Aktualno

I LUKA ‘USKAČE’ S PARKINGOM Stanari Cvijićeve i Basaričekove muku muče gdje s vozilima

Promet u mirovanju već godinama je jedan od glavnih problema Dubrovčana, a posebno je izražen u pojedinim dijelovima grada gdje se parkirno mjesto traži k’o suho zlato.

Građani se u tim situacijama domišljaju na razne načine kako sebi osigurati parking, najčešće ispred kuće pa smo često svjedoci raznih ‘instalacija’ na cesti i nogostupima – od stolica, željeznih konstrukcija do metli kojima se ‘rezerviraju’ navodna parkirna mjesta. Navodna, jer ona to zapravo nisu budući da su najčešće ili u kolničkoj traci ili se zauzimaju dijelovi nogostupa, o čemu je DuList već ranije puno puta pisao. Ništa bolja situacija nije ni u Gružu, u ulicama Stjepana Cvijića i Đura Basaričeka, ulicama koje su prava noćna mora za svakoga tko se u njih mora zavući, a kamoli za ljude koji tu žive.

Iscrtati i naplatiti
Kako nam govore stanovnici ovog gradskog predjela, u ovim ulicama vlada potpuni nered i kaos kada je parkiranje u pitanju. I ovdje se ‘rezerviraju’ parkirna mjesta i to, govore nam, parkiranjem skutera ili postavljanjem raznih željeznih konstrukcija. Problem s prolaskom imaju i interventna vozila. Jedno od mogućih, ali kratkotrajnih rješenja neki naši sugrađani vide u iscrtavanju parkirnih mjesta za automobile i motocikle uz uvođenje naplate, uz česte policijske ophodnje ili ophodnju prometnih i komunalnih redara, kako bi se kažnjavali svi oni koji javnu površinu svojataju bez pokrića. Kao dugoročno rješenje pojavila se ideja o uređenju zemljišta oko zgrade u Ulici Đura Basaričeka, u kojoj žive zaposlenici Luke Dubrovnik, na kojem bi se mogao napraviti parking uz naplatu. Naravno, mogućnost je i gradnja garaže poput one u neposrednoj blizini, u Cvijićevoj ulici za koju je stanarima ‘ruke’ dao i Grad Dubrovnik. Kad je riječ o zemljištu oko zgrade zaposlenika Luke Dubrovnik, naši sugrađani ističu kako bi se njegovim uređenjem i ulica mogla proširiti na ključnom uskom grlu, ali i riješiti problem s parkiranjem uvođenjem parkirnih mjesta uz naplatu. Je li upoznat s idejom uređenja parkirnih mjesta na zemljištu zgrade Luke upitali smo predsjednika Uprave Željka Raguža.

Luka planira ulaganje
— Naravno da sam upoznat. Mi tamo imamo i neiskorištene prostore, prostore koji su u jako lošem stanju. Cijelo prizemlje je u vlasništvu Luke i nevjerojatno je da dosad nismo tu ništa uložili. U budućnosti ćemo te prostore urediti i iznajmljivati za radnike na području Dubrovnika tako da ćemo tu investiciju u kratkom vremenu isplatiti s obzirom na veliku potražnju smještaja za radnike. Napravit ćemo dobru stvar i staviti prostore u funkciju. Isto tako tu se nalaze, rekli ste i sami, mjesta gdje mogu biti parkirališta koja bi isto tako mogli rentati. Naravno, treba izraditi projekt i nakon toga možemo ići sa samom realizacijom. Optimističan sam – rekao je Raguž, a na naše pitanje bi li se taj parking ustupio građanima koji tu žive rekao je: ‘Naravno, išli bismo sigurno u kombinaciju da prioritet i prednost prilikom samog rezerviranja parkirnih mjesta imaju ljudi kojima to zaista i treba, a to su ljudi iz okolnih ulica’.

Prioritet oborinska odvodnja
I Grad Dubrovnik smo upitali planira li i na koji način riješiti problem parkiranja u ovim gruškim ulicama.

— Grad Dubrovnik je u potpunosti svjestan pitanja prometa u mirovanju i potrebe za novim kapacitetima. No, u radu se vodimo prioritetima te smo sukladno tome pristupili izradi projekta izgradnje oborinske odvodnje Ulice Stjepana Cvijića i susjednih ulica, odnosno cijelog gravitirajućeg područja ovog dijela grada. Upravo pitanje nedostataka kvalitetnog sustava oborinske odvodnje stvara niz problema s plavljenjem ne samo u ovom dijelu grada te ćemo rješenju tog problema najprije pristupiti – odgovorili su iz Gradske uprave te dodali:

— U sklopu radova provest će se i rekonstrukcija kolničkog zastora te će se sukladno mogućnostima osigurati dodatna mjesta. Rješenje novih parkirališnih kapaciteta na čitavom gradskom području, a što uključuje gradnju novih garažnih objekata, sagledat ćemo i kroz izradu nove Prometne studije, a za takve investicije očekujemo dio sredstava osigurati iz EU fondova. Inače, i na sjednici Gradskog vijeća sredinom svibnja potaknuto je pitanje rješavanja prometa u mirovanju, doduše na Kineskom zidu.

— Jedan od gorućih problema grada jest promet u mirovanju i nije samo Kineski zid, nego i Cvijićeva i druge ulice, gdje ljudi parkiraju na uličnim parkinzima jer nema riješenih garaža ni parking mjesta na adekvatnoj lokaciji – rekao je gradonačelnik Mato Franković, dodavši kako Grad ima u planu gradnju više garaža, s tim da bi dio njih gradio Grad, odnosno tvrtka Sanitat, dio privatnici te kroz javnoprivatno partnerstvo.

— Siguran sam da ćemo u tri godine dobiti od 3 tisuće do 3500 parking mjesta na području grada što bi riješilo dio uličnih parkinga odnosno isti bi postali prometni koridori te bi se promet brže odvijao – zaključio je tada gradonačelnik.

Pročitajte još

Uz ‘Amazing Grace’ na posljednji je počinak ispraćen dr. sc. Ivo Banac

SVEČANOST U PORTU Pročitajte upute za publiku za ceremoniju otvaranja i generalnu probu 71. Igara!

Dulist

ZABRINUTI ČITATELJ ‘Gasirao se po moru kao da za njega ne vrijede ograničenja’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija