Natrag
19.11.2018 04:08

facebook

twitter

google

rss

dulist

POTROŠILI NOVCE PA SVE VRATILI NA – STARO Zašto im smetaju vizuali bivše vlasti?

26.8.2018 @ 23:10 Andrea Falkoni Račić Grad
3;3

Podijelite:

Jeste li ikad čuli da je neka tvrtka izradila potpuno novi vizualni identitet, za to ‘iskeširala’ određenu svotu novca, aplicirala novi logotip na memorandume, vizitke, pečate… i nakon godinu, dvije dana odlučila odbaciti te nove, moderne vizuale i vratiti se na staro?
Upravo to dogodilo se u dvije gradske komunalne tvrtke – Vodovodu i Sanitatu. Promjenu vizualnog identiteta napravila je i dubrovačka Čistoća, no oni se, za razliku od svojih kolega, nisu odlučili vratiti na stare vizuale. Nažalost, sve te napravljene promjene su i koštale, a vraćanjem na staro novci građana potrošeni su očito zaludu. Nas je pak zanimalo koliko su puta ove tri tvrtke mijenjale vizualni idnetitet od 2009. godine do danas.

Nema dodatnih troškova
-Od 2009. godine do danas Vodovod Dubrovnik je dva puta mijenjao vizualni identitet tvrtke. Prethodno su rađene samo manje korekcije, odnosno osvježenja na logotipu, kako bi se isti lakše koristio kroz digitalne medije – istaknuli su iz tvrtke Vodovod. Prva izmjena vizualnog identiteta tvrtke rađena je krajem 2016. godine i ista se počela primjenjivati od siječnja 2017. godine sukladno odluci tadašnje Uprave Vodovoda. Odluku o novom vizualnom identitetu tvrtke je, podsjetimo, donio tadašnji predsjednik Uprave, HNS-ovac Valentin Dujmović, koji je na čelu tvrtke bio do promjene vlasti i dolaska gradonačelnika Mata Frankovića sredinom 2017. godine.

-Izrada novog vizualnog identiteta koštala je ukupno 35 tisuća kuna bez PdV-a, a obuhvaćala je izradu idejnog i izvedbenog rješenja za novi logotip, znak, slogan te sve popratne materijale (kuverte, promotivne materijale, press zid, bannere, posjetnice, memorandum, itd.), kao i izgleda web stranice – naveli su u odgovoru za DuList iz Vodovoda. No, za manje od godinu i pol dana uprava tvrtke na čelu s predsjednikom Uprave Lukšom Matušićem (DDS) odlučuje odbaciti moderni vizualni identitet pod kojim je tvrtka poslovala u prethodnom razdoblju te se vratiti na stare vizuale. Očito nikome ne smeta činjenica što se u vjetar bacio novac građana Dubrovnika.
-Druga izmjena vizualnog identiteta tvrtke, odnosno vraćanje Male Onofrijeve fontane u logo Vodovoda, kao prepoznatljivog simbola Vodovoda kroz više desetljeća, uslijedila je nakon odluke Uprave Vodovoda iz svibnja ove godine. Ova promjena napravljena je unutar tvrtke i nije zahtijevala dodatna novčana sredstva – ističu iz Vodovoda.

Do isteka zaliha
Ista stvar napravljena je i u Sanitatu, samo skoro godinu dana ranije, odnosno odmah nakon promjene Uprave koja se dogodila u lipnju 2017. godine, kada je za privremenog direktora izabran Niko Kapetanić. Zanimljivo je da je novi vizualni identitet Sanitata pokrenut u vrijeme dok je na čelu ove gradske tvrtke bio – Dujmović!

-Do 2014. godine korišten je vizualni identitet SANITATA DUBROVNIK d.o.o. kojeg možete vidjeti i danas. Promjenom Uprave te je 2014. godine naručen novi vizualni identitet, što je iznosilo 35.625,00 kuna za izradu knjige grafičkih standarda. Promjene su obuhvatile promjenu logotipa i aplikaciju logotipa na svim uredskim materijalima poput memoranduma, vizitki, pečata i kuverti. Godine 2017., ponovnom promjenom Uprave, vraćen je u službenu upotrebu stari vizualni identitet tvrtke na zahtjev tadašnjeg direktora, a materijali koji su proizvedeni s logotipom naručenim 2014. godine se i dalje koriste u nekim segmentima kako bi se plaćeni materijal iskoristio do isteka zaliha – naglašavaju iz Sanitata.

Među komunalnim tvrtkama koja je promijenila svoj vizualni identitet u vrijeme bivše uprave jest i Čistoća, no ona se, kako smo već spomenuli nije (barem za sad) odlučila anulirati promjene i vratiti se na neke stare vizuale.
-Od 2009. godine do danas vizualni identitet tvrtke Čistoća mijenjan je jednom i to 2016. godine kada su rađeni novi vizuali kao i kampanja o odvajanju otpada. Isto je uključivalo izradu vizuala, odabir i korištenje tipografije, copywriting – koncept i slogani, vizualno oblikovanje kampanje, razradu potvrđenog rješenja na odabrane materijale prema potrebi (plakate, promotivne letke, novinske oglase, web bannere), pripreme za tisak svih materijala kao i prijedloge vrsta tiska što je u konačnici iznosilo 35.100,00 kuna – naveli su iz Čistoće.

Rađen je i redizajn web stranice u skladu sa, kako navode iz tvrtke, zakonskim obvezama i odredbama, što je iznosilo 37 tisuća kuna. Kako nam je tada rekla bivša direktorica Čistoće Nataša Gabričević (HNS), izrada nove Čistoćine stranice povjerena je kući Kvikprint, dok sam dizajn i development stranice potpisuju grafička dizajnerica Negra Nigoević i web developer Goran Brezni.

-Proširenje vizualnog identiteta Čistoće Dubrovnik, kojim se postavila baza korporativnog komuniciranja svih potrebnih djelatnosti, dobilo je nastavak i na novoj web stranici tvrtke. Slijedeći postavljene elemente identiteta, kojeg čine prethodno zadržane korporativne boje i kružne linijske ilustracije, komuniciranje istog razvilo se i na digitalnoj razini kroz novu web stranicu kojom Čistoća Dubrovnik kreće prema lakšoj i bržoj komunikaciji sa svojim korisnicima. Jednostavnost i preglednost, osnovne su karakteristike stranice, koja je jasno vidljiva na svim uređajima na kojima pristupamo stranici. Svakako je ovo samo početak razvoja stranice, kao platforme koja korisnicima pruža brojne mogućnosti te korak prema približavanju svima koji misle ‘zeleno’ i širenju svijesti o očuvanju okoliša, kako na globalnom planu, tako i u lokalnoj sredini – navela nam je tada direktorica Gabričević.

Redizajnirana i stranica
Redizajn stranice u sklopu već spomenute promjene vizualnog identiteta radio je i Vodovod.
-Grafički redizajn web stranice izrađen je u sklopu projekta rebrandinga tvrtke od strane dizajnerice Ive Hrvatin, a programerski dio posla je odradila tvrtka Virtus dizajn iz Zagreba – rekli su nam tada iz ove tvrtke. Proces redizajna uključivao je dizajniranje nove web stranice sa šest karakterističnih stranica u skladu s novim vizualnim identitetom Vodovoda Dubrovnik, a sama izrada stranice koštala je 7 i pol tisuća kuna, dok je cijena cijelog projekta, zajedno s izradom stranice, bila dakle 42 i pol tisuće kuna.

-Proces rebrandinga uključivao je izradu idejnog rješenja na temelju prethodnog istraživanja i analize sličnih tvrtki, nakon čega su Vodovodu prezentirani prijedlozi logotipa, vizuala, ilustrativni prikazi i montaže. Potom je napravljeno izvedbeno rješenje temeljeno na razradi odabranog idejnog rješenja, a uključivalo je oblikovanje korporativnog identiteta, izradu memoranduma, kuverti i posjetnica, kao i oglasa, letaka, vrećica te fasadnog natpisa. Samo oblikovanje korporativnog identiteta sadržavalo je aplikaciju grafičkih elemenata u interijer, izbor karakteristične tipografije te izradu osnovnih grafičkih standarda, znaka i definiranje karakteristične boje – objasnili su iz tvrtke početkom prošle godine.

Komentari





O autoru: Andrea Falkoni Račić

Profesorica sam povijesti i etnologije, no igrom slučaja, ili sreće, nakon završenog studija počela sam raditi kao - novinarka. I u tom poslu, uz lijepe, ali i teške trenutke, ostala niz godina. Volim kad svojim radom pomažem ljudima velikog srca. U slobodno vrijeme, nije da ga baš imam, čitam, slušam, osluškujem...

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana