Slušni aparat

Pozdravi nebesa

Godinu i pol dana od njegove iznenadne smrti rock svijet još se bori s tugom i nevjericom.

Da se Chris Cornell čitav život nosio s depresijom i antidepresivima (ovisnosti o alkoholu se konačno riješio 2005. godine), nije bila neka nepoznanica, ali da će si, 52-godišnja rock zvijezda, netom nakon ponoći 18. svibnja 2017., oduzeti život objesivši se u kupaonici hotelske sobe, malo tko je mogao predvidjeti; ni njegova obitelj, ni kolege iz benda koji se nakon 12 godina neaktivnosti ponovno okupio uživajući zasluženi status starješina rocka. Samo nekoliko sati prije čina koji će podići razinu svjesnosti o prevenciji samoubojstava i poimanju depresije Soundgarden su u Fox Theatreu u Detroitu odsvirali dvosatni koncert dotičući se svih faza bogate karijere. Ako ‘The Day I Tried to Live’, smještena u sredinu seta, nije prognozirala crni scenarij, interpolaciju klasika Led Zeppelina ‘In My Time of Dying’ u posljednju pjesmu bisa te večeri teško je danas ne uzeti kao zloslutnu naznaku tragičnog događanja.
Stvarajući žanr prije nego što je dobio ime, Soundgarden su bili ‘arhitekti grungea’. Uz igranje s tzv. alter-nativnim gitarskim štimovima i nepravilnim ritmičkim strukturama te Cornellovo snažno pjevanje, u svoju su kompleksnu zvučnu sliku ugradili utjecaje hard rocka (Black Sabbath, Led Zeppelin), hard-core punka i postpunka (Black Flag, Gang of Four) te američkog undergrounda 80-ih (Butthole Surfers, Sonic Youth, Meat Puppets). Zanimanje glazbene javno-sti nije ih zaobišlo već po prvim izdanjima, no tek njihov kolosalni treći album ‘Badmotorfinger’ (objavljen u rujnu 1991. na isti dan kao i ‘Never-mind’ Nirvane) indie rock i alternativni metal gura u mainstream. Rede-finirajući sebe i vješto izbjegavajući ponavljanja, 1994. godine izdaju peterostruko platinasti ‘Superunknown’, neprikosnoveno remek djelo moder-nog rocka. Metal tonovi su omekšali, ali zato su izronili pop i psihodelični utjecaji, poglavito Beatlesa.

Stoga ne čudi što prvi disk kronološki posložene četverodijelne retrospektive Chris Cornella zauzima upravo njegov rad sa Soundgardenom. Prvi disk uključuje i dvije pjesme s jedinog albuma grunge supergrupe Temple of the Dog, snimljenom u čast Andrea Wooda iz Mother Love Bone, benda kojem su predviđali sjajnu buduć-nost i preteče Pearl Jama. Objavljen 16. studenog, ‘Chris Cornell’ donosi 64 pjesme rasprostranjene unutar uku-pno pet sati materijala. Zastupljene su sve značajne pjesme iz Cornellove post-Soundgarden karijere, koja zavr-šava njegovim najzrelijim ostvarenjem, albumom ‘Higher Truth’ iz 2015. godine. Retrospektiva ne preskače ni tri albuma s grupom Audioslave iz prvog desetljeća novog milenija niti kolaborativni album s hip-hop producentom Timbalandom (Cornellov iskorak u suvremenu pop glazbu, iako dočekan na nož, nije posve promašen), a okuplja i brojne izlete u film-sku glazbu poput hita ‘You Know My Name’ iz 21. filma o Jamesu Bondu. Album krasi i pregršt obrada, koje su slobodno mogle biti objavljene kao samostalni album ‘Cornell pjeva pop i rock klasike’; ‘Imagine’ Johna Lennona, ‘Whole Lotta Love’ i ‘Thank You’ Led Zeppelina, ‘Redemption Song’ Boba Marleyja, ‘Billie Jean’ Michaela Jack-sona ili Princeova ‘Nothing Compares To You’, samo su neke od njih. Raritet je i mash-up pjesme ‘One’ Metallice s istoimenom pjesmom grupe U2 gdje uz glazbenu podlogu potonje Cornell pjeva stihove antiratne heavy metal himne.

Posljednji disk rezerviran je za neobjavljene snimke uživo što istovremeno čini i najzanimljiviji dio ovog retrospektivnog izdanja jer pokazuje svu raskoš Cornellovog talenta, ljepotu i snagu njegova glasa koji u posebnim trenucima, kao u akustičnoj verziji Audioslave pjesme ‘Wide Awake’, zau-stavlja dah.

Koliko je taj prizeman glazbenik glasa većeg od života bio omiljen među kolegama pokazat će memorijalni kon-cert ‘I Am The Highway: A Tribute to Chris Cornell’, najavljen za 16. siječnja 2019. u Los Angelesu. Članovima grupa Soundgarden, Audioslave i Temple of the Dog, pridružit će se Foo Fighters, Metallica, Ryan Adams i mnogi drugi. Činjenica da će obitelji, prijateljima i suradnicima trebati gotovo dvije godine kako bi smogli snage da se glazbom oproste od čovjeka koji je svojim pjesmama i izvedbama dirnuo srca mnogih, nabolje govori koliko su duboki ožiljci koje je svojim činom ostavio.

‘Njegova bol je bila stvarna, dušu je lomila, ali nikada mi nije pričao o tome… Pozdravi nebesa.’

FOTO:
Chris Cornell –www.soundgar-denworld.com,Paul Lorkowski

Omot albuma – www.facebook.com/ chriscornell
Slika benda – www.soundgar-denworld.com

Pročitajte još

Od podzemlja do stadiona

Ivan Jelčić

Dragulji koje krije Princeov Trezor

Petar Ipšić

No country for old men

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija