Aktualno

HRVOJE BRBORA Obitelj je vidjela budućnost u turizmu. Prijelaz je bio težak, ali napravili smo dobar potez

HRVOJE BRBORA Obitelj je vidjela budućnost u turizmu. Prijelaz je bio težak, ali napravili smo dobar potez

Svakako je velika čast i odgovornost biti direktorom hotela koji djeluje već 105 godina. Nadam se da je otac Ivo ponosan te da je dobro procijenio da sam spreman preuzeti ovakvu odgovornost. Ali, potrebno je svaki dan učiti. Uz mene su dobri djelatnici, cijeli menadžment i mislim da možemo stvoriti lijepu priču – ističe nam u razgovoru Hrvoje Brbora, novi direktor Hotela Lapad. Kroz cijelu je godinu ‘osluškivao bilo’ hotela, tako da može reći kako je već proveo prve konkretne korake.
-Sad sam već u procesu biranja i nabave novih tapita, deterdženata, nove kave koja se nije pokazala dobrom, bavim se natječajima i plaćama… Poveća je lista obveza koje treba odraditi, a sve u suradnji s bivšom direktoricom Vivian Kuculo i ostalim djelatnicima. Nisam od onih koji dođu i kažu: ‘To tako treba biti’. Predložim ideju, iskomuniciram je s ljudima i uvijek želim čuti njihove prijedloge. Ako netko radi 30 godina određeni posao, zasigurno može pružiti dobre savjete. Ako mi kaže: ‘Hrvoje, to se ne može napraviti’, uvijek ću prihvatiti, ako je razlog opravdan. No, potrebno je s vremenom uvesti neke novitete. U pravilu se usuglasimo u većini slučajeva – navodi Brbora.

Protekla sezona bila je izazovna, ali i rekordna za Hotel Lapad. Zašto izazovna?
Ovogodišnja sezona je bila izazovna. Jer, kad pogledamo unatrag, predsezona je bila izrazito dobra. Travanj je bio najbolji ikad, imali smo rast od preko 20 posto. Na poslovanje u petom mjesecu utjecale su vremenske neprilike. Znamo da je kroz cijeli mjesec padala kiša. Lipanj je bio dobar. No, prvi put se dogodilo da se jedinice u sedmom i osmom mjesecu nisu ‘punile same od sebe’. Mi smo, dakle, krajem sedmog mjeseca doživjeli situaciju da u jednom danu kolovoza imamo 30 praznih soba. Bivša direktorica Vivian Kuculo, koja posao prodaje radi 20 godina i među najboljima je u Dubrovniku, rekla je da se to dosad nikad nije događalo. Mi smo to uspjeli riješiti, a u listopadu smo ponovno rasli. Bilo je ‘borbeno’, ali opet, na račun svega toga, imali smo povećani prihod kompletnog hotela od 3 posto što je jako zadovoljavajuće u cijeloj situaciji.

O gospođi Kuculo, dakle, sve najbolje?
Već sam istaknuo kako je među najboljima u Dubrovniku po pitanju prodaje. Posjeduje ogromno iskustvo u hotelijerstvu. Nakon odlaska bivšeg direktora, usred sezone je preuzela direktorsku funkciju, sve do mog dolaska. Svega se dotaknula u hotelu, ušla u svaku poru i napravila toliko pozitivnih stvari. Prepoznala je sve što treba napraviti te i dalje ostaje s nama.

Po čemu se Hotel Lapad izdvaja na tržištu?
Hotel Lapad ima dušu. Imamo kvalitetne ljude koji rade u hotelu više od 30 godina. Naš je Vicko u tehničkoj službi počeo raditi prije nego što sam se ja rodio. Gosti, koji godinama dolaze u hotel, vole vidjeti iste djelatnike. Dobivaju dojam kako se radi o dobrom poslodavcu i zadovoljnim djelatnicima. To dokazuju i komentari na online platformama kao što je TripAdvisor. Dobar primjer su i dvije gospođe iz Engleske koje nam dolaze 19 godina i ostaju po 15 dana. Ovoga ljeta sam ih, zbog njihove dugogodišnje vjernosti, počastio posebnom večerom što im je imponiralo. Ali, njihovo prvo pitanje bilo je: ‘Tko je ovaj?’. Jer, one poznaju hotel, znaju sve djelatnike pa čak i tko je i kad pošao u penziju. Znaju i sve informacije o gradu pa se dogodi da davaju upute drugim gostima iz hotela. Mislim da imamo dobar omjer cijene i kvalitete zbog čega gosti duže ostaju i rado se vraćaju. To je danas rijetkost. To je ono što se danas traži, a to je value for money.

Koliko u prosjeku traje boravak gostiju u hotelu?
Gosti prosječno u našem hotelu borave četiri dana. Dio gostiju tijekom svoga boravka ni ne pođe do povijesne jezgre jer uživaju u ovom dijelu grada.

Koji su za Vas bitni čimbenici u stvaranju dobrog odnosa s djelatnicima?
Djelatnici moraju biti zadovoljni. Imamo 60 zaposlenih djelatnika u stalnom radnom odnosu i 20 sezonskih radnika. Prošle godine smo im podigli iznos plaće, ali i dali 13. plaću. Ne želimo gledati samo na profit, želimo stalno ulagati u zaposlenike. Svaki radnik mora biti zadovoljan na svom poslu, kako bi to zadovoljstvo mogao prenijeti i na goste.

Onda nemate problema s pronalaskom radne snage?
Tako je. Zato što imamo stalne zaposlenike svih odjela, osim odjela domaćinstva. No, ove godine smo po tom pitanju imali jedan manji izazov. Naime, protekla uprava je donijela odluku o korištenju vanjske usluge čišćenja jedne tvrtke. Mi smo uredno plaćali navedenu uslugu, no ta tvrtka nije svojim zaposlenicama davala plaće. Problem smo riješili tako što smo sve sobarice iz te tvrtke zaposlili u našem hotelu. Rade kod nas od sredine kolovoza. Prezadovoljne su, a i ja s njima i s cijelim odjelom domaćinstva.

Vaša obitelj je 2016. godine preuzela hotel. Kako ste se odlučili na taj korak i ušli u hotelijerske vode?
Otac, odnosno naša tvrtka DB Kantun, vlasnik je Hotela Lapad. Vidjeli smo budućnost u turizmu i smatram da smo napravili dobar potez. Drukčiji je biznis, prijelaz je možda bio i težak, ali smo ga uspjeli izvršiti. Otac je ‘95. krenuo u priču s dućanom i jedan je od rijetkih koji je opstao u poslovanju, možemo reći, male butige. Ja sam se uključio 2004. godine u posao. U tom smo se razdoblju više posvetili veleprodaji pića. Moj je otac bio orijentiran na maloprodaju, a meni je prepustio veleprodaju. Biznis je malo pomalo rastao i nije bilo objekta u gradu kojem nismo vršili dostavu. Krajem 2015. godine počela je priča o prodaji Hotela Lapad. Otac i ja smo sjeli i malo ‘mozgali’ o kupnji. U isto vrijeme, Agrokor je, odnosno njihova tvrtka veleprodaje pića Roto Dinamic, bila zainteresirana za kupnju našeg biznisa veleprodaje. Širili su se po gradovima i otvarali prodajne centre. Posao smo prodali Agrokoru u 2016. godini. Moram reći da nam je to bilo teško jer smo tvrtku samostalno gradili i bili smo uz nju emocionalno vezani. Roto Dinamic je, dakle, preuzeo veleprodaju, a otac je i dalje u maloprodaji.

Jeste li riješili sve probleme s Agrokorom?
Nisu nam do kraja sve platili, ali prema nagodbi, to bi sve trebalo biti riješeno.

Vi ste i nakon toga ostali ‘u svijetu veleprodaje’?
Ostao sam raditi u Roto Dinamicu i voditi prodajno distributivni centar u Dubrovniku, sve do 2019. godine. Dok sam bio u veleprodaji, radio sam doslovno od jutra do mraka. Nije bilo Božića da nisam imao po nekoliko hitnih poziva. Vodio sam cijelu veleprodaju. Bili smo među najboljim centrima u Hrvatskoj. Tražili su me da i dalje ostanem u upravi Rota. Međutim, nisam za to pokazao interes i odlučio sam ovdje ostati. Ali, bilo je veliko iskustvo raditi u tako velikoj tvrtki koja broji tisuću zaposlenika.

U obiteljskom ste poslu od samih početaka.
Tako je. Najbitnije od svega je što je otac u mene usadio radne navike. Uvijek se sjetim kad sam radio tijekom ljetnih praznika. Tada mi nije bilo lako, htio sam dulje spavati i ići na kupanje. Ali sad, nakon toliko godina, vidim da je to bilo dobro, da mi je usadio radne navike i osjećaj poštenja. Moj otac je vrijedan čovjek i veliki radnik. Rasli smo iz godine u godinu, i nitko nije mogao vjerovati da ćemo ovoliko postići. Trebalo je znati biti pošten, dobar i kvalitetan. U pitanju je sto faktora koji su nas doveli do uspjeha.

Vratimo se hotelu. Odupire li se pojmu masovnosti, ali opet – ide li u korak s vremenom?
Ide u korak s vremenom, ali na temeljima tradicije. Sve detalje želimo dignuti na veću razinu. Zadovoljan sam jer je sve posloženo na dobar način i nema potrebe za radikalnim promjenama.

Ali razmišljate o novim ulaganjima?
Samo što spomenete gostima kako se nalaze u ljetnikovcu starom 450 godina, uvijek se oduševe. No, u idućoj godini planiramo početi s obnovom Ville Pitarević koja je također u sklopu hotela. U Villi će se nalaziti osam soba i bit će to svojevrstan depadans. U vanjskom okruženju Ville napravit ćemo i à la carte restoran. U planu je i obnova kapelice kako bi se u njoj u budućnosti mogle odvijati ceremonije vjenčanja. Neće imati komercijalnu svrhu, već je želimo obnoviti jer je dio baštine. U dugoročni plan ulazi i izgradnja unutarnjeg bazena, što je još jedan segment ponude koji nam nedostaje, a sve s ciljem kako bismo bili ekskluzivniji. Ulaganja su svake godine velika, ali želimo, kako sam i rekao, da hotel ide u korak s vremenom. Želimo da sve bude lijepo uklopljeno i da za sto godina netko može reći kako je sve lijepo napravljeno. Ali, zadržat ćemo se na dobre četiri zvjezdice jer to je naša tržišna niša. Tu želimo ostati i biti najbolji.

Nadate li se skorom uređenju Lapadske obale?
Čekamo obnovu Lapadske obale k’o ozebli sunce (smijeh). Trudimo se i radimo, a onda naš gost dolazi u hotel ulicom koja je trenutno najgora u gradu. Sigurno bismo, poslije obnove, bili druga najpoželjnija lokacija, nakon Straduna.

TURIZAM U DUBROVNIKU
Idemo li u dobrom smjeru?
Turizam predstavlja glavnu gopodarsku granu u Dubrovniku, ali smatram kako smo se malo izgubili. Dubrovnik je sam po sebi brend. Moramo odrediti u kojem smjeru ići. Hoćemo li imati milijun apartmana, cruisere ili kvalitetne hotele? Naš gost iz hotela ne želi ići u grad zbog ogromne gužve. S druge strane, među hotelijerima vlada super vibra. U biznisu veleprodaje ‘borio’ sam se s konkurencijom, ali hotelijeri među sobom jako dobro funkcioniraju i vlada odličan odnos.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 18. prosinca

Pročitajte još

GOSTOVANJE U HERCEG NOVOM ‘Vidi kako Lokrum pere zube’ pred crnogorskom publikom

Ivana Mijić Vulinović

VENECIJA POČELA NAPLAĆIVATI ULAZ U GRAD Mnogi nezadovoljni: ‘Pretvaraju nas u tematski park’

Dulist

RASPITALI SMO SE Kad će voda poteći lapadskim fontanama?

Dulist