Slušni aparat

Slušajmo hrvatsko

Slušajmo hrvatsko

Korona kriza teško je pogodila hrvatsku glazbenu scenu. Neke zvi­jezde okrenule su se okopavanju krum­pira nakon što su shvatile da su haljine od tri tisuće eura potpuno nejestive, druge sa šalicom u ruci stoje ispred lokalnog supermarketa kako bi skupile milostinju za sljedeću rundu botoxa, dok oni najodvažniji preko mobitela s uključenom geo-lokacijom vode iscr­pljujući gerilski rat protiv Gatesovih nano-čipova. Cijela ta estradna tra­gedija podsjetila me da u dosadašnje šezdesetdvije kolumne niti jednom nisam niti okrznuo domaću glazbu, no kako sam jako slabo upoznat sa svad­beno-krizmenim repertoarom, odlučio sam ipak pisati o domaćoj rock i metal sceni.

Bjelovarci ‘Them Moose Rush’ već su veterani domaće scene, a novi album ‘Dancing Maze’ njihov je treći dugosvi­rajući uradak. Kombinirajući retro i moderni prog, ovaj trio neodoljivo podsjeća na nešto otkačeniju i puno neozbiljniju kombinaciju Primusa i Mars Volte. Album se sastoji od jeda­naest energetičnih pjesama koje prate različite protagoniste na njihov put kroz čudnovati labirint. Tu je Ray Charles u borbi protiv droge u naslov­noj ‘Ray’s Dancing Maze’, u ‘Dolly’s Wedding Song’ Dolly Parton na mor­fiju brije svoje majmune, a apsurdno naslovljeni ‘Jerry’s Bacon Flavored Vegan Potion’ savršeno ilustrira razinu zafrkancije koja funkcionira najviše zato jer su Runjavec, Komlen i Kuruc izuzetno talentirani glazbenici. Kad još pogledate i genijalno uvrnuti spot za ‘Jude’s Got Another’ u kojem dva ćelava kriminalca u šuškavcima pokušavaju pronaći formulu za rast kose, veliki su izgledi da će ‘Them Moose Rush’ postati jedan od vaših omiljenih doma­ćih rock bandova.

Varaždinski trojac iz grupe Bed­nja imaju znatno manje smisla za humor, što se odmah može vidjeti iz naslovne ilustracije njihovog debitant­skog albuma ‘Doline su ostale iza nas’ kojeg su izdali krajem prošle godine za svjetski priznatu indijsku izdavačku kuću ‘Transcending Obscurity’. Black metal Bednjanci inovativno u svoj zvuk dodaju zdravu dozu hardcorea kori­steći dvojne vokalne uzvike, ali i neko­liko prstohvata death i post metala za taj konačni okus mračne atmosfere, koji bi mogao privući fanove Ulcerata i Gaereae. Momci racionalno koriste svoje vrijeme, i u malo više od pola sata uspijevaju protutnjati kroz šest nabrijanih stvari, od kojih vrijedi izdvojiti brzopoteznu ‘Povratak Kralja’, atmosferičnu ‘Tišina je Smrt’ i žestoku ‘Ledena Palača’. Nakon ovako izvrsnog početka, pred trojcem Šarkanji/Milko­vić/Babić stoje otvorena vrata među­narodne slave.

Čast da zatvore ovu kolumnu pri­pada lokalnim momcima iz black metal banda Zimogroz. Sastavljen od veterana dubrovačke metal scene, band je prije par mjeseci izdao svoj debitantski album ‘Old Mystic Lore’ za proslavljeni domaći Geenger Records. Iskustvo iz prethodnih bandova kao što su Shizofrenia, Mystica i The Pan­dora momcima je iznimno pomo­glo da kreiraju izvrstan atmosferični black metal album. U nedostatku polarnih finskih zima Wintersuna ili nepreglednih mračnih šuma Pacifič­kog Sjeverozapada koje inspiriraju Wolves in the Throne Room, ekipa je uspjela pretvoriti par burnih zimskih dana i lagane šetnje Velikom Petkom u pedeset minuta transcedentalnog dooma (‘Through the Gates of Time’), srednjovjekovnih avantura (‘Beneath Mount Hasan’ i ‘Undying Whispers’), pomorskih tragedija (‘Storms of Adria’) i atmosferično-glacijalnih epskih stvari (‘We, the Winds of Winter’, ‘…and Dar­kness Followed’) te sve zaokružiti izvrsnom produkcijom, miksom i pre­zentacijom. Jarovit (vokal), Ilos i Stri­gon (gitare), Euharist (bas) i Grozni (bubnjevi) počastili su nas odličnim albumom koji je posebno potreban ovih dana da nas barem malo rashladi kad već klima odvrnuta do daske to ne uspijeva.

Foto: Zimogroz – Bandcamp

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić