Natrag
10.12.2018 11:56

facebook

twitter

google

rss

dulist

S mediteranskom prehranom srce je zdravije

10.3.2015 @ 9:16 Dulist Zanimljivosti

Podijelite:

Mediteranska prehrana je, već više puta dokazano, jedna od najboljih za zdraviji i duži život, odnosno osobe koje se hrane ‘na mediteranski’ imaju manji rizik od nastanka srčanih oboljenja za čak 47 posto. 

Kako piše Yahoo! Health, mediteranski se način prehrane pokazao učinkovitijim po ovom pitanju čak i od tjelovježbe.

U tom istraživanju koje je trajalo 11 godina sudjelovalo je 2.500 Grka u dobi od 18 do 89 godina u razdoblju od 2001. do 2012. Prije nego što su počeli sudjelovati u studiji morali su istraživačima otkriti niz podataka o svom zdravlju, načinu prehrane i načinu života, a isti su podaci uzimani nakon pet godina studije te nakon završetka.

Istraživanje je pokazalo da su oni sudionici studije koji su bili visoko ocijenjeni zbog svog zdravog načina života imali najmanji rizik od obolijevanja od bolesti srca u razdoblju od 10 godina u odnosu na one koji su pali u donjoj trećini.

Ovo nije prvi put da je mediteranski način prehrane proglašen najzdravijim, no prvi put se u razdoblju od 10 godina proučavao utjecaj na bolesti srca.
Zanimljivo je da su žene bile discipliniranije po pitanju ovog načina prehrane nego muškarci.

‘Naša studija pokazuje da je mediteranska prehrana korisna za sve bez obzira na spol, dobnu skupinu ili zdravstveno stanje’, objašnjava Ekavi Georgousopoulou sa Sveučilišta Harokopio u Ateni.

Evo nekoliko ključnih sastojaka mediteranske prehrane:

Voće, povrće i cjelovite žitarice

Mediteranska prehrana bazirana je na mnogo namirnica biljnog porijekla. Voće, povrće, cjelovite žitarice, orašasti plodovi, krumpir. Kruh ne treba izbjegavati, samo birajte zdravije vrste kruha, poput onih sa cjelovitim žitaricama.

Maslinovo ulje, crveno vino

Mediteranska prehrana dopušta zdrave masnoće. Koristite maslinovo ulje u prehrani i svaki dan popijte čašu crvenog vina, poručuju stručnjaci.

Bijelo meso, riba, jaja

Umjesto crvenog mesa radije birajte bijelo meso, jaja začinjena češnjakom i začinima te ribu bogatu omega 3 masnim kiselinama.

Tportal.hr

Komentari





O autoru: Dulist


Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana