Aktualno

S famoznom ceduljicom po paket možete i u ‘Poštu Lapad’

Naručili ste paket i očekivali da će vam ga poštar dostaviti na kućnu adresu, a u sandučiću vas je doče­kala samo ceduljica s porukom da ga možete podići u poštanskom uredu? Ili da situacija bude apsurdnija, sigurni ste da ste bili kod kuće, a poštar vam je svejedno ostavio ceduljicu umjesto da vam uruči paket osobno? Zvuči poznato? Svakako, niste jedini.

Iako se ovakva situacija, prema riječima mnogih sugrađana, događa gotovo na dnevnoj bazi, najrecentniji je primjer Dubrovčanina (podaci poznati redakciji) kojeg je pošta dobro ‘izvo­zala’ po Gradu dok nije konačno došao do svoje pošiljke. ­

U Dubrovniku radi šest poštanskih ureda, a od 21. siječnja 2019. godine svoje pošiljke građani mogu podići u dva poštanska ureda. Pošiljke se mogu preuzeti u Poštanskom uredu 20 000 Dubrovnik, na adresi Vukovarska 16 i Poštanskom uredu 20 103 Dubrovnik, na adresi Miljenka Bratoša 21

Najprije ga je dočekala ‘famozna’ ceduljica te se, kao i obično, uputio u središnji poštanski ured u Vukovar­skoj ulici kako bi ga preuzeo. Među­tim, tamo – iznenađenje. Službenici su mu rekli kako njegov paket nije kod njih, već da se mora vratiti u poštanski ured u naselju u kojem živi, konkretno u Lapadu te ga tamo podići. Naš sugra­đanin ostao je začuđen s obzirom da su se pošiljke do sada uvijek preuzi­male u glavnom uredu u Vukovarskoj. Tim tragom poslali smo upit Hrvat­skoj pošti kako bismo provjerili je li riječ o novom preustroju i organiza­ciji poštanskih ureda te, ukoliko jest, kada je on nastupio te kako Dubrov­čani mogu konkretno znati u kojem lokalnom poštanskom uredu mogu podići svoj paket.

Promjene u preuzimanju pošiljki
— Razvojna strategija Pošta 2022. veliki značaj pridodaje ulaganjima u temeljno poslovanje, što uključuje i unaprjeđenje mreže poštanskih ureda. U Dubrovniku radi šest poštanskih ureda, a od 21. siječnja 2019. godine svoje pošiljke građani mogu podići u dva poštanska ureda. Pošiljke se mogu preuzeti u Poštanskom uredu 20 000 Dubrovnik, na adresi Vuko­varska 16 i Poštanskom uredu 20 103 Dubrovnik, na adresi Miljenka Bra­toša 21 – odgovorili su duListu iz Kor­porativnih komunikacija Hrvatske pošte te dodali kako je na obavijesti o prispijeću pošiljke, između ostalog, navedena i adresa poštanskog ureda u kojem korisnik može podići pošiljku.
Dakle, riječ je ipak o svojevrsnom rasterećenju središnjeg poštanskog ureda te Dubrovčani već više od tri mjeseca imaju mogućnost na još jed­noj lokaciji pokupiti svoje pakete. Međutim, problem je u tome što mali broj sugrađana za ovu promjenu zna te će ih se vjerojatno još nekolicina iznenaditi kad ih na šalteru u Vuko­varskoj upute u Lapad. I naš je sugra­đanin tako mogao podići svoj paket u susjedstvu, ali nije bio upoznat s novim preustrojem poštanskih ureda. Doduše, prema riječima Hrvatske pošte, točna lokacija pošiljke u poje­dinom poštanskom uredu naznačena je na žuto-sivoj ceduljici koju poštar ostavlja, ali s obzirom da su zacijelo svi upoznati s time što ceduljica znači, njezin sadržaj nužno ne čitaju. Od sada će očito morati tome pridati više pozornosti.

‘Ako ste dobili ceduljicu, paket vam je uručen’
Također, Hrvatsku smo poštu pitali i zbog čega poštari na području Dubrov­nika ne donose poštanske pakete na vrata naručiteljima. Iz Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte odgovo­rili su duListu kako ‘Hrvatska pošta dnevno uruči oko 1,3 milijuna poši­ljaka te da ponekad, iz objektivnih razloga (primjerice, kad korisnik nije zatečen na adresi ili zbog prevelike dimenzije pošiljke), nije je moguće uručiti na adresi te se ostavlja obavi­jest o prispijeću’.

— Pravilnikom o obavljanju univer­zalne usluge propisana su i odstupanja od uručenja paketa na adresi prima­telja. Člankom 34. pravilnika između ostalog je propisano da se pod uru­čenjem poštanske pošiljke na kućnu adresu ili u prostore svake fizičke ili pravne osobe smatra ubacivanje oba­vijesti o prispijeću u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za koje zbog svojih dimenzija ili oblika nije moguće uba­citi u kućni ili skupni kovčežić – odgo­vorili su duListu iz Hrvatske pošte.

Dakle, ako je pošiljka koju ste naru­čili bila prevelika te nije mogla stati u vaš poštanski sandučić, a poštar vam je ostavio ceduljicu, on je svoj posao ‘obavio’ sukladno propisima Pošte, bez obzira što se naručitelj mora još dodatno ‘našetati’ po gradu kako bi došao do svog paketa i što nije prak­tički zadovoljan uslugom.

Pošta naplaćuje ležarinu
A, ako paket ‘proboravi’ neko vri­jeme u poštanskom uredu, ma i da samo prenoći, to neće biti besplatno. Naime, Hrvatska pošta korisnicima za to naplaćuje ‘ležarinu’.

— Primatelj pismovne pošiljke, pre­poručene pošiljke, prioritetne prepo­ručene pošiljke, vrijednosne pošiljke, prioritetne vrijednosne pošiljke, paketa, tiskanice, izravne pošte, EMSpošiljke, hpekspres-pošiljke, poslov­nog paketa koji glasi na fizičku osobu, malog paketa i praćene pošiljke mase veće od 500 grama plaća ležarinu u iznosu prema cjeniku (tri kune po danu) ako pošiljku nije preuzeo u poštanskom uredu ili sortirnici u roku od jednog dana nakon ostavljene oba­vijesti o prispijeću pošiljke. U rok se ne uračunava dan kada je ostavljena oba­vijest o prispijeću pošiljke, dan kada je pošiljka uručena te dani kada poštan­ski ured ili sortirnica ne rade – ista­knuli su iz Hrvatske pošte za duList.

Pročitajte još

UPISI Na Sveučilištu u Dubrovniku ostalo 260 slobodnih mjesta za jesenski rok

Dulist

DON IVO ZEČEVIĆ Osjećam da sam s nekim projektima tek započeo, a moramo otići

Leona Rašica

OBITELJ GRBIĆ PAJO Pomadore, poveruni, tikvice… U njih je sve eko!

Maria Prkut

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija