Slušni aparat

Kako je Springsteen umalo napisao hit Ramonesima

Kako je Springsteen umalo napisao hit Ramonesima

Kako je Springsteen umalo napisao hit Ramonesima

Stvarajući 1978. godine noirovski komad Americane, Bruce Springsteen je za ‘Darkness on the Edge of Town’ napisao i snimio između 40 i 50 pje­sama, no na albumu je bilo mjesta tek za njih 10.

U procesu u kojem je ‘Dar­kness’ formiran u gnjevnu ploču kojom je poručio da ne namjerava nestati i da je možda upravo on budućnost rock’n’rolla, a kako je to Jon Landau vizionarski primijetio nekoliko godina ranije kada je novinarsko pisanje još moglo potaknuti karijere, Springsteen je ne dvojeći odbacio sve što je i najma­nje remetilo ugođaj tvorničkih dvorišta ispunjenih maglom i srcima protago­nista tih pjesama koja kucaju nadom i snovima. Ako je to značilo da na albumu koji je u lipnju ove godine navr­šio 40. rođendan, nema mjesta za pje­sme za tulume niti one ljubavne tema­tike, onda je tako i trebalo biti. Boreći se s nerazumijevanjem članova E Street Banda i protivljenjem prijatelja, pro­ducenta i menadžera Landaua Sprin­gsteen je hitoidne ‘Fire’ i ‘Because the Night’ ipak prepustio Pointer Sisters, odnosno Patti Smith.

Inspiriran njegovim nastupom u Phi­ladelphiji, Springsteen je ‘Fire’ zapravo napisao za Elvisa. No, Elvis je nije doži­vio snimiti, pa je pjesma o mladenačkoj žudnji koja se opire razumu u veljači 1979. godine Pointer Sisters donijela prvi ‘zlatni’ singl koji se penje do 2. mjesta Billboardovih 100. A u ožujku 1978. godine, tri mjeseca prije nego što će ‘Darkness’ izaći, Patti Smith je s ‘Because The Night’ ostvarila svoj jedini proboj u mainstream uhvativši se 13. mjesta Billboarda i 5. pozicije u Ujedinjenom Kraljevstvu. Smithova je od Brucea dobila manje-više gotovu pjesmu kojoj je dopisala te žive stihove pune požude, a Patti Smith Group su je zabilježili u istom njujorškom studiju u kojem je vrata do njih istovremeno sni­mao E Street Band.

Dvostrukim albumom ‘The River’ iz 1980. godine, 31-godišnji Springsteen po prvi put u svoje pjesme kao osnovne teme uvodi adult kategorije ljubavi, braka i obitelji  

I dok su u smiraju disco groznice i osvitu punka njegove pjesme hvatale vrhove međunarodnih top lista Sprin­gsteenov najveći uspjeh još uvijek bila je tri godine stara naslovna pjesma albuma ‘Born to Run’, koja pritom nije uspjela ni ući u Top 10. Možda nije pretjerano očajavao radi toga, jer je strogu umjetničku viziju svjesno pret­postavljao komercijalnim izgledima, ali mora da je progutao knedlu ili se lupio po čelu kad bi ‘Fire’ čuo na radiju svakog dana po pet puta. No, Jon Lan­dau je čvrsto odlučio da neće dopustiti da njegov štićenik treći put padne na istom ispitu.
Dvostrukim albumom ‘The River’ iz 1980. godine, 31-godišnji Spring­steen po prvi put u svoje pjesme kao osnovne teme uvodi adult kategorije ljubavi, braka i obitelji, a poletna i ‘gru­vastična’ ‘Hungry Heart’ o čovjeku koji odluči napustiti svoju obitelj u potrazi za uzbuđenjima, s tim specifičnim saksofonskim premazima Clarenca Clemmonsa, obavljena je u listopadu iste godine kao najavni singl i zace­mentirala se na 5. mjestu nacionalnog charta donijevši svom autoru odavno zasluženi prodor u Top 10 (taj uspjeh nadmašit će tek ‘Dancing in the Dark’ četiri godine kasnije). Čitatelji Rolling Stonea te su je godine odabrali za singl godine, a pjesma se vrlo brzo na nastu­pima nametnula i kao fan favorit tije­kom izvođenja koje se Boss svaki put mora svojski potruditi da dođe do glasa od entuzijastične publike, od tada pre­težno ženske publike. No, da Bruce nije popustio pred uvjeravanjem svojeg naj­vjernijeg suradnika, ‘Hungry Heart’ bi možda hit status donijela Ramonesima.

Kako je Springsteen umalo napisao hit Ramonesima

Nije tajna ni da je Boss u punku vidio čistu energiju koja ga je i privukla rock’n’rollu. ‘Hungry Heart’ nije samo napisana za Ramonese, ona je njima i inspirirana, potaknuta. Da ju je Spring­steen napisao za njih odavno je poznata činjenica, iako je uvriježena verzija priče sugerirala da ju je Joey Ramone na neki način isposlovao nakon što su se bend i Springsteen družili poslije nastupa Ramonesa u Asbury Parku, NJ. Gostujući kod Jimmyja Fallona u pro­sincu 2015. godine, autor je pak poja­snio da je pjesmu napisao istu noć po povratku s tog koncerta, ali kada ju je dan kasnije odsvirao u studiju namje­ravajući snimiti demo za Joeyja Ramo­nea, Jon Landau ga je uvjerio da ju ipak zadrži za sebe. Landau je bio u pravu, a Bruceu je nestalo argumenata, jer sad nije imao mračnu i gnjevnu ploču kao izliku. Nakon niza propalih poku­šaja stvaranja hit ploče, Ramonesi su se sredinom 1980-ih konačno pomirili sa sudbinom u kojoj nikada neće imati Top 10 hit i nastavili raditi glazbu za svoje obožavatelje. Do šireg priznanja ipak su došli početkom 90-ih, a popu­larnost im je posebno rasla u Latinskoj Americi kamo su doživljavani gotovo kao božanstva. A Bruce Springsteen? On i hitovi od tada su nekako naučili živjeti u zajedništvu.

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić