Aktualno

‘STAVOVI I POTROŠNJA’ TOMAS istraživanje ‘srušilo’ predodžbe koje imamo o kruzerašima

'STAVOVI I POTROŠNJA' TOMAS istraživanje 'srušilo' predodžbe koje imamo o kruzerašima

Preliminarni rezultati istraživanja stavova i potrošnje posjetitelja s međunarodnih brodskih kružnih putovanja u Dubrovniku u 2018. – TOMAS Dubrovnik koje je ovog petka predstavila Zrinka Marušić s Instituta za turizam, ‘srušili’ su sve one predodžbe koje imamo o gostima s kruzera koji pristižu u Grad.

Iako se često ističe kako ‘kruzeraši’ u Dubrovniku gotovo ništa ne troše, preliminarni rezultati TOMAS-a pokazuju suprotno.

Naime, putnici u prosjeku troše 58 eura po izlasku broda, a članovi posade oko 28 eura. U strukturi potrošnje najveći dio ide na hranu i piće u ugostiteljskim objektima, za kupnju, izlete i ulaznice pa i suvenire.

-Gosti s kruzera vrlo su zadovoljni ukupnim boravkom u Dubrovniku. Nezadovoljni su s dva elementa i to s nedovoljnom mogućnosti kupnje u gradu te s prometnom infrastrukturom. Putnici spominju gužve kao možda najgori element ponude Grada. Nije alarmantno, ali je najlošije ocijenjen segment. Gosti su nezadovoljni s onime čime su i građani nezadovoljni- istaknula je Marušić.

Glavno tržište s kojeg u Grad stižu putnici s kruzera jest ono Velike Britanije i to njih oko 22 posto. Slijede ih Amerikanci, Talijani i Španjolci. Europsko je tržište zastupljeno s oko 70 posto. Struktura putnika nije ista na svim brodovima. Na najmanjim kruzerima do 500 putnika najviše je Francuza, Amerikana i Britanaca, na onima s 500 do 1000 ispitanika svaki je drugi putnik Amerikanac, Britanci su izrazito zastupljeni na brodovima s 1000 do 2000 putnika, a na najvećima su Talijani, Španjolci, Amerikanci.

Što se tiče dobi posjetitelja, prosjek je 49 godina, članovi su posade mlađi, na manjim rodovima pristižu stariji gosti (Francuzi i Amerikanci), a na većim brodovima mlađi gosti.

-Od 2006. kada je rađeno zadnje istraživanje, kruzerima smo privukli novi segment gostiju. Možemo poboljšati ponudu suvenira s obzirom da su gosti njima srednje zadovoljni, a upravo je segment kupnje jako važan za rezultate istraživanja. Više od tri četvrtine turista ipak kupi suvenir u Dubrovniku, a zanimljivo je da jako velik broj tih posjetitelja odlazi na samostalne izlete, a ne idu svi na one organizirane. Uspoređujući rezultate istraživanja s onima iz 2006., uočljivo je kako su turisti tada u prosjeku trošili 39 eura, što znači da je u 2018. potrošnja porasla za nekih 50 posto- rekla je Zrinka Marušić.

Istraživanje o stavovima i potrošnji turista provodi Institut za turizam u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Dubrovnika, šire je od samog cruisinga te obuhvaća i stacionarne goste, one u hotelima i privatnom smještaju, goste s međunarodnih brodova na kružnom putovanju, ali i domaćim kruzerima. Podaci se još uvijek prikupljaju, a nakon njih nastat će sveobuhvatna slika stavova i potrošnje gostiju u Dubrovniku prema glavnim segmentima potražnje.

Kako je pojasnila Marušić, u ovom istraživanju direktno su od putnika brodova tražili podatke, a zanimali su ih i članovi posade. Podaci suprikupljani osobnim intervjuom uz pomoć tabeleta u Gružu i u gradskoj luci. Kada su se putnici vraćali iz posjeta iz Dubrovnika ponovno na kruzer, anketari su uz pomoć tableta koristili strukturirani upitnik.

Do sada je ispitano oko 400 ljudi, pri čemu su obuhvaćeni gosti i posada s 30-ak različitih brodova koji su podijeljeni u četiri segmenta – male, srednje, velike i one najveće s preko 2000 putnika jer se i obilježja upravo razlikuju s obzirom na veličinu broda.

Detaljnije o preliminarnim rezultatima TOMAS istraživanja pročitajte u tiskanom izdanju DuLista ove srijede.

Pročitajte još

VENECIJA POČELA NAPLAĆIVATI ULAZ U GRAD Mnogi nezadovoljni: ‘Pretvaraju nas u tematski park’

Dulist

RASPITALI SMO SE Kad će voda poteći lapadskim fontanama?

Dulist

SEDAM GODINA OD VELIKE TRAGEDIJE Odavanje počasti žrtvama održat će se na Porporeli

Dulist