Natrag
19.12.2018 02:31

facebook

twitter

google

rss

dulist

Kako „prevariti“ siječanj?

4.1.2013 @ 17:50 Ana Prohaska Vaše vijesti
3;3

Podijelite:

Nakon ugodne plovidbe na valovima proslava, kupovina, hrane i pića koje su pratile prosinac i veselog uplovljavanja u Novu godinu, došlo je vrijeme za preplivati siječanj, koji je tradicionalno „najteži“ mjesec u godini.

Kreditne kartice i čekovi su stigli na naplatu, a sa njima i računi za brojne trenutkom inspirirane kupovine i novogodišnje poklone i proslave. Ako ste čovjek, bez obzira kakva vam bila primanja, vjerojatno ste se u potrošnji barem malo zaletjeli. I sada treba to financijski preplivati. Stoga sam u znak suosjećanja, ovu temu odlučio posvetiti jeftinim jelima kojima za 5-25 kn možete prehraniti svoju četveročlanu obitelj dok ne otplatite dugove. Osnovno umijeće jeftinog kuhanja je prenijeti glavni akcent jela na prilog i štedjeti sa skupljim namirnicama tipa mesa i riba. Njih se u slučaju kada želite štedjeti može koristiti jedino kao začin jelu i to u minimalnim normativima. Ovisno o vašim psihološkim afinitetima i utisku koji želite ostaviti na svoju obitelj dajem Vam na izbor nekoliko poruka/preporuka:

U predbožićnoj histeriji istrošili ste se na nepotrebne stvari preko svake mjere, ali želite pred vašim ukućanima ostaviti utisak da niste uletjeli u financijske probleme nego ste se naglo zainteresirali za specijalitete domaće kužine, istini za volju malo jeftinije će proći oni koji imaju ponešto u vrtu, pa evo niz prijedloga: Juha od sočiva, Krumpir pečen sa lukom, Juha od brokule ili cvjetače, Tvrdo kuhano jaje u salsi od pomadora, Salata od kupusa i mrkve sa malo mladog sira i hrena, Grah sa kiselim kupusom/jota, Kašica od krumpira sa preprženim kockicama pancete, Sarđele na sve načine (najbolje na gradelama ili marinirane), Zimska blitva sa krumpirom podulje, kuhani kupus raštan „okrenut“ na malo ulja i luka, Krumpir salata na razne načine-bez skupih dodataka, Juha od govedske kosti sa kapancima od griza, Zapečena tjestenina, Juha od ječma i korijena celera, Palenta sa umakom od češnjaka, Pečene jabuke ili griz na mlijeku, nedjeljom pile po želji, Lagani margo umjesto maslaca, izostaviti sve skupe vrste kruha, kolača, keksa, i bonbonijera. U ovoj situaciji će dosta lakše proći oni koji su ponešto stavili na dim, kobasice, krvavice, nogice, pancetu i dr.

Nisam vegetarijanac, ali sam i ja u ovoj grupi „štediša“, ali da se razumijemo sve gore navedeno ne odnosi se na bolesnike i ljude sa posebnim režimom prehrane.

Bit će mi posebno drago ako sam Vam pomogao u odabiru ideja.

Komentari





O autoru: Ana Prohaska

Diplomirana sam novinarka i doktorandica na Doktorskom studiju Povijest stanovništva. Bavim se problematikom iseljavanja povijesne jezgre Dubrovnika i poviješću Dubrovačke Republike..

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana