Natrag
11.12.2018 06:51

facebook

twitter

google

rss

dulist

Poništen Libertasov ugovor s Belgijancima

16.3.2013 @ 22:47 Baldo Marunčić Aktualno
2;2

Podijelite:

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je pregovarački postupak javne nabave opreme za nadogradnju sustava naplate u javnom gradskom prijevozu putnika u poduzeću Libertas – Dubrovnik.

Komisija je rješenje donijela 14. veljače, a na službenim internetskim stranicama objavila 5. ožujka ove godine, i to prema žalbi zagrebačke tvrtke PrinC d.o.o.. Tvrtka PrinC razloge za žalbu pronašla je u odluci Libertasa da, s ciljem kupnje nadogradnje naplatnog sustava, izravno ugovori posao s belgijskom tvrtkom Prodata Mobility System, o čemu je duList već ranije pisao.

Naime, u obrazloženju odluke o izravnom ugovaranju iz Libertasa su naveli kako je belgijska tvrtka jedina sposobna odraditi taj posao, odnosno da je isključivi vlasnik autorskih prava nad sustavom kojeg žele nadograditi.

Netransparentan postupak

S druge strane, tvrtka PrinC u svojoj žalbi isticala je kako je u Libertasove autobuse sustav naplate ugradila tvrtka AP-Trans, a ne Prodata Mobility System (premda je Prodata u međuvremenu kupila AP-Trans) i to software i hardware na koji i tvrtka PrinC ima pravo ugradnje (isti sustav ugradili su u autobuse u slovenskom gradu Mariboru).

Također su u žalbi istaknuli kako je sporan dio ugovora po pitanju kupnje displeja, što po njima nije nadogradnja, već novi sustav, koji dosad nije postojao.
Iz Libertasa su PrinCovu tužbu ocijenili 'elementom šikane'. Smatrali su kako se PrinC koristi raznim 'makinacijama', premda nemaju mogućnost izvedbe posla. Time će, istakli su iz Libertasa, izravno utjecati na pad prihoda, jer se sustav neće stići uvesti prema planu do početka sezone.

– S obzirom da nije proveden transparentni postupak javne nabave, PrinC d.o.o. se nije mogao ni javiti u ovom postupku nabave te je tako za njega nastala potencijalna šteta koja se očituje u izmakloj dobiti koju bi ostvario ako bi u transparentnom postupku eventualno bio izabran kao odabrani ponuditelj – stoji u rješenju Komisije, koja je također odbila Libertasov prijedlog za održavanjem usmene rasprave pred Komisijom.

– Za nas je to nadogradnja sustava, iako Državna komisija smatra da nije. Zato što postojeći sustav koji ima tehnologiju naplate ostaje isti 80 posto. Jednako kao i hardware i software. Pitam se koja to tvrtka želi prodati svoju pamet bez naknade? To je problem – ističe direktor poduzeća Libertas Dubrovnik Đuro Deranja.

Po mišljenju komisije, smatra Deranja, stari sustav trebalo bi potpuno izbaciti i uvesti sve novo.
– Nema ekonomske opravdanosti da bacamo staro, ako vrijedi i funkcionira. Taj sustav i tehnologija funkcioniraju. Nama je taj sustav otvorio nove mogućnosti i želimo biti u razvojnom trendu zbog naših korisnika – rekao je Deranja.
Ističe kako je naručitelju najveća garancija referenca. Belgijska tvrtka, naglasio je, opremila je autobuse u Moskvi, Budimpešti, Belgiji, Poljskoj, Kanadi.

Hoće li prometno poduzeće Libertas Dubrovnik opet pokrenuti postupak javne nabave i hoće li u njega biti uključena i tvrtka PrinC d.o.o. pročitajte u novom broju tjednika duList, koji se od srijede nalazi u prodaji.

Komentari





O autoru: Baldo Marunčić

Diplomirani novinar i magistar struke odnosa s javnošću sa žutim pojasom iz karatea. Fanatik trivije, šahovski kibicer i zaljubljenik u ukusnu domaću hranu i svoj Grad. Ne podnosi nepravdu i smatra kako novinarstvo treba biti oružje protiv te nepogode.

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana