Kultura

PRIKAZI KRISTA U SPONZI Izložba ‘Nit’ privukla vjernike i ljubitelje umjetnosti

PRIKAZI KRISTA U SPONZI Izložba 'Nit' privukla vjernike i ljubitelje umjetnosti

Ovdje se radi o 14 umjetnika od kojih svaki izlaže dvije slike, a zanimljivo je da je tu sedam pravoslavnih i sedam katoličkih umjetnika. Krist je taj koji nas povezuje, a nit po kojoj izložba nosi i ime predstavlja cilj ujedinjenja svih kršćanskih zajednica – rekao je profesor Teo Trostmann na otvorenju izložbe pod nazivom ‘Nit’ na kojoj su prikazana djela inspirirana likom Isusa Krista u Sponzi u utorak.

Sponza je u večernjim satima u utorak bila dupkom puna vjernicima i ljubiteljima umjetnosti koji su se okupili za svečano otvaranje izložbe posvećene Kristu. Kako pojašnjava pater Vinko Maslać, do izložbe je došlo spontano idejom nekolicine crkvenjaka i umjetnika.

– Izložba je potaknuta umjetnošću koja u Bogu vidi izvor ljepote. Nekoliko dobrih ljudi se sastalo s don Marinom Lučićem i sa mnom i krenula je ideja da se napravi izložba lika Krista, ali tako da s mnoštvom autora probamo napraviti nešto zajedničko. U dobrim smo odnosima s ocem Stevanom Kovačevićem iz Pravoslavne crkve koji je inače kipar i umjetnik i pristao je sudjelovati na ovoj izložbi – kazao je.

Svečanost je upriličila i glazbena podrška molitvene zajednice Effatha, a među autorima našla se i Ivana Jovanović Trostmann koja nam je rekla ponešto o svom iskustvu rada s temom Isusa.

– Kad čovjek uđe u odnos s Kristom on više ne razmišlja o sebi, već o samom tom odnosu. U njegovom životu se sve mijenja, od njegovih odnosa prema ljudima do njegovog odnosa prema vlastitom životu. Mislim da je izložba zanimljiva jer okuplja ljude koji godinama i desetljećima rade Krista kao temu svog rada odvojenu od religioznih značenja. Htjeli smo spojiti umjetnike koji pripadaju i katolicizmu i pravoslavlju u jedan zajednički skup. Umjetnički rad o Kristu predstavlja jednu slobodu shvaćanja. Kad uđete u odnos sa živim Bogom i Isusom Kristom kojem želite pripadati vi ste slobodni, niste skučeni s materijalnim shvaćanjem gdje gledate vlastiti interes, već vam je važniji interes drugog čovjeka. Sam lik Krista je često prikazivan kroz filmove i ikonografiju na sličan način kao i ovdje pa nema većih odstupanja od klasičnog načina rada. Duhovni dio pak, je jedinstven za svakog autora – zaključuje.

Izložba ostaje otvorena do 4. studenog.

Dubrovački muzeji pozivaju na radionice izrade i ukrašavanja keramike

TRIBINA ‘POGLAVLJE FESTIVAL KARANTENA’ Art radionica Lazareti obilježava 35 godina postojanja