Grad

‘RESPECT THE CITY’ Franković: ‘Ne želimo kazniti goste, to je krajnja mjera. Ali treba ih informirati’

'RESPECT THE CITY' Franković: 'Ne želimo kazniti goste, to je krajnja mjera. Ali treba ih informirati'

U Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika u ponedjeljak se održao drugi sastanak Savjetodavnog vijeća projekta ‘Poštujmo Grad’.

Na sastanku su predstavljene provedene aktivnosti projekta, ali i prijedlozi nadolazećih mjera ovoga projekta.

Grad Dubrovnik pokrenuo je inicijativu ‘Poštujmo Grad’, a sve u cilju pozicioniranja Dubrovnika kao međunarodne destinacije održivog i odgovornog turizma te poboljšanja kvalitete života. Prvi inicijalni sastanak Vijeća održao se u veljači 2018. godine na kojem su predstavljeni problemi koji ‘muče’ Dubrovnik.

– Idemo uzlaznom putanjom što se tiče povećanja broja gostiju, no u pružanju kvalitete idemo silaznom putanjom – rekao je gradonačelnik Mato Franković koji je predstavio izazove u provođenju projekta, no kao najvažniji istaknuo je – sve glasnije negodovanje građana. Projektom se ne želi ‘kazniti goste’. Za Frankovića je to krajnja namjera, no potrebno ih je prvotno informirati.

– Jesu li odjeveni kako treba i jedu li na javnoj površini? Nikad nitko tom nije rekao našim gostima – ‘što se od njih očekuje’? – rekao je Franković.

Kroz godinu dana, od početka mandata i negativnih napisa u svjetskim medijima, Franković vjeruje kako su dosta toga napravili. Naime, u lipnju 2017. godine, svjetski mediji pričali su o ‘smrti dubrovačkog turizma’. Priča se počela pomalo mijenjati, govori gradonačelnik, ističući kako sada mediji pišu o Dubrovniku kao održivoj destinaciji.

No, naglašava, kako se ne može sve ‘napraviti preko noći’ i kako ima još dosta posla. Jedan od glavnih odgovora na probleme je, smatra Franković, što Grad inzistira na ograničenjima broja dolazaka i pažljivijem rasporedu ticanja. Osim razdvojenih dolazaka i odlazaka cruisera, kao značajnu promjenu ističe i zabranu dolazaka autobusa na Pile četvrtkom i subotom. Za 2019. i 2020. godinu najavljen je bolji raspored brodova na kružnim putovanjima unutar tjedna. Utvrđena su i dogovorena pravila ticanja za 2020. godinu s boljim rasporedom dolazaka i manjim gužvama.

– Zahvaljujući brojnim postignućima, uspjeli smo promijeniti imidž Grada Dubrovnika kao održive destinacije. Sudjelovao sam na raznim konferencijama kako bih objasnio korake koje smo proveli prema održivom turizmu – rekao je Franković.

Dotaknuo se i pitanja parkinga, iznimno važne teme za građane. Uvedena je zona koja je iskljUčivo PPK zona, samo za građane. Najavio je i drugi korak – javnu garažu iza zgrade OTP-a te izradu projektnog rješenja Park & Ride sustav na Pobrežju na kojem će se napraviti otprilike tisuću parking mjesta čime će se rasteretiti gradsko područje.

Najavljen je i manji pritisak dnevnog prometa. Franković smatra kako je ostao još jedan veliki problem, a to je blokada prometa. Ponovio je kako je po tom pitanju veliki problem uvedena liberalizacija taksi tržišta, što Dubrovniku nije ‘donijelo ništa dobro, pogotovo financijski’.

– Ako živimo od turizma, gužva će biti. No ne smije biti blokada – rekao je.

Voditelj projekta ‘Dubrovnik – Respect the City’ Ranko Milić iz Eupolis grupe u svom je predavanju naglasio kako je stihijski razvoj dubrovačkog turizma usmjeren prema – masovnom, što za njega nije samo dubrovački nego i svjetski problem. Prema njegovim riječima, potrebno je smanjiti negativne aspekte koliko god je to moguće, a to je među ostalim i nezadovoljstvo ljudi. Glavni cilj je održivi turizam uz razvoj ljudskih resura, upravljanje razvojem turizma, održivi razvoj i prometna rješenja.

Naveo je određene aktivnosti koje se namjeravaju provesti u razdoblju od 2019. do 2021. godine. Jedno od njih je i oživljavanje ideje dubrovačkog brodskog električnog tramvaja radi povezivanja Dubrovnika s otocima. Također, predstavljen je i projekt Gruža kao novog urbanističkog centra s pješačkom zonom, tunelom, park & ride te ostalim sadržajima. Na taj način nadoknadit će se nedostajuće obilježje Dubrovnika, a to je policentričnost.

Na sastanku je predstavljen i vizualni identitet projekta autora ‘Studio Flomaster’, a koji će se potencijalno među ostalim naći na majicama, komunalnih redara, autobusa te suncobrana Sanitata. Gradska vijećnica Tatjana Šimac Bonačić (SDP) ponudila je rješenje o stavljanju vizuala i na kamione Čistoće.

Pročitajte još

MARKO GILJAČA O PRVIM IZLAZNIM ANKETAMA Prvog Srđevca u Saboru ćekat ćemo do dugo u noć

Dulist

POKRENUTA JAVNA NABAVA Gradit će se novi boćarski dom u Gospinom polju

Dulist

‘Neboderko’ od ponedjeljka s deset dodatnih polazaka!

Dulist