GradPolitika

KLGB SRĐ JE GRAD: Grad mora poticati i željeti Luku Dubrovnik kao koncesionara terminala

Marina Gruž

Dubrovnik je raskidom predugovora o koncesiji za projekt izgradnje Lučkog terminala za kruzere u Gružu (zbog neusuglašavanja Ugovora o koncesiji), dobio novu priliku koju ne smije propustiti. To je prilika da ono što Dubrovniku i Dubrovčanima donosi posao, dobit i perspektivu ostane u njihovim rukama – napisali su u priopćenju za medije iz Kandidacijske liste građana birača Srđ je Grad. Ističu kako su upravo oni bili ‘jedina opcija koja je od samog početka ovih zbivanja zagovarala upravo ovakvo razrješenje pitanja koncesije’.

-KLGB Srđ je Grad u više je navrata upozoravala da se prije razvoja bilo kakve djelatnosti na području Grada Dubrovnika, nužno mora sustavno planirati izgradnja ili rekonstrukcija postojeće infrastrukture. Ne može se Gruž odvojiti od ostatka Grada, jednako kao što se ni Srđ ne može odvojiti i getoizirati u svrhu nečijeg profita.

O tome govore i smjernice koje je postavio UNESCO po kojima, ukoliko želimo da Dubrovnik ostane dio zaštićene svjetske baštine, prije svega i hitno moramo: izraditi Plan upravljanja Grada, Strategiju turizma s zakonskom regulativom kruzerskog turizma te planirati posjete gradu kako broj gostiju u jednom danu ne bi prelazio brojku 8000.
Uz ovo svakako treba nadodati i obvezu izrade Studije utjecaja na okoliš vezanu uz projekt u Gružu. Ovu su studiju i Grad i Županija smatrali potrebnom, ali je ministrica Mrak-Taritaš sad već bivšem investitoru službeno odgovorila da se ona ne mora izraditi.

Valja reći i da je dio sadašnjeg UPU-a gruškog akvatorija u nesuglasju s planovima višeg reda – GUP-om i PPU-im Grada Dubrovnika, koji štite ljetnikovce Kaboga i Staj. Međutim, zbog predimenzioniranog pristaništa za kruzere, odnosno zbog toga što se smještaj Roll on/roll off brodova (trajekata itd.) predviđa ispred samih ljetnikovaca, njima prijeti nepovratna devastacija. Ovim su UPU-om, naime, predviđena okretišta za parking i to u samom vrtu ljetnikovca Kaboga uz djelomično rušenje povijesnog orsana, što je, ponavljamo u suprotnosti s planovima višeg reda i samim time nezakonito.

Očigledno je ono na što stalno upozoravamo – Dubrovnik se ne razvija strateški i planirano. Donošenjem stihijskih i parcijalnih odluka dolazi do višegodišnje devastacije prostora i načina života građana. Osim toga, odluke o najvrjednijim prostorima i resursima Grada najčešće se donose izvan Grada, a ključna materijalna dobit ne ostaje u Gradu već smo se, upravo zbog ovih razloga, mi, građani Dubrovnik, prisiljeni zadovoljavati mrvicama!

U skladu sa svim tim, KLGB Srđ je Grad smatra da se na eventualni novi natječaj za koncesiju mora javiti Luka Dubrovnik d.d. koja ima sve kapacitete za obavljanje djelatnosti.

Grad Dubrovnik mora poticati i željeti Luku Dubrovnik kao koncesionara jer je samo ovako moguće održati prosperitet naše zajednice i zajednički razvijati infrastrukturu i sam projekt. Idejno rješenje treba sadržavati plan razvoja luke kao home porta koji bi bio usklađen s planom razvoja prometne i ostale infrastrukture. Iz takvog rješenja Upravno vijeće zajedno s povjerenstvom Gradskog vijeća mora generirati projektni zadatak. Posebno je važno da izgradnjom terminala Dubrovnik ne izgubi svoj vizualni identitet mediteranskog grada.

Što se tiče financiranja projekta, za to postoje planirani EU fondovi, a Luka Dubrovnik već ima i dio vlastite akumulirane dobiti. Uostalom, komercijalni se sadržaji mogu se davati u zakup i od te dobiti Luka može otplaćivati rate kredita za izgradnju terminala.

Također bismo voljeli vidjeti i to da Atlantska plovidba kao respektabilan brodar i jedini pravi dubrovački gospodarski subjekt u ovom projektu nađe svoj udio.

KLGB Srđ je Grad vjeruje da je vrijeme da se dubrovačke snage ujedine poradi dobrobiti svih nas – priopćenje je KLGB Srđ je Grad.

Pročitajte još

POJAČANJE U LIBERTASU Stigao novi autobus

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

OD OVOG VIKENDA Libertas ‘pojačava’ šesticu i četvrticu

Dulist