Aktualno

I konzervatori odlučuju o gruškom zaljevu

I konzervatori odlučuju o gruškom zaljevu

Povjerenstvo za procjenu utjecaja na okoliš tri projekta planirana UPU-om akvatorija Gruž danas je izrađivačima studija iznijelo svoje primjedbe na taj dokument. Riječ je o projektima komunalne lučice Batala, rekonstrukcije Lapadske obale te o projektu luke nautičkog turizma 'Marina Gruž'.

U zaključku Povjerenstva ističe se da su sve tri studije stručno utemeljene, a sve primjedbe izrađivaču će biti dostavljene u roku osam dana te će se studije nakon dorade uputiti u javnu raspravu. Također, Povjerenstvu će se do iduće sjednice priključiti predstavnik Konzervatorskog odjela, kako bi kao sastavni dio studije bilo priloženo i dosad nedostajuće mišljenje konzervatora. Uz neke tehničke primjedbe (preobiman i 'udžbenički' pisan tekst, nedostatak 3D animacija i grafičkih prikaza…) istaknute su i neke specifičnosti na kojima izrađivač studije još treba poraditi.

Tako je u raspravi o studiji utjecaja na okoliš projekta komunalne lučice Batala, gdje je ulagač Županijska lučka uprava, spomenut i problem mogućeg viška plovila koji u novim uvjetima neće dobiti vez, a sad ga koriste 'na divlje'. Također je spomenut i problem lokacije za odvoz mulja te same količine mulja s morskog dna tijekom gradnje u slučaju odmuljavanja, kao i potrebnih arheoloških istraživanja na lokaciji gradnje lučice.

Istaknuto je kako je mali prostor zatvorene gruške uvale već stoljećima doveden u stanje koje odudara od prirodnog stanja, a ekološka mreža ne postoji, zbog čega je zaključeno da provedbom projekta neće doći do 'dramatičnih promjena' u živom svijetu akvatorija. Ipak, naglašena je potreba popisa vrsta i ocjene njihove važnosti. Još uvijek je otvorena dilema hoće li se graditi plutajući ili fiksni gatovi.

Još uvijek je aktualna ideja da se barke s područja buduće lučice za vrijeme izvedbe radova premjeste na područje Rijeke dubrovačke i Sustjepana, moguće čak na pontonima koji će se kasnije preseliti u samu lučicu. Inače, na području lučice Batala planirana su 534 veza za plovila te pristanište za 29 izletničkih brodova dužine od 15 do 18 metara.

U projektu rekonstrukcije Lapadske obale, gdje je ulagač Grad Dubrovnik, bilo je najmanje primjedbi. Naglašena je potreba uklanjanja improviziranih vezova, proširenja ceste na dvije trake i jedna parkiralšna linija te je ostalo pitanje odvodnje, posebno za vrijeme plime.

Po pitanju prostorne dokumentacije za projekt luke nautičkog turizma „Marina Gruž“, gdje je ulagač tvrtka Laguna trade Frane Pašalića, Ines Merčep iz Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja istakla je kako je trenutno važeći UPU 'u koliziji s koncesijom'. Predstavnica Grada Dubrovnika upozorila je kako tu situaciju treba razjasniti, budući da je Ministarstvo dalo ocjenu kako je zahvat 'planiran, ali nije usklađen', a bez usklađivanja nema lokacijske dozvole.

Premda to nije bio predmet Studije, upozoreno je kako se tijekom gradnje mora fazno izmještati vezove, područje arheološki istražiti te osigurati zamjenske prostorije za Veslački klub Neptun. 

Javna rasprava i uvid u ove tri studije trebali bi biti održani do kraja ove godine.

Pročitajte još

PRODUŽENI USKRŠNJI VIKEND Poziv na oprez zbog većeg protoka vozila na autocestama

Dulist

POBJEDA U GOSTIMA Square dobio Osijek, prošli u polufinale

Dulist

[DUBROVČANI IZVAN GRADA] VERONIKA KARAČ Dubrovnik će uvijek biti dio mene

Nora Di Leo