Natrag
15.11.2018 22:16

facebook

twitter

google

rss

dulist

(NE)DOSTAVLJANJE PAKETA UČESTALA PRAKSA? Od poštara s ‘ljubavlju’ žuti papirić

22.9.2018 @ 22:59 Hrvoje Curić Aktualno

Podijelite:

Tragom brojnih prigovora naših čitatelja, ali poučeni i osobnim iskustvima odlučili smo saznati što se događa u Hrvatskoj pošti, odnosno zašto je male pakete tako teško dostaviti, a cedulje s obavijestima o neuspjelim uručenjima stižu redovno.

Problem je to koji muči cijelu Hrvatsku, od Zagreba do Dubrovnika korisnici usluga Hrvatske pošte žale se na poštare koji ni ne pokušavaju uručiti pakete, već samo ostavljaju ‘male žute papiriće’. Naime, radi se o procvatu Internet trgovine, odnosno razvojem tehnologije nikada nije bilo lakše naručivati raznorazne gadgete, zanimljive stvarčice, ukrase i još štošta preko Interneta. Baš takve narudžbe očito zadaju muku poštarima Hrvatske pošte, jer ako ste ikada naručili nekoliko paketa onda znate da vam ‘ne gine’ odlazak na Poštu i čekanje u redu u uredima.

U HP-u ne vide problem
Naše nedoumice i upite poslali smo Hrvatskoj pošti, koja je na ničije iznenađenje odgovorila vrlo ‘diplomatski’. Kada poštar dostavlja, a kada ne manje pakete, što spada u pod pakete koje dostavlja poštar, a što pod pakete koje korisnik mora pokupiti u poštanskom uredu, pitanja su koja smo postavili. — Paket mase do 10 kg (univerzalna usluga), paket mase od 10 do 20kg, ostale usluge i paket iz međunarodnog prometa mase do 30 kg Hrvatska pošta kao davatelj univerzalne usluge dostavlja u točno definirana naselja koja su objavljena na našoj web stranici. Naselje Dubrovnik je na popisu tih naselja i ovi paketi dostavljaju se na adresu primatelja, a u slučaju kada se primatelj ne zatekne na adresi u kućnom kovčežiću ostavlja se Obavijest o prispijeću na kojoj je naznačeno gdje i kada može korisnik preuzeti poštansku pošiljku – odgovorili su nam iz hp-a. Dakle sudeći po odgovoru ne postoji nikakav razlog da se paket od čak 10 kilograma ne pokuša uručiti na kućna vrata, no to se odnosi na veće pošiljke kojih na kraju dana i nema toliko puno.

Ono što nas zapravo zanima ne spada u kategoriju paketa već u kategoriju ‘Pismovne pošiljke’. I tu su nam iz Pošte spremno pojasnili situaciju.
-Pismovne pošiljke – pismo, prioritetno pismo, tiskanica mase do 2 kg i dopisnica su poštanske pošiljke koje se u skladu s odredbama članka 37. Zakona o poštanskim uslugama u pravilu uručuju ubacivanjem u kućni kovčežić. U slučaju da zbog svojih dimenzija i oblika nije moguće uručiti ubacivanjem u kućni kovčežić za te pošiljke ostavlja se Obavijest o prispijeću pošiljke s naznakom gdje i kada korisnik može preuzeti tu pošiljku. Posebno naglašavamo da je vlasnik kućnog kovčežića primatelj pošiljke i ako postavi kućni kovčežić s takvim karakteristikama da se može uručiti svaka obična pošiljka mase do 2 kg Hrvatska pošta će u takve kovčežiće i uručiti sve pošiljke i niti za jednu neće ostaviti obavijest – pojašnjavaju iz HP-a. Što je razumljivo kada bi takva bila stvarnost, sve češće se upravo dimenzije poštanskih sandučića uzimaju kao razlog neuspjele dostave pošiljke. No zanimljiv dio odgovora leži u objašnjenju kako se dostavljaju mali paketi iz međunarodnog dolaznog prometa.

Online kupovina
Srž našeg problema su upravo mali paketi koji dolaze iz drugih država, odnosno koji su najčešće kupljeni preko Interneta.
-Mali paket iz međunarodnog dolaznog prometa je obična pismovna pošiljka za koju se prilikom uručenja naplaćuje iznos sukladno cjeniku poštanskih usluga u iznosu od 4,50 kuna. Ova pošiljka uručuje se osobno primatelju, zakonskom zastupniku, opunomoćeniku, (odraslom članu kućanstva, zaposleniku u zamjenu), a samo u slučaju da nikoga od navedenih osoba ne zateknemo na adresu korisniku se u kućnom kovčežiću ostavlja Obavijest o prispijeću pošiljke – odgovor je Pošte. Dakle kada pronađete vaš paket iz inozemstva u vašem sandučiću ni on nije uručen ‘kako treba’ jer prema odgovoru kojeg smo dobili svaki manji paket mora biti uručen u ruke primatelja, a ne u sandučić. I tu nastaje problem, jer je jako ‘mutno’ što je mali paket, a što pismovna pošiljka.

-U međunarodnom prometu često se pojavljuju i obične pismovne pošiljke, izgledom i oblikom potpuno identične ‘malim paketima’, ali nemaju status malih paketa i uručuju se bez naplate. Naravno, i za takve pošiljke, ako su većih dimenzija i ne stanu u kovčežić, poštar će ispisati obavijest – pokušavaju pojasniti iz Pošte.

Poštari koji (ne)dostavljaju
Dakle, što napraviti kada djelatnik HP ne nosi pošiljku sa sobom? Odnosno, kako smo primjetili iz vlastitog iskustva, samo nosi obavijesti? Jer prema pravilniku Hrvatske Pošte kako bi ostavio obavijest o dolasku paketa/pošiljke djelatnik mora prvo pokušati uručiti paket. To se, nažalost ne događa često.
-Sve poštanske pošiljke za koje je predviđeno uručenje uz izuzimanje potpisa primatelja i koje se uručuju ubacivanjem u kućni kovčežić naš radnik mora iznijeti na dostavu. Posebno naglašavamo da mi kao davatelj poštanskih usluga postupamo na način kako od nas traži vlasnik pošiljke odnosno pošiljatelj koji je prema svojim potrebama odabrao uslugu i za to platio poštarinu i koji je upoznat na koji način se postupa sa svakom odabranom uslugom. Sva prava i obveze nakon predaje pošiljke su regulirana između pošiljatelja i davatelja usluge, a tek nakon uručenja određena prava prelaze na primatelja pošiljke – tvrde u Hrvatskoj pošti.

Interpretacija je sve
Podvucimo sada crtu kroz odgovore koje smo dobili. Dakle ako je vaša pošiljka ‘mali paket iz međunarodnog prometa’ onda je to ‘obična pismovna pošiljka’ i mora vam se osobno uručiti, ali ako se radi o ‘običnoj pismovnoj pošiljci iz međunarodnog prometa’ onda poštar ukoliko ne može staviti nju u poštanski sandučić ostavlja obavijest o nemogućnosti dostave. Očigledno se radi o interpretaciji što je zapravo vaša pošiljka jer prema ovim odgovorima može se zaključiti da zapravo to ostaje na onome tko vam šalje pošiljku, a možda i samo o tome kako se u pošti vaš paket interpretira. Ostavlja to puno prostora za možebitno izbjegavanje nošenja brojnih paketa u dostavu. Nažalost u trenutnoj situaciji ‘običnom’ korisniku ne preostaje ništa osim čekanja u odveć velikim gužvama u poštanskom uredu, koje prema iskazima naših čitateljima nekada traju i satima, u nadi da ćete vašu masku za mobitel ipak jednom dobiti. Ili zazvati na broj TAJ i TAJ i prijaviti nepravilnosti rada poštara.

Muke naših sugrađana
Jedan naš sugrađanin tako je svoju nesretnu avanturu s Poštom ispričao preko društvenih mreža. Prema podatcima koje su mu pružili pošiljka je zaprimljena u 7:57 u poštanski ured u Dubrovniku. Desetak minuta kasnije pošiljka je dobila oznaku ‘priprema pošiljke za dostavu’, a već deset minuta poslije toga ista ta pošiljka je označena kako nije uspješno dostavljena, odnosno kako je treba preuzeti u poštanskom uredu. Kada bi bez konteksta čitali te podatke čini se kao da je Hrvatska pošta najbrža pošta na svijetu, pa u dvadesetak minuta zaprimi paket, obradi ga i neuspješno ga odveze do adrese primatelja. No apsurd se tu ne završava. Kada je naš sugrađanin došao do ureda i upitao za svoju pošiljku djelatnice pošte su mu poručile kako je pošiljka ‘na terenu’ te kako po nju može doći navečer.

Kada je zatražio da se kontaktira dostavljača ne bi li on osobno pošao do njega po svoj paket rečeno mu je kako to nije moguće jer dostavljač nema mobitel i ovo mu je prvi radni dan! Nakon puno natezanja naš sugrađanin je ipak pronašao svoj paket i to zahvaljujući službenici koja je uspjela doći do njega nakon izvjesne potrage. Ovo je jedan slučaj u moru istih gdje dostavljači pokupe pakete, a potom ih desetak minuta kasnije sve označe kao ‘neuspješno dostavljene’. Tijekom dana dijele sad već omražene ‘žute papiriće’, a frustrirani građani moraju satima čekati u redovima da dobiju svoje pakete koji po svemu sudeći iz pošte nisu ni izašli. Ipak se ne radi o rekordnoj brzini pokušaja dostave paketa već, izgleda, o lijenosti i neorganiziranosti radnika, a na kraju nitko nije iznenađen. Hrvatska Pošta sigurno nije sinonim za brzinu i povjerenje, a ovakvom praksom to neće ni biti.

Komentari





O autoru: Hrvoje Curić


Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana