Grad

SMJENE Pavić i Potrebica ulaze u Lučku upravu, evo što to znači za projekt Terminala

SMJENE Pavić i Potrebica ulaze u Lučku upravu, evo što to znači za projekt Terminala

Na zatvorenom dijelu sjednice Vlada je u četvrtak, među ostalim smijenila i dio članova članova Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik, javlju iz Vlade.

Razriješen je dosadašnji predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević te dosadašnji članovi Željan Matić, Jelka Musladin, Nina Perko te Nikola Beusan. Novim predsjednikom Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik imenovan je Kristijan Pavić, a članovima Marko Potrebica, Jelka Musladin, Baldo Tomašević i Sven Jesenković. Osim njih u Upravnom vijeću su još direktor Luke Dubrovnik Božidar Memed kao predstavnik koncesionara te Andro Vlahušić kao predstavnik Grada Dubrovnika.

Ova smjena događa se u jeku raspleta situacije oko žalbe koncesionara Terminala za kruzere u Gružu, ”Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI)”, s kojim je bivši sastav Upravnog vijeća raskinuo predugovor o koncesiji, a koju odluku je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno poništilo.
Iz Ministarstva su u prošlu subotu potvrdili kako je ”djelomično usvojena žalba koncesionara”, te kako su odluke vezane za raskid predugovora raskinute iz ”formalnih razloga”, no nisu precizirali što to točno znači.

Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo je jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenog koja nije odobrena.
Tadašnji, ali i sadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što su iz DICPI-a tražili državne garancije za projekt terminala što je bilo potpuno u suprotnosti uvjetima natječaja o koncesiji, kao i da su predlagali povećanje cijene lučke naknade po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.
Protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016. godine, koje je ponudio investitor glasovali su tada predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević, te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u cijelom projektu, bio je suzdržan.
Hrvatska komora arhitekata ukinula je i registarski broj za arhitektonsko-urbanistički natječaj za ovaj projekt kada je u javnost izašla informacija kako je pobjednički rad istovjetan onom objavljenom gotovo nekoliko mjeseci ranije na stranicama Ministarstva zaštite okoliša i prirode u sklopu ”Elaborata zaštite okoliša za novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku (Luka Dubrovnik – Gruž). U tom radu kao nositelj zahvata naveden je Dubrovnik International Cruise Port Investment.
Vrijedi napomenuti kako su investitori opetovano tvrdili kako je riječ o projektu vrijednom 90 milijuna eura, ali kroz ulaganja tijekom 40 godina koncesije.

Presudni ‘tajming’
Vrijeme u kojem se ova smjena događa nije moglo biti gore jer u osnovi šalje poruku kako će novo Upravno vijeće ‘odraditi prljavi posao’ i pustiti skandalozni projekt Terminala u obliku u kojem je sada predložen.
S druge strane imenovanje Marka Potrebice u ovo tijelo ipak je naznaka kako to nije istina. Naime, Potrebica je ujedno i potpredsjednik dubrovačkog HDZ-a kao i gradski vijećnik i jedan od najglasnijih protivnika Terminala u ovakvom obliku u gradskoj vijećnici. Tijekom svojih nastupa on je opetovano tvrdio kako je ‘prošlo Upravno vijeće donijelo dobru i pravno utemeljenu odluku’ iz nekoliko razloga. Isticao je kako po postojećem modelu ‘Grad Dubrovnik ne bi mogao utjecati na broj putnika koji bi pristizao u luku, a dok investitor najavljuje povećanje na milijun i pol, Grad se već sada jedva nosi s njih 800 tisuća’. Također, među njegovim istupima isticao je kako ‘Grad ne može utjecati na cijenu najma autobusnog kolodvora kojim ne bi ni upravljao’, kako je arhitektonsko rješenje ‘katastrofa za Dubrovnik’, te kako sada predloženi model nema mogućnost razvijanja tzv. ‘home porta’ jer nema mogućnost ulaza za putnike.
Potrebica je također kritizirao najavu povećanja naknade po putniku, što bi po njemu kroz 40 godina značilo prihod od otprilike 500 milijuna eura.
Ukratko, ukoliko sad odjednom ‘okrene ploču’ u radu Upravnog vijeća počinio bi ‘političko samoubojstvo’. Također, kako doznajemo iz izvora u Vladi priprema odluke o smjeni Upravnog vijeća počela je još prošle godine, prvenstveno jer je o imenovanju starih članova odlučivala Vlada Tihomira Oreškovića i Tomislava Karamarka.

Kristić u Saboru: Čudi me odluka ministra Butkovića
Dubrovački zastupnik u Saboru iz redova Mosta, Maro Kristić jutros je upravo na temu izgradnje putničkih terminala u luci Gruž, istaknuo zabrinutost zbog činjenice da je Ministarstvo mora,prometa i infrastrukture poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik o poništenju predugovora o koncesiji za terminal.

– KLGB Srđ je Grad i Most nezavisnih lista od samog početka imali su jasan stav o tome da putničkim terminalom treba upravljati Grad Dubrovnik putem svojih tvrtki jer to je jedini način koji jamči usklađenje  interesa grada i šire zajednice u upravljanju najvažnijom gospodarskom djelatnošću ovog područja. S obzirom da je i dubrovački HDZ prije podržavao ovakav model upravljanja ovim vrijednim i strateški važnim resursom čudi me ovakva odluka HDZ-ovog ministarstva koja je u suprotnosti s interesima građana grada Dubrovnika – rekao je Kristić koji je zatražio od ministra Butkovića objašnjenje i očitovanje o tome koje će daljnje korake poduzeti kako bi se ovaj projekt mogao realizirati na način koji nije suprotan javnom interesu.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

OD OVOG VIKENDA Libertas ‘pojačava’ šesticu i četvrticu

Dulist

MARKO GILJAČA O PRVIM IZLAZNIM ANKETAMA Prvog Srđevca u Saboru ćekat ćemo do dugo u noć

Dulist