Aktualno

Pelješčani se ne mogu pomiriti da ostaju bez mosta

Pelješčani se ne mogu pomiriti da ostaju bez mosta

Stanovnici doline Neretve koji putuju u Dubrovnik, moraju graničnu kontrolu proći čak četiri puta, hrvatsku i bosansku na Kleku i Bistrini.

Isto tako, Pelješčani neizostavno moraju imati putovnice, bez obzira što putuju u Metković ili Split. A slijedi turistička sezoma, pa su gužve već sada izražene na graničnim prijelazima. Posebno je pitanje što će biti ulaskom Hrvatske u EU.

 
Rješenje problema mnogi su vidjeli u Pelješkom mostu, od kojeg je nova Vlada odustala, no oko njega veže se i priča o političko-građevinskom lobiju i kupnji nekoliko milijuna kvadrata kamenitog zemljišta na Pelješcu, donosi portal Slobodne Dalmacije. 

– U toj nikada do kraja istraženoj priči, koja je navodno bila predmet i obrade USKOK-a, spominjali su se direktor “Konstruktora” Željko Žderić, koji je bio jedan od izvođača radova na mostu, i Jure Radić (IGH), projektant mosta, te splitski kontroverzni poduzetnik Vicenco Blagaić. Blagaić i njegova “Profectus grupa” kupili su oko dva i pol milijuna četvornih metara zemljišta na Pelješcu i u Dubrovačkom primorju, na atraktivnom području kojim je trebala proći autocesta nakon što se izgradi pelješki most. Tom političko-građevinskom lobiju nikako ne ide naruku ova nova varijanta spajanja hrvatskog sjevera i juga jer njihova zemlja gubi na vrijednosti. – navodi se. Novi prijedlog autocesta kroz Neum, jeftiniija je varijanta, a prema grubim procjenama građevinara, stoji oko pet milijuna eura.

-Autocesta, takozvani “neumski koridor” u dužini od 5,5 kilometara, svojevrsni je prozor u svijet Dubrovnika, koji bi u ovakvom prometno-pograničnom režimu ostao izoliran od schengenskog okruženja. – dalje stoji u članku. No, postavlja se pitanje što će biti s postojećim gradilištem Pelječkog mosta, uređenjem pristupnih putova i ukopavanjem upornjaka mosta na što je utrošeno više od 300 milijuna kuna poreznih obveznika, dok Konzorcij hrvatskih građevinara, sastavljen od “Konstruktor inženjeringa”, “Viadukta” i “Hidroelektre”, od Hrvatskih cesta traže 119 milijuna kuna za odštetu zbog zaustavljenih radova. Stoga navodi se, Pelješčani smatraju da most treba nastaviti graditi te nisu oduševljeni najnovijim prijedlogom.
 
– Volio bih da mi predstavnici Vlade argumentima pokažu da je veći interes za cijeli Pelješac, Korčulu te ostatak juga cestovni koridor kroz BiH. Neka to objasne ne samo čelnicima, nego i gospodarstvenicima, poljoprivrednicima, školjkašima, vinarima, turističkim gospodarstvenicima, hotelijerima – ističe HDZ-ov načelnik općine Orebić Tomislav Jurjević. 

S druge pak strane, njihovi susjedi u Neumu iznimno su zadovoljni. 

Pročitajte još

Dragovoljci HRM Dubrovnik na prijemu kod komodora Dojkića

Dulist

DODIJELJENO DESET ‘A’ DRŽAVNIH STIPENDIJA Saznajte tko su najbolji studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Marko Džamarija

SANITAT POZIVA Javite se ako želite banak na gruškoj placi

Dulist