DuList IN

Pioniri Sludge smjera

Prije dvadeset i pet godina, u doba kad je grunge dominirao svjetskom glazbenom scenom i gazio pred sobom sve neprilagođene metalce i pankere, diskografske kuće su nastojale srušiti svjetski rekord u potpisivanju ugovora sa bandovima iz američke savezne države Washington.

Tako je u moju kolekciju upao i jedan vrlo jedinstven album, ‘Houdini’ grupe Melvins u izda­nju korporativnog Atlantic Recordsa. Neobična mješavina utjecaja, ritmova i tekstova, album je zvučao vrlo različito od tadašnje grunge ponude, prividno podsjećajući na manje popularne Nir­vanine stvari, a ustvari je zvučao kao da ste tri pankera uvaljali u obilnu količinu katrana i pustili ih da hodaju ususret orkanskoj buri opterećeni školskom torbom prosječnog prvašića – usporeno, neurotično i ultra-teško. ‘Hooch’, ‘Honey Bucket’, ‘Hag Me’ i genijalna obrada Kissove ‘Going Blind’ su odjekivali iz zvučnika, dijelom pod­sjećajući na Mudhoney, a dijelom na zvukove obližnjeg bespravnog gradili­šta.

Storija o Melvinsima je dugačka i zanimljiva, no može se sažeti u svega nekoliko činjenica: bez njih ne bi bilo Cobaina i Nirvane, bez njih ne bi bilo cijelog jednog glazbenog žanra  

Atlantic Records je jedva dočekao da istekne ugovor za tri iznimno neko­mercijalna albuma i da ih se riješi zau­vijek. A ni Melvinsima nije bilo krivo, osjećalo se da niti ne žele pripadati mainstreamu. No, Houdini nije bio ni početak (to je bio njihov peti album), a pogotovo niti kraj priče o ovom neobič­nom paru iz Montesana.

Storija o Melvinsima je dugačka i zanimljiva, no može se sažeti u svega nekoliko činjenica: bez njih ne bi bilo Cobaina i Nirvane, bez njih ne bi bilo cijelog jednog glazbenog žanra i bez njih ne bismo ovaj tjedan slušali jedan od najboljih albuma u 2018. godini. U malenom seocetu od tri tisuće sta­novnika, srednjoškolci Buzz Osborne glasom i gitarom i Dale Crover na bubnjevima su oko sebe okupili još nekoliko istomišljenika i svirali neki čudni hardcore. Kad se Kurt Cobain odselio u obližnji Aberdeen, velegrad od skoro dvadeset tisuća stanovnika, pratili su ga u potrazi za boljom gara­žom za probe i upoznali ga s Dave Gro­hlom. Nirvana je odletjela u stratosferu, povlačeći za sobom cijeli Washington. Melvinsi pak nisu nikad bili zaintere­sirani za grunge, već su eksperimenti­rali sa zvukom do te mjere da su više-manje slučajno utemeljili cijeli novi smjer metala – Sludge. Teške doom rifove u kombinaciji s ljutito-uspore­nim punk vokalima u stilu Black Flaga su kasnije usavršili južnjački bandovi Crowbar, Eyehategod i Acid Bath, no Melvinsi zauvijek ostaju poznati kao pioniri žanra.

Od razlaza s Atlantic Records, Mel­vinsi postaju jedan od najzaposlenijih bandova u industriji, izdaju nekih par stotina albuma pod svojim imenom i još nekoliko tisuća u kolaboracijama s drugim glazbenicima. Dobro, možda pretjerujem, ali brojio sam do pede­set i odustao. Obilježeni konstantnom promenadom basista kroz band, pokri­vaju cijeli spektar žanrova, od jazza preko ambijentalne glazbe do noisea, konstantno izbjegavajući medijsku pozornost, a istovremeno uživajući u neizmjernom poštovanju cjelokupne glazbene scene.

Nakon eksperimenta s lepezom basi­sta na albumu ‘Basses Loaded’, u petak izdaju i dvobasni album ‘Pinkus Abor­tion Technician’, na kojem im se pri­družio Jeff Pinkus, dugogodišnji član legendarnih Butthole Surfersa iz nji­hove najproduktivnije faze. Ovaj novi album tako i sadrži dvije obrade BHS-a: ‘Graveyard’ i ‘Stop Moving to Florida’ koji je ustvari shizofrena kombinacija dvije obrade – pjesme ‘Stop’ James Ganga i Surferovog ‘Moving to Florida’. Uz iznimno ZZ-Topovski ‘Break Bread’, genijalnu obrada Beatlesove ‘I Want to Hold Your Hand’, meni najdraža stvar na albumu je osebujno nazvana ‘Flam­boyant Duck’, melodična balada aku­stičnog popa popraćenog bendžom.

Ponekad kad pričam o Melvinsima, dogodi se da u minuti barem 60 puta ponovim riječ ‘genijalno’ pa stoga i ovaj novi album proglašavam genijal­nim. Možda nije album i band za svačiji ukus, ali za one koji se ne boje eksperi­mentirati sa svojom playlistom ovo je definitivna preporuka za travanj.

Pročitajte još

DUBROVAČKI DJ MAROJE PUHIĆ ‘Svatko može naučiti miksati glazbu, ali je rijetko tko dobar’

Hrvoje Curić

IRENA BASTIJANIĆ ‘Zbog potreba prodaje u čokoladi se najviše izgubio – kakao!’

Hrvoje Curić

ZABAVA U TRSTENOME Ribarska noć uz klapu Kaše privukla i domaće i turiste

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija