Politika

JADRAN BARAČ Građanima nisu potrebna obećanja i vizije već konkretna dugoročna rješenja

JADRAN BARAČ Građanima nisu potrebna obećanja i vizije već konkretna dugoročna rješenja

Uvođenje reda u javne površine ili dolaske kruzera čine tek manji dio potrebnog rješenja dubrovačkog problema uspostave održivog turizma. Iako je zapravo ovaj problem potrebno riješiti hitno, gradska uprava očito nema potrebno znanje ni spremnost zaista se uhvatiti ukoštac s njim. To se jasno vidi i u nemušto i izrazito općenito predstavljenim ciljevima inicijative ‘Respect the City’, ali i u potpunosti promašenoj strategiji – ističe u priopćenju za medije predsjednik dubrovačkog SDP-a Jadran Barač.

-Neprestano predlaganje raznoraznih planova, srednjoročnih i dugoročnih aktivnosti, u osnovi nemaju veći značaj od pukog predizbornog pamfleta i neće građanima donijeti nikakav boljitak. Od izbora je prošla godinu i po dana, i nama građanima nisu potrebna obećanja i vizije već konkretna dugoročna rješenja. Koliko god to lijepo zvučalo, konop i policija, dostavna vozila, prometni redari to sigurno nisu.

Činjenica je da gradska uprava nema kontrolu nad puno čimbenika koji nastupaju na slobodnom tržištu turizma. No ima kontrolu nad planskom izgradnjom infrastrukture i urbanizacijom.

O promašenosti strategije i zapravo bezidejnosti dovoljno govori kako su među predstavljenim srednjoročnim mjerama za 2019./2020. godinu shuttle bus zračna luka – Dubrovnik, premještanje zaustavnog mjesta kombi vozila za dostavu novca ili ograničenje zaustavljanja za cabrio buseve. Iako su i to vrijedne aktivnosti, one su zapravo tek minijaturan dio rješavanja problema, a ne spasonosne mjere kakvim ih gradonačelnik želi prikazati. Ostali projekti vrijedni spomena u kojem se spominju tuneli, prometnice, parkinzi, pješake zona su tek u stadiju ‘osmišljavanja’ i dani rokovi sežu do 2022. pa i dalje – navodi Barač i nastavlja:

-Gradonačelnik Franković naznačio je kako je kroz godinu dana napravljeno ‘puno toga’ te je mišljenja kako je najveći uzrok blokade prometnica – liberalizacija, a što je potpuno promašena teza. Štoviše, takav je i stav njegovog kolege (HDZ) ministra Butkovića iz aktualne Vlade koji kaže: ‘Što se tiče prometnih gužvi to je ipak stvar gradova i njihovih odluka da bolje reguliraju promet. Vaditi se da je za gužve kriv zakon o taksiju, mislim da nije ispravno’.

Ono što ova uprava može napraviti, ponajprije, je zaista krenuti planirati i raditi. Postojeća strategija razvoja prometne infrastrukture već postoji, plaćena je javnim novcem i izrađena 2012. godine. I predstavlja jednu bazu koja se ne bi smjela radikalno mijenjati već prema njoj nastaviti raditi u kontinuitetu, uz eventualne korekcije prema novim analizama opterećenosti prometnica.

Ovoj gradskoj upravi građani su dali povjerenje da djeluje i realizira projekte, a ne da javni novac baca na raznorazne revizije projekata pod neuvjerljivim izgovorima nekakvih ‘novih uvjeta’. Problemi s kojima se Dubrovnik suočava su veliki i potrebno ih je rješavati sustavno i planski, a ne ‘pospremati pod tepih’ putem marketinškim pamfletima s lijepim željama i rokovima realizacije negdje iza novih izbora – zaključuje Jadran Barač.

Pročitajte još

Mato Pavličević nosi listu Republike u 10. izbornoj jedinici!

Dulist

CENTAR OBJAVIO KANDIDATE Viktorija Knežević sedma na listi koalicije ‘Rijeke pravde’

Dulist

SDP objavio liste za Sabor, Anita Bonačić Obradović na zadnjem mjestu

Dulist