Kultura

STIŽE PIRANDELLO Kako ‘Odjenuti gole’ na dubrovačkim kazališnim daskama?

STIŽE PIRANDELLO Kako 'Odjenuti gole' na dubrovačkim kazališnim daskama?

Predstava postavlja temeljno pitanje što je istina, odnosno dokud smo spremni nekoga progoniti da bi saznali istinu o njemu. Nevjerojatna je naša potreba da znamo istinu i da mislimo da imamo pravo na istinu. To susrećemo svaki dan, a istina nikad nije jednoznačna. Premda svi imamo tendenciju vrlo brzo odsječi te reći da je tako, a nikako drukčije. To me najviše zainteresiralo u izboru predstave – rekla je Marina Pejnović, redateljica predstave ‘Odjenuti gole’ prema drami Luigija Pirandella, četvrtog ovosezonskog premijernog naslova Kazališta Marina Držića.

Premijera je na rasporedu u subotu 24. veljače 2018. godine u 20 sati, dok je reprizna izvedba zakazana za 25. veljače u 20 sati.

-Predstava ne obrađuje samo dramu ‘Odjenuti gole’, već i Pirandellovu novelu ‘Tragedija jednog lika’ kao prizmu kroz koju se sagleda drama. Ne bavimo se samo ovom dramom, već i svim postupcima koje Pirandello kao pisac uvodi. Prije svega meta teatralnost. Što je ispred, a što iza zastora. Ludens, igra u kojoj više ne znam je li netko lik, osoba. Stalno imamo situaciju dvostrukog dna. U dramu me najviše zainteresirala višestrukost istine te mnogostrukost prizmi oko jednog slučaja. Pirandello u drami pokušava dokazati da i u realizmu, stvarnom životu, postoje svi njegovi teatarski postupci – smatra Pejnović.

-Po pitanju prostora u predstavi je iskorišten princip teatralizacije. Nismo u realističnom prostoru, već se prostor kreira po potrebi i prema igri – objasnila je Pejnović, dok je ravnatelj Kazališta Marina Držića Ante Vlahinić istaknuo kako Pirandellov pogled na kazalište kroz razne estetike traje još i danas.

-U razgovorima s redateljicom sam vidio s koliko strasti pristupa poslu. Zanimljiv je i način na koji je redateljica sa svojim autorskim timom gradili predstavu. Kroz sam proces pripreme jasno je da je riječ o pravom pristupu. Drago mi je što se Pirandello vratio u hrvatska kazališta, jer osim naše premijere radi se i u Splitu te Zagrebu. Kad jedno kazalište može igrati Čehova ili Shakespearea, onda može igrati sve, a ja bi tu priključio i Pirandella. Zbog svojevrsnog legitimiranja ovog kazališta sam jako navijao za Pirandella – izjavio je Vlahinić.

O predstavi su također govorili scenografi Pietro Boban i Liberta Mišan, glazbena suradnica Paola Dražić – Zekić te glumci Kazališta Marina Držića.

U predstavi glume Nika Lasić (Rsilia Drei), Bernard Tomić (Franco Laspiga), Hrvoje Sebastijan (Grotti), Zdeslav Čotić (Ludovico Nota), Edi Jertec (Alfredo Cantavalle), Mirej Stanić (Onoria) te Nina Hladilo (Emma). Na prestavi su, uz redateljicu Marinu Pejnović, radili Liberta Mišan i Pietro Boban (scenografija), Irena Sušac (kostimografija), Paola Dražić-Zekić (skladateljica) te Elvis Butković (oblikovatelj svjetla).

Pročitajte još

U ‘Noći tvrđava’ obiđite tri utvrde dubrovačkog fortifikacijskog sustava

Dulist

Dubrovački muzeji pozivaju na radionice izrade i ukrašavanja keramike

Dulist

TRIBINA ‘POGLAVLJE FESTIVAL KARANTENA’ Art radionica Lazareti obilježava 35 godina postojanja

Dulist