Grad

MARINA ZJAPI PRAZNA Pašalić se skriva iza poslovne tajne

MARINA ZJAPI PRAZNA Pašalić se skriva iza poslovne tajne

Marina Frapa Dubrovnik zjapi prazna, iako je svoja vrata, barem kada je u pitanju bazen ‘A’, otvorila početkom lipnja. No, sezona je očito izgubljena, jer se ni tijekom tri ljetna mjeseca u ovoj marini nije mogao pri­mijetiti neki veći ‘muving’ odnosno masovno uplovljavanje brodica, jedri­lica, jahti… Doduše, ni sam se vlasnik, rogoznički kralj marina Franjo Pašalić nije baš potrudio urediti prostor ispred same marine, točnije dio prostora parkinga kojega i dalje, bez koncesije, koristi za odlaganje materijala, a tu je i veliki kontejner koji definitivno odu­dara od – top destinacije Marine Frapa Dubrovnik, kako su se početkom lipnja pohvalili na društvenim mrežama.

Upit – poslovna tajna
Treba podsjetiti kako je Pašalićeva tvrtka Laguna trade od Vlade RH još 2012. godine dobila tridesetogodiš­nju koncesiju, no do otvaranja dijela marine prošlo je dakle sedam godina. Nećemo ovdje ponovno ulaziti u svu problematiku koja je pratila izgradnju, no vrlo je izgledno kako se marina, što se vidi na prvi pogled, u posao očito još nije uhodala.
Stoga smo dubrovačkoj podružnici Lagune trade poslali upit o rezultatima od otvaranja do danas. Zanimalo nas je i koliko su imali sklopljenih mjesečnih, odnosno godišnjih ugovora o vezu, što je s ugovorima za zimski vez u moru, ali i kakva su im očekivanja od 2020. godine. Jedno od pitanja odnosilo se i na otvaranje drugog dijela marine.
— Odgovori na vaš upit su poslovna tajna, a rezultate poslovanja naše firme možete pronaći na našem godišnjem financijskom izvješću koje je svima dostupno – kratko su nam odgovorili iz tvrtke Laguna trade.

Dobit veća od 12 milijuna kuna
Nije nam stoga preostalo ništa drugo nego pogledati godišnje financijsko izvješće za prošlu godinu. Tako se u njemu navodi da se upravo te 2018. godine intenzivno radilo na dovrše­nju investicije Marine Gruž i pribavlja­nju uporabne dozvole. Ukupni prihodi tvrtke Laguna trade lani su iznosili više od 53,8 milijuna kuna, a rashodi oko 41,5 milijuna kuna, što je rezultiralo ostva­renom dobiti prije oporezivanja od 12,3 milijuna kuna. Prosječan broj zaposle­nih prošle godine u ovoj tvrtki bio je 118.

Cijene vezova
Pogledali smo i cijene vezova u Gružu. Tako je cijena dnevnog veza u moru u sezoni (od 1. srpnja do 31. kolovoza) za brodice dužine do 13,99 metara i širine maksimalno do 5 m, 160 eura, dok je u ostalom razdoblju ta cijena 125 eura. Brodice od 14 do 14,99 metara i mak­simalne širine 5,5 metara, dnevno u sezoni plaćaju vez 170 eura, a izvan sezone 131 euro. Plovila dužine od 65 do 69,99 metara i širine maksimalno 10 metara dnevno moraju izdvojiti 1890 eura u sezoni, odnosno 1600 eura izvan sezone.
Mjesečni pak vez u moru za brodice do 13,99 metara i širine maksimalno 5 metara u sezoni košta 2300 eura, a u ostalom razdoblju cijena je 1770 eura. Voda se paušalno plaća 50 eura. Naj­veća plovila, odnosno ona od 65 do 69,99 metara mjesečno moraju platiti iznos od 21 750 eura, a izvan sezone 17400 eura te paušal za vodu od 150 eura.
‘Zimovanje’ (šest mjeseci od 1. listo­pada do 31. ožujka) za brodice do 11,99 metara košta 2570 eura dok se za vodu mora platiti paušalni iznos od 80 eura.
Vlasnici plovila imaju pak moguć­nost ugovaranja i godišnjeg veza i to od 1. travnja do 31. ožujka. Tako godišnji vez za plovila dužine do 11,99 metara iznosi 5 670 eura dok je paušal za vodu 210 eura. Najveća cijena odnosi se na godišnji vez plovila dužine od 65 do 69,99 metara 79 300 eura, dok je pau­šal za vodu 1050 eura. Cjenik vrijedi do 31. ožujka 2020. godine.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuList-a, 16. listopada 2019.

Pročitajte još

MARKO GILJAČA O PRVIM IZLAZNIM ANKETAMA Prvog Srđevca u Saboru ćekat ćemo do dugo u noć

Dulist

POKRENUTA JAVNA NABAVA Gradit će se novi boćarski dom u Gospinom polju

Dulist

‘Neboderko’ od ponedjeljka s deset dodatnih polazaka!

Dulist