kako će biti nužni otkazi.
– Ulaskom u EU i gradska uprava će se morati prilagoditi europskim standardima. To podrazumijeva bržu i učinkovitiju upravu, što znači više poduzetničku, a manje birokratsku kakvu trenutačno imamo. Ne može jedan komunalni odjel imati pet ili šest puta više zaposlenih od odjela za turizam, ako se već predstavljamo i jesmo turistički grad, iako se i sam zalažem i za poduzetništvo i za proizvodnju. Informatizacijom gradske uprave doći će i do reorganizacije, gdje ćemo se vjerojatno jednom dijelu ljudi zahvaliti, ali svi oni koji ostanu bit će bolje i adekvatnije plaćeni nego što je to danas slučaj. Informatizacijom Grada želimo građane rasteretiti beskonačnih čekanja u redovima, uštedjeti im vrijeme i približiti im rad svih gradskih poduzeća – jasno je iznio svoju viziju Željko Raguž.
Aktualni zamjenik gradonačelnika i kandidat SDP-a Niko Šalja ističe kako će gradska uprava u njegovom mandatu (ako ga osvoji) biti maksimalno otvorena prema javnosti. Prvi korak na tom putu je i tzv. riznica kroz koju će se dobiti bolja preglednost i bolji uvid u prikupljanje i trošenje proračunskih sredstava. Uostalom, o tome se govorilo i u ovom mandatu, no ideja nije provedena.

ŠALJIN KOMUNALNI POGON
 
– Druga promjena koju planiram uvesti jest formiranje tzv. komunalnog pogona, što je u stvari, po nekoj mojoj zamisli, zamjena za sadašnji UO za komunalno gospodarstvo – ističe Šalja.
Na pitanje je li riječ o holdingu koji se htio provesti i prije 4 godine ističe:
– Nije to holding. To je slična priča koju smo u ovom mandatu imali, samo se ona i tada, nažalost, gurnula u smjer holdinga, što ni onda nije bio cilj, a kamoli sad. Komunalni pogon je tzv. zajedničko komunalno društvo Grada isključivo za one djelatnosti koje se obavljaju za sam Grad – ističe Šalja, dodavši kako bi se komunalnim pogonom značajno uštedjela sredstva.

Za Šalju mjestu otkazima nema.
– Svi smo svjesni da bi se i s manjim brojem zaposlenika ovaj isti posao mogao odraditi, ali po mojem gledanju na cijelu stvar nikakvi otkazi ne dolaze u obzir niti smanjivanje broja zaposlenika, nego ćemo sistematizacijama i preustrojem ono što imamo maksimalno zaposliti i organizirati da sve skupa bolje funkcionira – zaključio je Niko Šalja.
Kandidat HDZ-a Teo Andrić ni ovog se tjedna nije predomislio po pitanju odgovaranja na pojedinačne upite, a isto tako odgovor nismo dobili ni od kandidata Dubrovačkog demokratskog sabora Pera Vićana.

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana