Zanimljivosti

Ne nasjedajte na „eliksire života“

Ne nasjedajte na „eliksire života“

Koliko god bio racionalan i realan, očito je da sam uhvaćen u zamku, htijući se uhvatiti za slamku ne bi li sebi ostvario kvalitetniji život i bolje zdravlje.

Želim objasniti kako sam nasjeo tom tipu, želim upozoriti građane kako bi znali kako ih se sve može prevariti – počeo je svoju ispovijest o gorkom iskustvu s prodajnim zastupnikom tvrtke za trgovinu medicinskih proizvoda stariji građanin Dubrovnika, koji je zbog naravi svog problema želio ostati anoniman.

– Jednog starijeg i bolesnog, a usamljenog čovjeka jednostavno je prevariti. Možda će zvučati patetično, ali da netko može na nevoljne kosti osiromašenog čovjeka natovariti te prijevare, to je stvarno umobolno. Sve se to dogodilo u poplavi skakavaca koji napadaju jadne i usamljene umirovljenike, prodaju sve i svašta, prijete i otimaju, ne zna se što sve ne rade.

Na sva usta hvale se da je njihov proizvod Bogom dan, a zapravo je 'luk i voda'. To su agresivne krvopije koje vam dođu s pričom: Što je? Zar ne možete odvojiti deset kuna dnevno za svoje zdravlje? – objašnjava naš sugovornik. Ističe kako je pred neko vrijeme od zagrebačke tvrtke Global Hygia kupio masažer, ali kako je u medijima pročitao da od njega nema učinka, nikada ga nije koristio, pogotovo nakon što je shvatio da bi mogao biti opasan po zdravlje.
 
Radi čudesa, liječi sve…
 
– Nakon određenog vremena zvali su iz njihove centrale i najavili kako će doći njihov trgovački predstavnik. I ja sam ga primio. Čak ga nisam pitao ni akreditaciju. Ponudio mi je nekoliko proizvoda, među kojima i omega 3 masne kiseline, Q10 eliksir života… Radi čudesa, liječi sve, kazao je trgovac. A sve po principu: „Ako danas uzmete, cijena vam je tolika, inače je puno veća“.

Vjerovao sam mu na riječ. Nakon nekoliko dana usporedio sam cijene njihovih proizvoda, u mom slučaju u ukupnoj vrijednosti 3380 kuna, s drugima na tržištu, koji su čak i deset puta jeftiniji. Proizvod ne odgovara svojoj stvarnoj vrijednosti, a prema ugovoru koji sam potpisao, izgleda da ne mogu razvrgnuti dogovor. Dao sam 400 kuna kapare. Izgleda da sam naivac, nepopravljivi – ističe ogorčeni sugovornik te navodi kako je njegova kći, kada je vidjela ugovor, burno reagirala.

– Zvali smo ga i rekli mu kako to nema smisla, kako to ne pije vode, da je to prodavanje magle i da razvrgavam ugovor. Bilo je tu i svađe. Moja kći rekla mu je kako je ona medicinske struke i kako se ipak nešto razumije u te stvari – govori naš sugovornik. Ističe kako je prodajni zastupnik k njemu došao bez ikakvih papira, bez ikakvih dokaza kojima bi potkrijepio sve što govori o proizvodu, odnosno nekog uzorka na temelju kojeg bi ga uvjerio u učinke proizvoda. Prodajni zastupnik čak mu je i priznao da nije medicinske, već trgovačke struke.

– Na kraju telefonskog razgovora rekao je: Pa dobro, poderite ugovor. A rekao je i kako ugovor još nije stavio u proceduru. Začudilo me kako je tako olako to izjavio, a kasnije mi se nije javio da mi vrati kaparu od 400 kuna. Ja taj proizvod svakako neću uzeti. Želim razvrgnuti ugovor, a ako mi ne želi vratiti kaparu, neka mu bude. Ja sam glupo nasjeo – ističe naš sugovornik, koji je zbog svega bio na Policiji, gdje su ga uputili na Državno odvjetništvo. Trenutno čeka daljnji razvoj događaja, jer sve ovisi o tome hoće li tvrtka aktivirati ugovor.

– Potpisao sam da mi se trajnim nalogom, 'administrativnom zabranom', skidaju rate s računa, ali još uvijek nisam vidio ništa u izvodima – ističe naš sugrađanin.
 
'Ako ne žele, ne žele'
 
Kontaktirali smo i prodajnog zastupnika tvrtke Global Hygeia za Dubrovačko-neretvansku županiju Renata Sršena, koji nam je rekao kako je u slučaju ogorčenog sugrađanina što se tvrtke koju zastupa tiče sve jasno – ugovor više ne vrijedi, ali kapara ostaje, jer su njome plaćeni troškovi rezervacije i narudžbe promidžbe.

– Već sam imao dva slučaja odustajanja od narudžbe i svakome sam objasnio da nema nikakvih problema, kako ih nitko neće zbog potpisanog ugovora ganjati. Ako ne žele, ne žele – govori Sršen navodeći kako u nikojem slučaju neće aktivirati ugovor, odnosno prisilnu naplatu putem naloga na računu, odnosno tzv. administrativnom zabranom.

– Za nas je to završen slučaj, gospodin prema nama nema nikakvih obaveza i može mirno spavati – izjavio je Sršen.
Priča našeg sugrađanina je tako ipak dobila sretan kraj jer je nakon odustajanja od kupnje proizvoda izgleda uspio spasiti novac teško odvajan od mirovine.

Ipak, ovaj slučaj ostaje kao upozorenje svim našim starijim sugrađanima, posebno onima osamljenima i narušenog zdravlja, kako uvijek postoji strah da bi mogli postati žrtve vlastite naivnosti i lakovjernosti.

Pročitajte još

DUBROVNIK NEKAD I SAD Fotografije nekadašnjeg svjetskog fotografa i nizozemskog istraživača naših krajeva

Dulist

PREKRASNA TRADICIJA Balanje u Konavlima

Dulist

PLAVO DOGAĐANJE Niz prezentacija o problemu otpada u moru, demonstriran i robotski sustav

Dulist