DuList IN

SASVIM NEOBIČAN HRVATSKI BRAND U motivima naših ‘majičica’ prisutan je duh nostalgije

SASVIM NEOBIČAN HRVATSKI BRAND U motivima naših ‘majičica’ prisutan je duh nostalgije

Prije četiri godine supruga i ja smo započeli raditi motive za majice iz čisto egoističnih razloga – majice s motivima kakve smo željeli nismo mogli nabaviti u Hrvatskoj, a naručivanje preko Interneta bilo je povezano s visokim cijenama dostave, upitnom kvalitetom/veličinom/krojem majica i u ovisnosti o biometeorološkoj prognozi dežurnog carinika taj dan, tako da smo sami krenuli izrađivati motive – kažu nam Dubravka i Janko, supružnici iza imena Majčice Moja, branda koji je osvojio Hrvatsku. Pa čak i Dubrovnik, njihovom majicom Dubrovkinja…

— Jedno je vodilo k drugome pa smo dio motiva stavili na Facebook pod zezantskim imenom ‘Majčice moja’ aludirajući pritom na činjenicu da je supruga bila na porodiljnom (postala je majčica) i da je više komunicirala sa ljudima. Design je moj zadatak! Krenuli smo izrađivati majice – majičice – i htjeli smo da je nekakav uzvik s pozitivnom intonacijom ‘majko mila!’, željeni komentar na ono što radimo – kaže nam Janko kroz smijeh, dok listamo slike prekrasnih originalnih majica.

SASVIM NEOBIČAN HRVATSKI BRAND U motivima naših ‘majičica’ prisutan je duh nostalgije

Drukčije majičice
— Stranica se počela širiti preko prijatelja i poznanika povećavajući bazu ljudi koji prate što radimo tako da smo uz neupitan velik gušt stekli i nekakvu obvezu nastaviti raditi ono što ljude veseli. Inače, naglasio bih kako i supruga i ja imamo stalne poslove, ona u predstavništvu jedne auto-kuće, ja u odvjetničkom uredu – iako se sada sve više okrećem samo designu – jer je ovo ipak bila zezancija i razbibriga koja nažalost ne može biti dugoročni izvor zarade na koji se možemo osloniti. Prinos kućnom budžetu od tih majica nas čini samo ljepšima kad izađemo na plac ili odemo u trgovinu – napominje dalje. Kako je ovaj zanimljivi brend započeo svoju lijepu priču? – pitali smo Janka, koji polako preuzima priču…

Veliko su mi veselje i majice s lokalnim izrazima – Dubrovkinja, Dalmatinka, Purgerica, Istrijanka – koje radim uz pomoć lokalnog stanovništa tražeći lokalne, korijenske izraze i misli koji ocrtavaju duh jednog vremena i prostora

— Supruga se vratila na posao, tu je sada i dvoje naših kikača, vremena je nekako sve manje – tako da sam tokom vremena sve više ja – ‘Muž od Majčice’ (smijeh) – preuzeo skrb i o motivima i o komunikaciji s kupcima, no trudim se i dalje djelovati jer osim što me to istinski zabavlja, osjećam veliko veselje kad dobijem pozitivne komentare na neki svoj rad, tj. motiv. Naime, ono kako ja to vidim, je da su MM motivi specifični, drukčiji, zezantski, ali i dalje vrlo egoistični kao i na početku – i dalje apsolutno sve što napravim od motiva – i supruga i ja bismo sami nosili (ili već nosimo!) – kaže dalje Janko.

Otkud inspiracija?

— Inspiraciju nalazim u imenicama – bićima, stvarima, pojavama, događanjima… – koje nisu mainstream ili ih barem tako ne doživljavam. Ima tu i sarkazma, ironije, nekih tihih komentara ili pošalica na našu zbilju, a možda bi bilo pogrešno reći da je u MM motivima stalno prisutan neki duh nostalgije – koliko je to samo referenca na neka prošla vremena ili događaje koji su nam svima manje-više poznati ili smo ih imali priliku doživjeti – motivi specifični upravo za naše podneblje i prošlost. Zato su mi hrvatski filmovi, gradovi, ljudi, pisci, specifični motivi iz 80-ih ili 90-ih, neke hrvatske izreke ili preokupacije draža inspiracija – iskreno će dalje, govoreći kako upravo takav pristup MM bitno udaljava od globalno prisutnih šabloniziranih natpisa na majicama.

SASVIM NEOBIČAN HRVATSKI BRAND U motivima naših ‘majičica’ prisutan je duh nostalgije

— California, USA, Vintage,… – riječi koje možemo naći na današnjim općeprihvaćenim dizajnima majica globalnih brandova ustupaju kod mene mjesto primjerice Franjinoj ‘Idem malo prek k Žnidaršiću’, svim pušačima poznatoj ‘Zapalim još jednu pa idemo’, smiješno realnoj ‘Nije to skupo, nego si se ti loše udala’… Veliko su mi veselje i majice sa lokalnim izrazima – Dubrovkinja, Dalmatinka, Purgerica, Istrijanka – koje radim uz pomoć lokalnog stanovništa tražeći lokalne, korijenske izraze i misli koji ocrtavaju duh jednog vremena i prostora u svom bogatstvu osjećaja i osobnih asocijacija koje proizlaze iz svake riječi… – iskreno će Janko. Inače, Dubrovkinja nas je zaista – oduševila. Motivi koje možemo pronaći na majicama imaju svoju publiku, no ona je u Hrvatskoj jako mala. Hrvatska je malo tržište, a ovo su dijelom ipak motivi koji se možda ne mogu nositi na svaki posao ili pokazivati bilo kada i bilo gdje… Uz to, MM rade sa zaista visoko kvalitetnim materijalom.

— Osim što je skup, teško je i dobavljiv jer tekstilne industrije u RH gotovo više i nema, imamo i dodatan problem – sve što radimo je komadno – primjerak, dva, tri. Ne izrađujemo velike količine koje bi nam omogućavale kad
nabavljamo materijal da dobijemo popuste i bolje cijene, osim toga, sve se radi ručno i to sve bitno povećava cijenu izrade naših majica. No, možda baš zbog svih tih poteškoća gušt je još veći kad stavim na sebe majicu koja mi je beskrajno ugodna, koja ima tu drukčiju ne-stereotipnu ne-šabloniziranu poruku, svjestan sve energije i truda koja je u svaku MM majicu uložena… Upravo zato svoju publiku iznimno cijenim, a svjestan njenih istančanih ukusa i humora sam bio dobro svjestan od početka pa je zato i cijeli brand definiran riječima: ‘Majčice moja – brand drukčijih majičica za posebnije ljude. Ako za tebe kažu da si ‘a bit special’, sada imaš mjesto gdje te cijene i vole.’. To je naša poruka – kaže nam Janko, a osim majicama, MM se ponosi i svojim metalnim retro pločama s natpisima. Osmišljene prigodno kao suvenir, zezancija, dekoracija ili poklon nastavljaju taj specifičan humor u duhu našeg vremena i prostora.

Inspiraciju nalazim u imenicama – bićima, stvarima, pojavama, događanjima… – koje nisu mainstream ili ih barem tako ne doživljavam

— Iako sve navedeno već dovoljno ukazuje koliko se ovaj projekt vodi na entuzijazmu, više nego na ‘dobiti’, ipak dodatno trebam naglasiti koliko mi je iznimno drago – upravo je to razlog što se i dalje trudim – jer imam posebnu privilegiju komunicirati s ljudima koji dijele moj ukus ili nedostatak istog pa sve koji se javljaju doživljavam kao bliske ljude s kojima imam nešto vrlo, vrlo zajedničko… Ljudi, istina, više komentiraju ili ‘lajkaju’ nego što kupuju, no sve što radim u konačnici nije radi novca jer bih inače već odavno odustao – zaključuje Janko, a mi vam za kraj možemo reći i još jednu odličnu vijest. Osim putem Interneta, MM majice mogu se pogledati i kupiti, te naručiti na dubrovačkom području – u OK Concept storeu u Mokošici.

Pročitajte još

Tradicionalan recept za ove blagdane donosi Maskeron

Dulist

KRISTINA ČORAK DONOSI Tradicionalne slastice s modernim twistom

Dulist

NOVA-STARA PJESMA ATLANTIDE Uz nebeske rođendane Alana i Davora!

Ivana Mijić Vulinović