Natrag
16.12.2018 06:56

facebook

twitter

google

rss

dulist

Nakon 128 godina ukinuta linija Ploče-Sarajaevo

17.12.2013 @ 17:56 Ana Prohaska Aktualno

Podijelite:

S pločanskoga željezničkog kolodvora otišao je posljednji brzi vlak i od sada će do Metkovića i natrag prometovati  samo lokalni vlakovi. Ostvarile su se tako strepnje željezničara i prekinuta je tradicija duga desetljećima pa Ploče i Metković više nisu željeznicom povezani s BiH.

Kolodvor u Metkoviću izgubit će status graničnoga prijelaza, a iz toga grada se, nakon 128 godina, ne može željeznicom prema Mostaru i Sarajevu, piše Slobodna Dalmacija. Sada brzi vlak ide iz Zagreba preko Sarajeva i zaustavlja se u Čapljini.
– Nakon 128 godina prekida se promet vlakom iz Hrvatske u BiH, a Dubrovačko-neretvanska županija, inače najizoliranija, stavlja se u još veću izolaciju. U putničkom prijevozu stalno ističu da se ne mogu dogovoriti s BiH željeznicama, ali iz pouzdanih izvora znam da to nije istina i da problem nije u BiH strani. Ne stoji ni argument o nedostatku lokomotiva i vagona, neka nam vrate oduzete tri lokomotive i elektromotorni vlak, koji je tijekom Domovinskog rata preko Rijeke transportiran za Zagreb, gdje i danas vozi.Nama su za putnički prijevoz poslali dizelski vlak, iako je pruga elektrificirana, a kako je riječ o staroj garnituri, u slučaju kvara putnike će voziti autobusima – rekao je Mario Cigić, povjerenik Sindikata strojovođa Hrvatske, istaknuvši kako ni broj prevezenih putnika nije najmanji na ovoj relaciji.

Dodatno ogorčenje izazvala je i činjenica da je Putnički prijevoz HŽ-a, neslužbeno se doznaje, u prednacrtu voznog reda prije oko mjesec dana predvidio oba vlaka (Ploče-Sarajevo i obratno) s ucrtanim trasama. Pretpostavka je da je to učinjeno kako bi se spriječio pritisak javnosti, koji je prošle godine spasio ovu liniju.

Ovaj put, linija je ugašena usprkos uređenim peronima i kolodvorima, te rekonstruiranoj pruzi od Ploča do Metkovića, koja omogućuje vožnju od 110 km/h.
Ova je linija inače funkcionirala od Ploča do Žitomislića za cijelog Domovinskoga rata, a danas to ispada nemoguće.
Željezničari se pribojavaju i gubitka radnih mjesta,  posebice djelatnika u Putničkom prijevozu, blagajnika i konduktera.

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana